Електронний архів оцифрованих періодичних видань Центральної Наукової Бібліотеки ХНУ імені В.Н. Каразіна
Видання:
Харківський університет
Регіон:
Харків
Номер видання:
27-28
Дата випуску:
16.04.1960
Дата завантаження:
22.04.2025
Сторінок:
4
Мова видання:
українська
Рік оцифровки:
Кількість номерів:
Текст роспізнано:
ТАК
Опис:
Оригінал зберігається:
Центральна наукова бібліотека Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна

На весь екран

Знайшли помилку? Напишіть нам про це на пошту welcome@back2news.org

27 — 28 (1019 — 1020) Субота, 16 квітня 1960 року Ціна >0 кеп. НАШ ГУРТОК До складу гуртка поточної по ­ літики, яким я керую, входять препаратори, лаборанти, що не мають вищої освіти. Заняття відбуваються, як пра ­ вило, таким чином: спочатку ми розглядаємо одне або два основ ­ них політичних питання, потім 15 — 20 хвилин відводимо на лі ­ тературне читання нарисів, ста ­ тей з газет тощо. Матеріали для читання добираються у відповід ­ ності з запитами і інтересами слухачів, в основному це мате ­ ріал про виховання дітей, про побут, розповідь про боротьбу з пережитками капіталізму у св;- домості радянських людей. При обговоренні політичних питань для пожвавлення заняті. використовуються додаткові мате ­ ріали — географічні карти, істо ­ ричні довідки та ін. Так, наприклад, на останньому занятті ми розглядали два питан ­ ня: візит М. С. Хрущова до Франції і про розстріл мирної демонстрації у Південно-Афри ­ канському союзі. Розглядаючи пер ­ ше питання, ми прослідкували по карті маршрут поїздки Глави Ра ­ дянського уряду. Метою другого питання було розповісти слуха ­ чам про важкі умови життя і без ­ правне становище населення у Південно-Африканському союзі, про його боротьбу за своє визво ­ лення. На наступному занятті розгля ­ датиметься тема, присвячена 90-й річниці з дня народження В. І. Ле ­ ніна. До заняття готуються різ ­ номанітні матеріали, оповідання і спогади про Леніна. А. КИР ’ ЯНОВА, керівник гуртка. Кадр з фільму «Спогади про В. І. Леніна». В. І. Ленін і Н. К. Круйська у робітників Рублівської водокачки. 1-е травня 1919 р. Архів ІМЛ. ДОПОМОГА ПРОМИСЛОВОСТІ Недавно університет передав повний комплект креслень гострофокусної трубки заводові «Автоскло» Сталінського рад- наргоспу і трансформаторному заводові Запорізького раднар- госпу. Представники заводів дістали всебічну консультацію про техніку одержання рентгенограм на цих трубках, про мето ­ дику проведення кількісного рентгеноструктурного аналізу тощо. ДО 90-ї РІЧНИЦІ З ДНЯ НАРОДЖЕННЯ В. І. ЛЕНІНА ЛЕНІН НА КВІТНЕВІЙ КОНФЕІЕНЦІІ БІЛЬШОВИКІВ …Це було 24 квітня (7 травня) 1917 року. Після довгих і тяжких років підпілля, тюрем, заслання, еміграції бойові товари- пч-більшовики зібралися в Петрограді на свою Сьому конферен ­ цію, яка мала значення з ’ їзду партії. Коли Ленін, оточений деле ­ гатами, увійшов до залу, почулись голоси: «Леніну відкрити кон ­ ференцію!». Ленін був душею і мозком цієї знаменної конференції та її історичних рішень. Не було жодного питання, в розв ’ язанні якого він не взяв би найжвавішої участі. Ленін зробив три доповіді, ви ­ ступав з промовами по всіх пунктах порядку денного. Він написав і усі основні резолюції конференції. У своїх доповідях і промовах Ленін розвинув намічені ним у Квітневих тезах положення про тактику партії, дав відповіді на всі основні питання революції: про поточний момент, про став ­ лення більшовиків до Рад, до Тимчасового .уряду, до війни, про розв ’ язання аграрного і націо ­ нального питань. Корінне питання всякої рево ­ люції, роз ’ яснював Ленін, є пи ­ тання про владу. 1 він поставив перед партією і робітничим кла ­ сом історичне завдання — здій ­ снити перехід від першого етапу революції, що дав владу буржуа ­ зії, до другого її етапу, який по ­ винен дати владу в руки проле ­ таріату і найбіднішого селянства Ми — за перехід всієї влади в руки Рад, говорив Ленін. Але ми повинні знати, яка це буде вла ­ да, яка це буде держава? І від ­ повідав: це буде диктатура проле ­ таріату. Підкреслюючи, що рух револю-. ції в провінціях випереджає рух у столицях, Ленін накреслив програму практичних заходів, які повинні бути здійснені Радами в умовах мирного переходу до них державної влади: націоналіза ­ ція землі, контроль над банками, виробництвом и розподілом про ­ дуктів, здійснення загальної трудової повинності і т. д. Ленін по ­ слався на промову одного вуглекопа, який розповідав, як гірники на місці завойовували владу. У них питання, говорив Ленін, стояло не про те, чи буде президент, а їх цікавило питання: коли вони взяли копальні, треба було охороняти канати для того, щоб не спи ­ нялося виробництво. Потім питання стало про хліб, якого у них не було, і вони також умовились відносно його добування. Ось це, зробив висновок Ленін, справжня програма революції, не з книжки вичитана. Визначне місце на конференції зайняло національне питання, Через усі виступи Леніна на конференції червоною ниткою проходить думка про те, що суть всієї революційної діяльності полягає в організації мас, в роз ’ ясненні їм більшовицьких лозунгів. ПІДСУМКИ І ПЕРСПЕКТИВИ „Працівники науки і вищої школи! Боріться за дальший розквіт науки, за технічний прогрес! Тісніше зв’язок з ви ­ робництвом! Готуйте спеціалістів, гідних епохи комунізму! Хай живе передова радянська наука! “ (З Закликів ЦК КПРС) П ІШЕННЯ партії і уряду, зо- * крема закон про зв ’ язок шко ­ ли з життям, вимагають від наших учених наближення наукових до ­ сліджень до потреб народного го ­ сподарства. Однією з форм такого наближення є господарсько-договірна тематика. Ця тематика відповідає настановам партії і уряду. Вона фінансується проми­ словими підприємствами і науко ­ вими закладами і, як правило, від ­ разу ж впроваджується в народне господарство. Скажімо, кафедри орган;чної і технічної хімії універ ­ ситету за договором з заводом хі ­ мічних реактивів ларківського рад- наргоспу розробляють методики синтезу нових хімічних препара ­ тів, випробовують їх в лаборатор ­ них умовах і передають заводові на промислове освоєння. Кафедри університету розпочали виконувати господарсько-договір-. ну тематику лише в 1958 році. З серпня 1959 року при науковій частині університету організовано науково-дослідний сектор, завдан ­ ня якого — керувати господар ­ ською тематикою, залучати до цієї роботи співробітників нових і но ­ вих кафедр університету. На 1 березня цього року у виконанні господарсько-договірної тематики уже брали участь співробітники Д^кафедр природничих факульте ­ тів університету, тобто кожна третя кафедра. Обсяг роботи науково-дослідно-« го сектора характеризується таки-1 ми показниками: в 1958 році ви ­ конано робіт на загальну суму 1 415 тис. карб., в 1959 році — на 2 млн. карб, Планом 1960 року, передбачено виконати 23 теми на суму 3,5 млн. карб. Серед науко ­ вих робіт сектора є теми, затверд ­ жені Радою Міністрів СРСР. Керують господарсько-договір ­ ною тематикою відомі вчені уні ­ верситету: член-кореспондент Ака ­ демії наук УРСР професор М. А. Ізмайлов, професори В. Ф. Лав ­ рушин, М. В. Логізиненко, Р. А. Валітов, Л. С. Палатник; доценти О. І. Терещенко, В. П. Корніен ­ ко, Д. М. Грицан, Л. М. Литви ­ ненко, Б. М. Красовицький, А. Л. Гершунс, І. Є. Тарапов, І.М. Ремізов, П. В. Зарицжий, І. 1. Литвин, Г. П. Дубинський, М. В. Адаменко, М. В. П ’ ятигорський, Б. В. Поклонський та багато ін ­ ших. Дрбре працюють колективи кафедр: фізики надвисоких частот, радіовимірювань, органічної і тех ­ нічної хімії, палеонтології, петро ­ графії, загальної геології, за ­ гальної фізичної географії, радян ­ ської економіки тощо. Останнім часом значна кількість співробіт ­ ників включилася в виконання го ­ сподарсько-договірної тематики кафедр неорганічної хімії, фізич ­ ної хімії, економічної географії. За станом на 1 березня 1960 ро ­ ку в науково-дослідному секторі працює 122 чол., з них постійних співробітників — 29, сумісників уні ­ верситету — 59, сторонніх суміс ­ ників — 34. Із університетських співробітників працює 10 про ­ фесорів та доцентів, 4 викладачі, 5 асистентів, 3 наукових працівни ­ ки, 5 старших лаборантів і лабо ­ рантів, 16 інженерно-технічних працівників, 7 аспірантів та 9 сту. дентів. За останні два роки пра ­ цівники науково-дослідного секто- ра, що виконують господарсько- договірну тематику, одержали сім авторських ‘ свідоцтв за винаходи, в тому числі за розробку напів ­ провідникових приладів, за роз ­ робку вимірювача потужності ос ­ нованого на пондеромоторній дії електромагнітного поля, та інш. Устаткування й обладнання, що купується або монтується для ви ­ конання господарсько-договірної тематики, за постановою уряду ли ­ шається на кафедрах університету. Такого устаткування минулого ро ­ ку лишилося на кафедрах універ ­ ситету на суму понад триста ти ­ сяч карбованців. За рахунок го ­ сподарсько-договірної тематики в березні цього року лабораторії університету придбали унікальний прилад — мас-спектрометр, варті ­ стю 302 тис. карб. Таким чином, господарсько-договірна тематика дає змоф кафедрам і лабораторі ­ ям добувати найновіше устаткування, потрібне для наукової роботи і навчального процесу. Господарсько-договірна тематіГ ка є невід ’ ємною частиною науко ­ во-дослідної роботи кафедр уні ­ верситету. Тому вона має йти в плані наукової проблематики ка ­ федр. Як правило, в переважній більшості так воно і є. Кафедри повинні нести відповідальність за цю тематику, як і за бюджетні планові роботи. Тому вони повин ­ ні пильніше контролювати ці ро ­ боти, ставити звіти керівників і окремих виконавців на засіданнях кафедр, а, коли потрібно, то й на Раді факультету, давати оцінку всій роботі і окремим її виконав ­ цям. У першій половині березня цього року контрольно-ревізійне управ ­ ління Міністерства фінансів УРСР по Харківській області, перевірив ­ ши фінансову діяльність науково- дослідного сектора університету, відзначило ряд недоліків, а в де ­ яких випадках і порушень порядку оформлення документів і розра ­ хунків з виконавцями окремих ро ­ біт. Для впорядкування цієї робо ­ ти наказом ректора університету з 1 квітня вводяться певні зміни в порядок розрахунків з виконав ­ цями, зокрема оплату праці науко ­ вих і керівних працівників науко ­ во-дослідного сектора переведено на поетапну форму, тобто залежно від виконання чергового етапу ро ­ боти; оплату праці учбово-допо ­ міжного і інженерно-технічного персоналу переведено на нарядну систему; встановлено години ро ­ боти для учасників господарсько- договірної тематики. Науково-дослідний сектор не має своїх майстерень, висококвалі ­ фікованих інженерно-технічних ‘кадрів, не має відповідального устаткування для точних робіт. Тому і далі доведеться запрошу ­ вати окремих висококваліфікова ­ них спеціалістів — інженерів, ме ­ ханіків, техніків. Але, як правило, господарсько-договірні роботи по ­ трібно розрахувати на свої науко ­ ві і технічні сили. Бо, як пока ­ зав досвід роботи, така залеж ­ ність іноді призводила до небажа ­ них наслідків. Великі і почесні завдання сто ­ ять перед працівниками науково- дослідногр сектора університету: виконати робіт на три з полови ­ ною мільйони карбованців. При добрій організації і чіткій робо ­ ті ці завдання будуть з честю виконані. В. МАКРИДІН, доктор наук, П. КОСТЮК. ,„Комсомольці і комсомолки, радянська молодьІВчіться жити і працювати по-кожукістичному! Виробляйте в собі високі мо ­ ральні якості! Будьте свідомими і невтомними будівниками комунізму! “ (З Закликів ЦК КПРС до 1 Травня}. НАШ КУРС У ЗМАГАННІ Про наш курс на фа ­ культеті кажуть, що це згуртований здоровий колектив. Але було й по- іншому. Був час, коли кожен з нас жив сам по собі, окремо від товаришів, коли не відчувалося справжнього, захоплюючого життя курсу. Комсомольське бюро пра ­ цювало слабо і бездіяльно. Нудно проходили збори. Комсомольське бюро факульте ­ ту, комуністи допомогли курсові вибратися з «сплячки». У середи ­ ні минулого року було обране хо ­ роше бюро, комсомольці почали наводити лад в своєму колективі. Секретар курсового бюро Блакит ­ ний показав приклад того, яким повинен бути справжній комсо ­ мольський вожак. Ледарям і «хво ­ стистам» довелося забути про спокій. В цей час понад ЗО чо ­ ловік звітували на комсомольсь ­ кому бюро курсу; обіцяли ВЧИТИСЯ краще. Стіннівка курсу дотепно висміювала так званих «потенцій ­ них хвостист:в», які спочатку обу ­ рювались, але з часом зрозуміли, що товариші бажають їм лише добра, і…почали виправлятись. І Шуліка, і Пікалов -вчасно склали сесію, і ніхто вже не скаже те ­ пер, що вони ледарюють. На курсі виникла традиція до ­ помагати один одному, жити всім інтересами колективу. Велику до ­ помогу подають відстаючим від ­ мінники. У групах Р-23 і Р-24 студенти самі організували і про ­ вадили додаткові заняття з тео ­ ретичної механіки; здобуті знання пішли на користь і Позднякову, і Малютенку, і іншим студентам. Суворішим став контроль ком ­ сомольців за відвідуванням. Про ­ гульники відповідали на зборах перед усією групою. Досить ча ­ сто переживав такі неприємні хвилини студент Карамушка (Р-23). Здавалося б, усе зараз хороше на курсі, багато зроблено для усунення недоліків. Але це не так. Як і раніш, гостро стоїть питання про другорічників. Майже всі вони залишені на другий рік через не ­ успішність. Комсомольська органі ­ зація не звернула на них увагу з самого початку, і двійки, що пля ­ мують честь курсу, знов з ’ яви ­ лися цієї сесії. Це горе-студенти. «Постійний хвостист» Грищенко ще до того й поводив себе з товаришами недостойно. На кур ­ совому бюро на запитання то ­ варишів, чому він так погано вчиться, Грищенко нахабно відпо ­ відав: «Не бажаю учитися». Рі ­ шенням бюро його виключено з комсомолу. Художня самодіяльність — це, мабуть, найслабкіше місце в на ­ шій роботі. Кілька вечорів від ­ починку, на яких не більш як на «задовільно» виконувались но ­ мери, — от і увесь перелік заходів з культурного відпочинку. Якась пасивність, небажання брати участь в самодіяльності К УР С У — ось Щ° поки власти ­ ве нашому колективу другого кур ­ су. А між тим є непогані співаки, танцюристи, читці, навіть свої поети. У той час, як більшість сту ­ дентів займається в спортивних секціях і курс пишається своїми спортсменами: Поляковим, Сере ­ дою, Пишним, Пікаловим, не мож ­ на забувати й про тих, хто стоїть осторонь спортивного життя — Фі- ля, Мацу, Карамушку. Хороші спортивні заходи не доводяться до кінця, наприклад, повисла у повіт ­ рі пропозиція про організацію зма. гань з шахів. Чимала доля про- вини припадає на відповідального за спортивну роботу Волкова. Недостатній ще зв ’ язок курсо ­ вого бюро з групами, активність яких низька. У групах Р-22 і Р-23 студенти погано відвідують політгодини. А політгодини корис ­ ні, цікаві, на них можна почути багато нового, поговорити про майбутню професію, посперечати ­ ся. Ці і інші питання обговорюва ­ лись на звітно-виборних зборах 2-го курсу. Зараз, коли йдуть змагання за звання кращої групи університету, виступи у пресі про досвід робо ­ ти курсових і групових бюро дуже потрібні. Звітуйте, комсорги груп! А. ПАШКОВ, наш кор. КОМСОМОЛЬСЬКА СОВІСТЬ моя «Комсомольское слово, комсомольское дело, комсомольская со- весть моя» — ці слова хочеться зробити темою замітки. Хто з вас, комсомольців, не пригадає дня свого вступу до комсомолу — годин хвилювань і чекання, запитань, до яких готу ­ вався довгий час, і, нарешті, — велику радість відчуття себе членом великої сім’ї Ленінської Комуністичної Спілки Молоді. Для більшості з нас ця велика життєва подія відбулася у сті ­ нах школи. І вже там кожен з нас намагався хорошими справа ­ ми довести, що він — справжній комсомолець. Отже, товариші студенти, подивіться навколо себе, і ви поба ­ чите, як багато з вас ще у школі були хорошими активістами, справжніми ватажками. І в кожному колективі, в кожній групі вчиться чимало енер ­ гійних, різноманітних за здібностями людей, у яких в стінах уні ­ верситету проходить найсвітліший період життя — молодість. Зда ­ валося б, що при всьому цьому комсомольське життя повинно бу ти просякнуте цікавими починаннями, гарячим ентузіазмом, моло ­ дим запалом. Чому ж не завжди виходить саме так, чому серед наших сту ­ дентів не організувати, наприклад, диспут, або заняття хору, підго ­ тувати концерт — справа досить складна? Чим це пояснити? На це питання одній людині важко відпо ­ вісти. Добре було б, коли б з цього приводу висловили свої думки інші комсомольці. Я ж гадаю, що однією з причин такого становища є недо ­ статньо розвинене почуття обов ’ язку. Можна з певністю сказати, що комсомольська совість молодо’ людини — це вже перемога совісті в людині, це її вища ступінь. Такі люди, безумовно, є у нас, їх багато. Вони охоче, добр; вільно виконують кожне доручення, іноді по кілька одночасно. Бо еони не можуть діяти інакше, бо їм так підказує їхнє комсо ­ мольське сумління. Саме цьому вони й вчаться зразково. Однак не всі люди можуть відразу виховати в собі почуття великої відповідальності за доручену громадську справу. Воно, це почуття, виникає у справах, у згуртованому колективі. І вірно зробили наші комсомольці, висунувши гасло: кожному комсомоль ­ цеві — громадське доручення». У комсомольських справах виховується людина майбутнього. Г. КОЛОТІЄВСЬКА, наш. кор. Наш фотокореспондент нещо ­ давно побував на біологічному факультеті. В усіх аудиторіях і лабораторіях він бачив кар ­ тини напруженої праці. Адже біофак одним з перших всту ­ пає в сесію. Четвертокурсниця Олена Цу ­ керман на великому практику ­ мі з білків (фото ліворуч). Дипломниці кафедри ентомо ­ логії Валентина Ільєнко і Ні ­ на Чернишенко майже підготу ­ вали до захисту свої роботи (фото внизу). Про почуття відповідальності Нам, викладачам, доводиться зустрічатися з фактами, подібни ­ ми до тих, що описані в статті багатотиражки «Пляма на со ­ вісті». І прямо скажу: після то ­ го, як знайдеш у студента шпар ­ галку, вдічуваєш перш за все по ­ чуття недовір ’ я і до інших сту ­ дентів. Ці «плями» падають не лише на совість окремих студен ­ тів, але й на весь колектив гру ­ пи. Ось чому ми дуже радіємо, що саме з середовища студентів, середовища великого, чистого і чесного студентського колективу, піднято голос протесту проти по ­ дібного роду фактів порушення громадського обов ’ язку, проти відсутності почут.тя відповідаль ­ ності, проти порушення правил комуністичної етики. Очевидно, частина студентів, що користується шпаргалками, недостатньо усвідомлює не лише аморальність таких вчинків, але й не відчуває відповідальності за майбутню діяльність, забуваючи про далеку перспективу; вони ке ­ руються найближчою метою: якось позбавитись чергового екзамену. З другого боку, на шлях обду ­ рювання під час екзаменів йде та частина студентів, яка не працює систематично над учбовими кур ­ сами, не вміє працювати само ­ стійно. Це особливо яскраво по ­ мітно на молодших курсах. Зав ­ дання студентського колективу своєчасно допомогти шляхом су ­ ворого спостереження не лише за зовнішніми результатами уч ­ бової діяльності, за оцінками на сесії, але й за повсякденною працею студентів. Чи посильні вимоги, які став ­ ляться до студентів на екзаме ­ нах? Практика доводить, що сту ­ денти, яким нелегко навчатися, навіть незрячі, ціною систематич ­ них зусиль і повсякденної робо ­ ти над курсом досягають чудових результатів. Це свідчить про те, що кожен студент може при си ­ стематичній роботі над курсом оволодіти ним свідомо, причому вивчити матеріал не лише по під ­ ручнику, але й познайомитись з додатковою літературою, як це роблять кращі студенти, готую ­ чи себе до того, щоб використати свої знання в житті. На грудневому Пленумі ЦК КПРС М. С. Хрущов вказав на недоліки діяльності спеціалістів в сільському господарстві, на необ ­ хідність підвищення почуття від ­ повідальності за доручену справу, на необхідність втілювати в прак ­ тику досягнення науки, підвищу ­ вати культуру своєї справи. Це, без сумніву, стосується всіх спе ­ ціалістів. Особливо важливо, щоб студен ­ ти, які готують себе до роботи вчителя, усвідомили ті величезні завдання, які стоять перед ними. Частина студентів мало приді ­ ляє уваги вивченню узагальнено ­ го досвіду в методичній і педаго ­ гічній літературі, не збирає біб ­ ліотечки вчителя, не читає систе ­ матично педагогічну пресу. На жаль, небагатьох студентів хвилю ­ ють важливі завдання школи, во ­ ни не обговорюють питань, які порушують газети «Комсомоль ­ ская правда» (статті під рубри ­ кою «Думки про педагогічну працю») і «Учительская газета» (статті «Хороший учитель?»). Необхідно підвищити у студен ­ тів почуття громадського обов ’ яз ­ ку і відповідальності за підготов ­ ку до майбутньої професії, слід виховувати студентів так, щоб во ­ ни частіше замислювались над своїм завтрашнім днем, над своєю завтрашньою працею, щоб випад ­ ки, про які писалось у статті «Пляма на совісті», перестали зустрічатись у нашій дійсності. Д. ДУБОВІС, доцент кафедри педагогіки і психології. УВАГУ КОЖНОМУ На історичному фа ­ культеті цікаво прохо ­ дять комсомольські збо ­ ри, вечори відпочинку. Комсомольський актив не обмежується тим, що працює з комсомольця ­ ми на зборах і засідан ­ нях. Комсомольський ак ­ тив істориків уміє по- діловому індивідуально працювати з кожним. 1 приклад у цьому по ­ дає молодий комуніст, справжній вожак молоді, комсомольський секретар факультету Олексій Пла- хотний. Його глибоко цікавить усе, чим живе молодь. Йому і іншим членам бюро факультету не все одно, що читає майбутній молодий істо ­ рик, як розподіляє він свій час, чи буває він у кіно, театрі. Це і є справжнє піклування про людей. Піклуватися про кож ­ ного комсомольця — це, перш за все, цікаво і різноманітно будувати роботу комсомольської організації, будувати її так, щоб вона задоволь ­ няла запити молоді. Уміло плануючи ком ­ сомольську роботу, 0. Плахотний, разом з ак ­ тивом, завжди просто розмовляє з молоддю про навчання, про май ­ бутнє, про зміст і ра ­ дість життя. Кож ­ ний комсомолець-історик знає: щоб не трапилось, його завжди уважно ви ­ слухають члени бюро, допоможуть. Це хороше може підтвердити сту дент Журба, якому до ­ помогла залишитись в університеті задушевна бесіда з ним Плахотно- го, а потім і всіх комсо ­ мольців першого курсу. Його поведінка значно покращала, він зараз у числі хороших студен ­ тів факультету. Журба йшов у свою комсомоль ­ ську організацію з від ­ критою душею, як у рід ­ ну сім ’ ю, і організація не залишилась байду ­ жою. Комуніст Плахотний близько приймає до сер ­ ця все, що стосується молоді, сміливо виступає проти тих, хто не ра ­ хується з вимогами ком ­ сомолу. Але піклуватися про кожного це не значить опікати його, створювати для нього тепличні умо ­ ви, оберігати від труд ­ нощів. На іретьому кур ­ сі часто не відвідувала лекцій Галя Весна; на ­ вчалась вона значно нижче своїх можливо ­ стей, посилаючись на різні причини. На пове ­ дінку Г. Весни зверну ­ ла увагу комсомольська організація. По-товари. ськи вимогливі співкурс- ники допомогли їй вчасно наздогнати това ­ ришів. Піклування про люди ­ ну проявляється і в пря ­ мій, гострій, принципо ­ вій критиці; залишити без уваги помилку, не ­ гідний вчинок не в пра ­ вилах комсомольського активу історичного. Ком ­ сомолець Прасолов по ­ водив себе негідно, пля ­ мував звання студента і комсомольця. Зауважен ­ ня товаришів не допома ­ гали. Комсомольці ви ­ ключили його з свого колективу. Комсомольська органі ­ зація покликана працю ­ вати з кожною людиною, відповідати за її долю, за її майбутнє. Ці вимо ­ ги виконують комсомоль­ ці історичного. К. КОЛОМІЄЦЬ. «ХАРКІВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ» Стор. 2. 16 квітня 1960 р. ,90 ДОВГИХ СПРАВ ДО 90-річчя З ДНЯ НАРОДЖЕННЯ В. І. ЛЕНІНА РЕПОРТАЖ З КУРЯЖУ Юні піонери-куря- жани. За набуттям технічних навиків У світлі рішень XXI з ’ їзду партії з питань виховання підро ­ стаючого покоління особливо важ ­ ливе значення має політехнічне навчання наших дітей, розширен ­ ня їх технічного кругозору. З роз ­ різнених технічних гуртків у Ку ­ рязькій колонії виросла справжня станція юних техніків. У світлих, просторих приміщен ­ нях, оформлених наочни.^і посіб ­ никами і необхідними приладами та інструментами, працюють суд- ромодельний, авіамодельний, ху ­ дожній гуртки, автогурток, фото ­ гурток, гуртки «Юний технік», «Умілі руки» і сільськогосподарсь ­ ких машин Працюють гуртки під керівництвом досвідчених педаго ­ гів і майстрів виробництва. Цікаво і захоплююче ведеться робота в гуртках, про бажання вихованців працювати в них і го ­ ворити не доводиться. До 90-річчя з дня народження В. І. Леніна піонери взяли на себе зобов ’ язання виготовити ба ­ гато моделей різних конструкцій, наочних приладів для фізкабінету і т. д. І СКРИПНИЧЕНКО. ПРАЦЮЮТЬ ЗАХОПЛЕНО, НАТХНЕННО Піонерська і комсо ­ мольська організації Ку- рязької колонії посиле ­ но готуються до дня народження В. І. Лені ­ на. Вихованці третього і восьмого класів з честю виконують заповідь Іл ­ ліча: «Вчитися, вчитися і вчитися». У цих кла ­ сах немає невстигаю чих, багато учнів, що вчаться на «4» і «5», а вихованці восьмого класу Віталій Биков, Віктор Чернишов, Воло ­ димир Іванов мають у чверті з усіх предметів «5». У колонії розгорнуло ­ ся змагання за кращий піонерський загін, піо ­ нерську ланку на честь народження великого вождя. Вихованці борються за відмінний санітарний стан класу і кімнати. Навели в колонії зати ­ шок і чистоту. Ремонт меблі, вбирання робить ­ ся їхніми руками. А Віктор Самборський, учень п ’ ятого класу, сам побілив свій клас. Кожен вихованець прагне виявити всі свої здібності у підго ­ товці подарунків до зна ­ менної дати. По 90 хо ­ роших справ зобов ’ яза ­ лися зробити вихованці кожного відділення на честь 90-річчя з дня народження В. І. Лені ­ на. Ось як виконують, наприклад, взяті зобов ’ я ­ зання наші третьоклас ­ ники. Альбом «Пам ’ яті Ілліча» малюють і оформ ­ ляють Толя Павличенко і Жора Алексеенко. До конкурсу на кращого читця віршів про Лені ­ на готуються Ілля Бринько і Жора Алек ­ сеенко. Кожний піонер коло ­ нії дав зобов ’ язання від ­ ремонтувати 90 книжок у бібліотеці. Дуже багато хлопців виконали своє зобов ’ язання. Особливо відзначився учень 5 кла ­ су Олексій Гавриш. Красиві художні ви ­ шивки, в ’ язані салфетки готують шестикласники Валерій Расстальной і Гена Мінкін. В колонії є чимало різьблярів по дереву. Красиві, з малюнками рамочки, шкатулки, по ­ лички виробляють учень 8 класу Віктор Нефедов і учні 3 і 4 класу Си- нєгубов, Сиромащенко, Чишко, Олексієнко, Павличенко. Багата виставка дитя ­ чої художньої творчості є у куряжан. Піонери і комсомольці колонії зо ­ бов ’ язались до дня на ­ родження В. І. Леніна поповнити цю виставку 90-ма новими експона ­ тами. Гіпсові барельєфи Леніна створює дев ’ яти ­ класник Василь Кулик. Михайло Мороз вигото ­ вив гіпсовий бюст вож ­ дя. Учні 7 і 8 класів ху ­ дожньо оформляють кар ­ ту «По ленінських міс ­ цях». Портрет Леніна олівцем намалював вось ­ микласник Дима Востри- ков. Стенди з фоторепро ­ дукціями картин і доку ­ ментів про В. І. Леніна створюються в кожному піонерському загоні. Цікаві за задумом екс ­ понати готують учасни ­ ки технічних гуртків. Модель яхти робить п ’ я ­ тикласник Фроликов. Учасники суднобудівель- ного гуртка роблять мо ­ дель катера з реактив ­ ним двигуном. Автомат для продажу олівців ви ­ готовив Михайло Мороз. В гостях у куряжан побував старий більшо ­ вик Л. А. Гриневич, який бачив Леніна. Зу ­ стріч з Л. А. Гриневи- чем пройшла дуже ціка ­ во .піонерам хотілося як ­ найбільше почути про вождя від людини, яка кілька разів бачила Ле ­ ніна, розмовляла з ним. Піонери Куряжа ве ­ дуть цікаве листування з піонерами м. Ульянов ­ ська. Серйозно готуються піонери до 90-річчя з дня народження вождя, в усьому відчувається дух хорошого змагання. Передові відділення вже виконали по 80 і біль ­ ше хороших, корисних справ. Глибокі, змістовні бе ­ сіди про Леніна прова ­ дять учень 5 класу Вла ­ дик Романов і учень 8 класу Толя Гебель. Нетерпляче чекають вихованці знаменної да­ ти — 22 квітня. В цей день у колонії буде проведений уро ­ чистий вечір, на якому будуть підведені підсум ­ ки змагання, вручені призи, вимпели, прапо ­ ри. Чимало вихованців стане в цей день піоне ­ рами і комсомольцями. А поки що до нього го ­ тується великий кон ­ церт художньої само ­ діяльності. Л. ВАСЬКО, студентка, відповідальна за шефську роботу. Згуртований колектив Багато уваги приділяє своїм підшефним, вихованцям першої групи Курязької колонії, четверто ­ курсниця Люся Рибалко. І резуль ­ тати відчутні. Усі 10 піонерів цієї групи борються за кращі по ­ казники в навчанні, роботі, пове ­ дінці. Колись серед невстигаючих у навчанні були Євген Синєгубов, Анатолій Павлюченко; зовсім не вмів читати, писати, лічити Мико ­ ла Волков. Тепер це кращі учні III класу, члени передової піонер ­ ської ланки, Євген — скромний, старанний учень. Анатолій небите сам вчиться на «4» і «5», але й допомагає у навчанні Карелу Ла- катошу та іншим. Піонери першої групи підго ­ тували п ’ єсу Колтунова «Льонька» і з успіхом показали її на сцені. Добре виконали свої ролі піоне ­ ри Георгій Алексеенко. Ілля Брино- ко, Володимир Мущинський, Пет ­ ро Ленчко та інші. Нещодавно став членом групи Саша Кузенков. Коли заступник начальника колонії Петро Нау ­ мович Розенберг спитав у Саші, чи вірно, що він безнадійний (у характеристиці саме так було за ­ значено), Саша палко відповів: «Ні, це — неправда, я виправлюсь, стану хорошим». Саша додержує свого слова: на кінець III чверті він вийшов у кращі учні класу. З нагоди 8 Березня Саша надіслав матері у колгосп такого ли ­ ста: «Дорога моя мамочко, поздоровляю тебе з жіночим святом 8 Березня, бажаю здоров ’ я і щастя. Прошу вибачити мене, дорога моя, що я своєю поганою поведінкою завдавав тобі багато горя. У колективі я виправляю свої помилки, навчаюсь, працюю і повернуся додому хорошим, слухатиму рідних і старших. Нещодав ­ но ми їздили до міста, були в історичному музеї. Там бачили ба ­ гато цікавого. ‘ . _ Я грав у п ’ єсі, яку ставив наш клас, А вчусь я добре, прагну вчитися ще краще. У щоденнику вже багато хороших і відмінних оцінок. До свята ми взяли зобов ’ язання зробити багато хороших справ. До побачення. Цілую». До 90-річчя з дня народження В. І. Леніна ланка бореться за виконання свого зобов ’ язання. У гуртках виготовляють рамки, по ­ лички, ремонтують тумбочки і іншу меблю, прагнуть навчатися ще краще, Є. ФАДЄЄВА, вчителька. ЛЮБИМИМ ПЕДАГОГ Чимало досвідчених педа ­ гогів у Курязькій колонії. Серед них слід відзначити Катерину Григорівну Ле- вицьку. Катерина Григорівна вчи ­ телює вже 40 років. З них ІЗ років у Курязькій коло ­ нії, куди вона прийшла від ­ разу ж після війни. Катерина Григорівна ви ­ ховала багатьох учнів, які зараз працюють і вчаться в усіх кінцях країни і ніко ­ ли не забувають свою вчи ­ тельку. Можна розповісти про Віктора Бахтіна. Вік ­ тор — сирота. Прибув до ко ­ лонії в перші роки її органі ­ зації. Перед цим з ним тра ­ пилося лихо: він покалічив руку. Охоплений розпачем, він не хотів більше ні пра ­ цювати, ні вчитися. Але зав- дяки чутливості вихователів, особливо Катерини Григо ­ рівни, Віктор закінчив шко ­ лу, одержав спеціальність на виробництві. Він вдячний їй за те, що вона підбадьо ­ рила його в тяжку хвилину, змусила його повірити у свої сили. Серед вихованців Катери ­ ни Григорівни можна назва ­ ти Віктора Штолька, який зараз є студентом Харків ­ ського будівельного інститу ­ ту, слюсаря Христенка, майстра своєї справи. Вихо ­ ванцем Катерини Григорів ­ ни був і Володимир Вепрєв, тепер воїн Радянської Ар ­ мії. У першу ж свою від ­ пустку Володимир Вепрєв приїхав у гості до любимої вчительки. У колонії він оформляв стінні газети, і оскільки зараз малював уже добре, подарував свої найкращі малюнки Катери ­ ні Григорівні. Чимало свосо вміння, теп ­ лоти і турботи вклала Ка ­ терина Григорівна Левицька в те, щоб усі ці вихованці стали тими, ким вони зараз є — справжніми людьми. Своїх зусиль в цьому на ­ прямку Катерина Григорів ­ на не припиняє і тепер — спитайте у самих куряжан. Л. РИБАЛКО, студентка IV курсу. І ШЕФИ, 1 ВИКЛАДАЧІ Перед нами, шефами колонії, постало питання: де ж проходи ­ ти практику? У якій школі пра ­ цювати ці півтора місяці, перед ­ бачені навчальним планом? Влас ­ не кажучи, питання це розв ’ язу ­ валося недовго: ми вирішили, що наше місце практики — Ку- ряж.-Адже тут ми працювали протягом трьох років. Все в Ку- ряжі стало для нас дорогим і близьким. Перші невдачі і перші радощі, перші успіхи на педаго ­ гічній ниві — все це в нас пов ’ я ­ зане з Куряжем. От і перші уро ­ ки ми хотіли дати у Курязькій школі. Ми дуже вдячні відповідальній за практику І. Г. Булашенко, декану Г. І. Шкляревському, зав. кафедрою Н. 0. Федотовій за ве ­ лику і корисну допомогу. Хвилювалися ми так само, як і кожен практикант. Але ми хви ­ лювались ще й тому, що деякі авторитетні люди говорили нам: практика в колонії маЛо дасть, буде важко. Так, нам дійсно бу ­ ло нелегко. Перш ніж давати уроки, доводилося багато працю ­ вати з класом. Але це було зруч ­ но: ми ж знали кожного вихован ­ ця не лише по прізвищу, ми зна- ли про нього все. Вони нас теж хороше знали. І все ж проводи ­ ти позакласну роботу — готува ­ ти самодіяльність, влаштовувати бесіди і т. д. — одне діло, і зов ­ сім інше — давати уроки. Тут ти вже не Люся, але Людмила Андріївна або Людмила Григорів ­ на, сувора і вимоглива вчитель ­ ка. А що як хто-небудь почне по ­ рушувати дисципліну, а що як учневі доведеться ставити двійку? Велику допомогу подали нам учителі, адже вони вже багато років працюють в умовах коло- нії, можуть допомогти і порадою, і особистим прикладом. Ми дуже вдячні викладачам російської мо ­ ви і літератури К. Г. Левицькій і А. Д. Скляренко, директорові і за ­ вучеві школи, які тепло прийня ­ ли нас у свій учительський ко ­ лектив. Від усієї душі дякуємо Петру Наумовичу Розенбергові, який і зараз, як і всі попередні роки, постійно турбувався про нас, до ­ помагав долати труднощі. Він і аналізував -наші уроки, і давав цінні поради. Л. ВАСЬКО, Л. РИБАЛКО. «ХАРКІВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ» Стор 3. 16 квітня 1960 р. 9! ,ВЕСНЯНА ТРАДИЦІЙНА Ця естафета була особливо уро ­ чистою, бо присвячувалась вона 90-річчю з дня народження вели ­ кого Леніна. З шести жіночих команд пер ­ шими до фінішу прийшли: фізма- тівки (11,24), географи (12.00), історики (12.08). Не обійшлося без «сюрпризів». За 10 метрів до фінішу представ ­ ниця біофаку, яка йшла третью, впала… Азарт спортивної бороть ­ би передався «болільникам» — студентка Сухорадова підняла Дроботову, дала в руку естафет ­ ну паличку, і… команду біофаку було знято із змагань. Від Чоловіків на старт вийшла рекордна кількість команд — 11 1 З самого старту боротьба за пер ­ шість розгорнулася між радиста ­ ми, фізматівцями і істориками, в результаті якої перше місце по ­ сіли радисти (9.48.2), друге — фіз- матівці (10,04) і третє — істори ­ ки (10.14). Приз комітету комсомолу в за ­ ліку з двох команд завоювали ра ­ дисти. На честь 90-ї річниці з дня народження В. І. Леніна спортсме ­ ни Харкова організували велопробіг за маршрутом Харків — Київ — Харків. Серед учасників пробігу — студенти нашого університету. Фото Г. Сухотіна. КЕРУВАТИ НЕ ТАНЦЯМИ, А СТУДЕНТСЬКИМ ПОБУТОМ Тисячі юнаків і дівчат на ­ вчаються в університеті. Вони на різних факультетах, в майбутньо ­ му у них — різні спеціальності. Але зараз їх усіх об ’ єднує одне: вони — студенти ЇДУ. Більшість студентів живе в гуртожитках, де вся робота спря ­ мовується студрадою. У гуртожитку по вул. Артема, 49 студрадою керує четверто ­ курсник історичного факультету Г. Герасименко, хороший органі ­ затор і чуйний товариш. На по ­ чатку навчального року він і всі члени студради по-справжньому взялись за справу. Провадилася велика виховна робота. Під ке ­ рівництвом політсектора Олексія Захлєбаєва у гуртожитку органі ­ зовувались лекції на різноманіт ­ ні теми. Вас цікавить, що вже тоді робили культсектори? Вже й тоді вони «керували» танцями і так аж до звітних зборів у гурто ­ житку. Щоправда, культсектор Здесенко громогласно заявив, що провадилася велика культмасова робота, але цієї «великої» робо ­ ти студенти не бачили. 8 Березня було проведено вечір. В концерті брали активну участь першокурсниці істфаку Л. Ло- зов ’ ягіна, Л. Уманська, Л. Дави ­ дова. Після концерту були ігри і танці. Вечір пройшов хороше. Таких вечорів повинно бути в гуртожитку значно більше. Заступником голови студради був Каїдиба. Але організаційна робота, за яку він відповідав, про ­ вадилась формально. Кандиба рід ­ ко виявляв ініціативу, недостат ­ ньо контролював роботу секторів і старост кімнат. Особливо ці не ­ доліки проявилися після зимових канікул. А Герасименко, як голо ­ ва, не втрутився вчасно, не вка ­ зав товаришеві на помилки. Стіннівка виходить у гуртожит ­ ку приблизно раз на місяць. До того ж вона не цікава. В ній ма ­ ло висвітлюється життя студен ­ тів і відсутня критика. Редколе ­ гія, студрада не змогли залучити студентів до активної участі у створенні своєї газети. Слід від ­ значити, що з усієї редколегії як слід працювали лише Шеїн і Ко ­ валь. Краще за інших працював відповідальний за побутсектор М. Костоглодов. Він регулярно вивішував графіки чергувань, прагнув навести лад у цій спра ­ ві. Але Костоглодов іноді забував, що в його обов ’ язки входить і турбота про побутові потреби сту,- дентів. Цю частину роботи він виконував гірше. Звітно-виборні збори ухвалили поліпшити роботу студради, боро ­ тися з порушеннями правил со ­ ціалістичного співжиття, краше організовувати культурний відпо ­ чинок, вести цікаву спортивну роботу. А. БАННИКОВА, наш кор. ВАЖЛИВІ ПИТАННЯ 13 квітня відкрилася тра ­ диційна студентська наукова кон ­ ференція. Фізико-математичний факультет на конференцію подав 32 доповіді від 42 студентів. З них від третього і четвертого курсів — по 10 доповідачів, від п ’ ятого — 22. На перший по ­ гляд, цифри досить не погані. Однак насторожує той факт, що 10 доповідачів від третього кур ­ су подають лише 4 доповіді. Це свідчить, що робота по підготовці до конференції провадилася недо ­ статньо активно, особливо на тре ­ тьому і четвертому курсах. Що ж зроблено в цьому році і. які причини того, що зроблено мало? На початку навчального року в гуртках велася активна робо ­ та. Хороше працював гурток під керівництвом Б. С. Скоробогато ­ ва. Студенти Татаринов, Ігнатьє- ва, Єсельсон робили радіоспектро- скоп та інші складні прилади. На жаль, згодом роботу в гуртках було припинено з багатьох при ­ чин. На деяких з них я зупиню ­ ся нижче. Хороше працював гурток елек ­ троніки під керівництвом В. Н. Бейлінсона. Гурток працює й до ­ сі, щоправда, з меншою інтенсив ­ ністю. Студенти Конарєва, Фурса і Кельман взялися за виготовлен ­ ня приладів, які зараз майже за ­ кінчено. Але в цілому робота гуртків після початку року припинилася. В чому ж причина? Головною причиною є нестача коштів. Звідси — нестача потрібних мате ­ ріалів і інструментів для виготов- лення потрібних приладів. Зрозу ­ міло, що робити прилади завжди з рештків, які треба відкопувати в лабораторіях, неможливо. Потрібні кошт и, яких науковим гурткам. не даютк керівники гуртків роб ­ лять все можливе, але труднощі відчуваються все сильніше. Як ­ що гурткам не допомогти в цьо ­ му відношенні, вони працювати ­ муть ще гірше. Зупинюся трохи на роботах окремих студентів в лабораторі ­ ях. Чимало студентів з перших днів навчання в університеті прийшли відразу ж до лаборато ­ рії і активно включилися в на ­ укову роботу. їх імена, якими пишається факультет, не раз з ’ являлися на сторінках «Векто ­ ра». Це математики Мілка і Мільман, фізики Комаренко і Пти- цин та інші. Рада СНТ неоднора ­ зово закликала студентів насліду ­ вати їхній приклад. І знайшлося чимало студентів, які забажали працювати у лабораторіях. Однак, коли ці студенти при ­ ступили до роботи, виникло чи ­ мало труднощів. Перш за все^ лабораторіях мало місця . В цьо ­ му році з приходом величезної армії третьокурсників у лабора ­ торіях стало дуже тісно. Досить навести такі приклади. На ка ­ федру експериментальної фізики в лабораторію оптики прийшло відразу 24 чоловіки, в лаборато ­ рію низьких температур — 28 чо ­ ловік, а приміщення ці дуже малі. От і чекають всі на перехід цих лабораторій до нового корпусу. Серед студентів, що прийшли до лабораторій для наукової ро ­ боти, виявилися також випадко ­ ві люди, які поставилися до спра ­ ви легковажно. З цього приводу хочеться сказати: «Товариші сту ­ денти, ставтеся серйозніше до на ­ укової роботи в університеті! Наука не терпить ледарів і не ­ роб!». * Для студентської наукової ро ­ боти не завжди зручний розклад академзанять у лабораторіях. ‘Практикум з оптики зайнятий студентами лише в першому се ­ местрі, а в другому він вільний. Для розгортання студентської на ­ укової роботи такий розподіл не ­ зручний. Не встигають студенти у другому семестрі розгорнути наукові дослідження, як непоміт ­ но підкрадаються екзамени і ро ­ бота припиняється. Такий самий стан у лабораторії техніки фі ­ зичного експерименту (керівник К. В. Мезін), де, до речі, облад ­ нання дозволяє зробити багато цікавих і корисних справ. Треба розглянути це питання і проду ­ мати, що можна зробити для роз ­ гортання наукової роботи сту ­ дентів. Хороше йдуть справи на ма ­ тематичному відділі. Працюють рівномірно і продуктивно. Мате ­ матики завжди висували багато доповідей на конференції, закін ­ чували їх вчасно. Це пояснюєть ­ ся, мабуть, специфікою роботи математиків, їх меншою залеж ­ ністю від матеріальної бази лабо ­ раторій і самою постановкою ро ­ боти в математичних гуртках. Великі можливості відкриває пе ­ ред математиками обчислюваль ­ ний центр, де студенти почали працювати з самого початку йо ­ го існування. Треба побажати дальшого по ­ ліпшення умов роботи в фізичних лабораторіях. Щодо кадрів — ве ­ ликі надії покладаємо на другий і третій курси фізиків, серед яких чимало виробничників, що прагнуть до глибоких знань. П. ГЕЙДЕЛЬБЕРГ, член ради СНТ фізмату. НА ПЕРЕШКОДІ — ХАЛАТНІСТЬ Взагалі профбюро фізмату пра ­ цює непогано. Відмінно поставле ­ на робота академічного сектора (відповідальна тов. Іванова); хо ­ роше організована діяльність сек ­ торів побутового (відповідальні тт. Семпног, Король, Онищенко), шефського (відповідальна т. Клім- парська) і- будівництва (відпові ­ дальний т. Клойзнер). А ось з організаційним секто- ром не все гаразд. Функції його не такі вже й складні. Та байду ­ же ставлення до своїх обов ’ яз ­ ків відповідального за роботу сек ­ тора Л. Ярошевського призвело до того, що профком фізико- математичного факультету за ­ боргував профкомові університету 1300 кпб. І все це через недо ­ статній контроль за здачею внесків профоргами груп. На сьогодні не здані внески головним чином профоргами груп V і IV курсів. Так, заборгованість мають Скибенко (п ’ ятий курс) з травня 1959 р. — 210 крб.; Гайда- бука (п ’ ятий курс) з березня 1959 р. — 100 крб.; Хацько (п’я ­ тий курс) з травня 1959 р. — 130 крб. Є такі і на IV курсі. А все це призводить до того, що студентам, яким призначена грошова допомога, профком уні ­ верситету відмовляється її вида ­ вати. І він, безумовно, правий. Не треба складати вину на чис ­ ленність фізико-математичного фа ­ культету або шукати інші при ­ чини. Причина одна — незадовіль ­ на- ставлення до роботи. Адже протягом попередніх років проф ­ бюро своєчасно здавало внески. Голові профбюро Б. Танцюрі треба звернути увагу на роботу Ярошев ­ ського, коли він сам не розуміє, що через його халатність і несум ­ лінність терплять студенти. В. ХВОРОСТЯН, студент фізмату. СЛІДАМИ НАШИХ ВИСТУП ІВ „ЧОМУ? “ Під такою назвою в нашій га ­ зеті була вміщена стаття громад ­ ських контролерів Бабича і Кири- ченка про погану роботу їдальні No 367 і буфету при ній. Як повідомив редакцію директор Київського тресту їдалень т. Ар ­ теменко, стаття «Чому?» обгово ­ рювалась робітниками тресту ра ­ зом з колективом їдальні. Дійсно, асортимент страв не досить різ ­ номанітний. Мало виготовлялось дієтичних страв, окремі види про ­ дукції готувались з порушенням технології. Для розширення асортименту дієтичних страв їдальні збільше ­ но завоз молока, свіжої риби, яєць, птиці. Але за відсутність буфету на 8-му поверсі їдальня не відповідає: відведене для буфету там примі ­ щення не задозольняє санітарно- технічних вимог, що підтверджу ­ ється рішенням райсанстанції. Як тільки буде надане потрібне при ­ міщення, буфет організується не ­ гайно. ВЫХОДИ Я иду к тебе под вечер, Когда звезды соком брызнут, Когда ветры мне навстречу Засвистят и лягут в ноги, Закрутясь упругим смерчем. Лес откликнется, проснется, Зазвенит в березы-струны, Покачает головою, Зашумит под песню бури. Выходи, не бойся ветра. Выноси искринки света, Что в глазах блестят, как слезы. Слышишь, как поют березы? Для тебя ведь песня эта… Вмходи, не бойся ветра. В ЗЕНИН ВЕСНЯНА ВУЛИЦЯ НАШОГО МІСТА. Фотоетюд Г. СУХОТІНА. Адреса редакції: Університетська вул. 16. Тел. 2-72-01, дод. 64. Заст. редактора В. МОСЕНЦЕВ. Друк, вид-ва ХДУ. БЦ 04237. Зам 794