39 — 40 (1029 — 14)30) 1 Субота, 28 травня 1960 року. Ціна 20 коп. ІДЕОЛОГІЧНУ РОБОТУ НА ВИЩИЙ ЩАБЕЛЬ! Будівництво комунізму — . ре зультат свідомої творчості народ них мас. Тому виконання грандіоз них завдань періоду розгорнутого будівництва, нового суспільства вимагає неухильного підвищення рівня виховної, ідеологічної робо ти партії серед трудящих. Це під креслюється в рішеннях історич ного XXI з ’ їзду КПРС і в Поста нові ЦК КПРС -«Про завдання партійної пропаганди в сучасних умовах». У квітні цього року стан ідеоло гічної роботи на Україні був пред метом обговорення Пленуму ЦК КП України, а в Харкові і Хар ківській області — Пленуму Хар ківського обкому партії. 18 травня відбулись партійні збори університету, де обговорю вались підсумки квітневого Плену му ЦК КП України і завдання партійної організації університету. З доповіддю виступив заступник секретаря парткому університету Б. Ф. Данилевич. Доповідач підкреслив, що парт- організація університету постійно приділяє велику увагу ідеологічній роботі і має деякі досягнення. Партійні організації факультетів останнім часом серйозно перебу дували ідеологічну роботу відпо відно до рішень XXI з ’ їзду КПРС і Постанов ЦК про завдання пар тійної пропаганди. Значно поліпшила свою роботу мережа партійної освіти, особливо успішно працюють філософські се мінари на біологічному і хімічно му факультетах, а також семінари з історії КПРС на історичному факультеті і семінар з конкретної економіки на географічному фа культеті. Підвищують рівень викладання і наукової роботи кафедри суспіль, них наук. Цікавішими стали політ, заняття в академгрупах, покраща ла виховна робота в студентських гуртожитках. Університетська гру па товариства для поширення нау. кових і політичних знань за чоти ри місяці 1960 року прочитала 1418 лекцій, тобто стільки ж, скіль. ки за весь 1959 рік. Значно поліп шили свою роботу редакція уні верситетської багатотиражки, ху дожня самодіяльність. Активніше стали працювати комітет комсо молу і профком. Але в роботі парторганізації уні верситету, як відзначив доповідач, є й серйозні недоліки. Щ е не усу нені факти неявки слухачів семі нарів на заняття; у деяких випад ках активність слухачів низька, партбюро допускають порушення плану занять. Окремі недоліки ви явив доповідач у роботі теоретич них семінарів на філологічному і радіофізичному факультетах. Існують елементи формалізму і несумлінного ставлення до дору ченої справи з боку деяких агіта торів академгруп і партбюро фа культетів. Наприклад, на філоло гічному факультеті політгодини іноді підміняються студентськими лекторіями, на фізматі і радіофа- ці були випадки зриву політзанять через неявку агітаторів, досі ще низька активність і дисципліна студентів на політгодинах. У гуртожитках трапляються факти порушення громадського по рядку. Партійні бюро, особливо геологічного та історичного фа культетів, до кінця ще не усвідо мили завдань виховної роботи в гуртожитках. Не всі викладачі університету беруть участь у роботі товариства для поширення політичних і на укових знань, а деякі його члени мало читають лекцій. Наприклад, група фізмату складається з 41 чо ловіка, але 19 з них у цьому році ще не прочитали жодної лекції, а 11 — лише по одній. Мало чита ють лекцій комуністи Ш ерман, Єфремова та інші. Дуже погано поставлено наочну агітацію на факультетах. Повільно посувається справа з культмасо вою роботою в університеті, ху дожня самодіяльність все ще не відповідає сучасним вимогам. Профком недостатньо займаєть ся лекційною пропагандою серед робітників друкарні і технічного персоналу. Про роботу парторганізації іст- факу розповіла М. А. Литвиненко, зазначивши при цьому, що необ хідно використовувати всі форми пропагандистської роботи (вечори питань і відповідей, літературні диспути, тематичні вечори і т. ін.). Велике виховне значення політ занять в академгрупах підкресли ла у своєму виступі тов. Луцька. На заняттях IV курсу філфаку на. родилась ініціатива створити гур ток «Літературу — в маси», члени якого вже прочитали 172 лекції. Потрібно частіше використовувати такі форми, як інтернаціональні вечори, обговорення кінофільмів, радіогазету, кіно. Треба добивати, ся різноманітності методів і форм виховної роботи, боротися з фор малізмом у ній. Про потребу ПІДВИЩИТИ ВИМОГИ-) до агітаторів говорив у своєму ви ступі тов. Давидов. Треба популя ризувати досвід кращих агітаторів, підвищити рівень художнього ви ховання з тим, щоб художня са модіяльність університету вчила, а не користувалась лише тим, що принесли з собою студенти з шкільної лави. Враховуючи зацікавленість кі бернетикою, антирелігійними пи таннями, сказала Д. С. Шапіро, треба залучати викладачів усіх фа культетів, особливо фізмату, до чи. тання лекцій на ці теми. Тов. Гнідаш указав на те, що треба посилити увагу парторгані- зацій факультетів до роботи в гур тожитках. Роботу теоретичних семінарів треба будувати з урахуванням специфіки факультетів. Про це го ворив В. Л. Віленкін. У роботі агітаторів академгруп потрібно враховувати факти ідеологічного впливу з боку буржуазної культу ри, яка проникає до нас через іноземну літературу, кіно і т. д. О. О. Кучер, секретар парткому університету, зупинився на зав даннях, що стоять перед універси- тетом, які полягають у допомозі будівникам нового університет ського корпусу з тим, щоб до 7 ли стопада ц. р. ввести його в екс плуатацію. Одночасно доповідач указав на необхідність посилення контролю з боку парторганізацій факультетів за роботою агітаторів академгруп і ширшого використо вування у виховній роботі форм наочної агітації. Збори затвердили розгорнуте рі шення, спрямоване на підвищення ідеологічної роботи в університеті. В. МАРТИНЕНКО БУДІВЕЛЬНИКАМ ДОПОМАГАЮ ТЬ ВИКЛАДАЧІ У зв ’ язну з початком екзамена ційної сесії допомога студентів на шого університету будівництву НО-‘ вої будови тимчасово припини лась. Але, розуміючи всю важли вість справи, розуміючи необхід ність завершення спорудження корпусу університету до сьомого листопада цього року> на будів ництво прийшли викладачі. Приклад дружної праці під ке рівництвом голови місцевкому тов. Білииа і заступника декана тов. їйандрикіна подали геологи і географи. Вони виконали запропо новану їм роботу, подавши буді вельникам відчутну допомогу. 21 травня на будівництво при йшли хіміки. Особливо хороше працювала бригада кафедри тех нічної хімії, яка вийшла на робо ту у повному складі на чолі з за відуючим кафедрою тов. Литвинен. ком. Складають геологи На «відмінно» написали курсо ву роботу, одержавши диференці йований залік, четвертокурсники- геологи Захарченко, Ковалев- ський, Свиренко. Так працює біль шість студентів факультету, але не всі. Лихобаба, Бідусенко, Кузь менко з великими труднощами склали цей залік. Курс геології СРСР складали третьокурсники. Результати свід чать про серйозне ставлення до вивчення предмета. Студентка другого курсу географічного факультету Олена Рез ниченко дуже добре підготувалась до екзамену з історії КПРС. Вона одержала заслужену п ’ ятірку. На фото: О. Резниченко. Ось і закінчується Студентське життя однієї з кращих студенток біофаку Олесі Галавіної. Під керівництвом проф. В. М. Нікітіна на кафедрі фізіології людини і тварин вона підготувала свою дипломну роботу і захистила її на «відмінно». На фото: О Галавіна захищає дипломну роботу. Захист триває ■ Був теплий, весняний, соняч ний ранок. Високо в небі посмі халось сонце, дивлячись, як куп ками до університету збирались випускники біофаку, ніби підба дьорювало їх. Ось і університет. Яким він рідним став для кожного за роки навчання! Тут одержали знання, тут зросли, тут хвилювались в сесію один за одного, тут полю били викладачів, які прищепили велику любов до професії. Незабаром випускники роз ’ їдуться за призначеннями, а за раз, цього сонячного травневого ранку, вони зібрались на за хист дипломів. 9-та година ранку, знайомі аудиторії біофаку. Все, як і завжди, але у всьому — урочистість. Вона і в квітках, і в загальній схвильованості, і в ти хих розмовах, і в нарядному одязі студентів і викладачів. Упевнено підходить до кафедри випускниця Неспєла, хвилинку мовчить, збираючись з думками, а потім спокійно і Переконливо розповідав про мету дипломної ро боти, досліди, які провадила в ла бораторіях, ілюструючи розповідь таблицями. Цікаву тему для дипломної ро боти обрала Тамара Вакуленко: «Динаміка розвитку парші яблунь в умовах Білгородської області в 1959 році». їй багато довелось потрудитись, працювала войа з охотою і бажанням. Комісія оці нює роботу дипломниці найвищою оцінкою. Один за одним звітують випуск ники про свою роботу, про те, чого навчились за п ’ ять років сумлінної праці. Багато відмінних оцінок: Скаченко, Владимирова, Остряков та інші. Дехто одержує добрі оцінки, в роботах є якісь не доліки. Аптекар, наприклад, до пустив помилки в оформленні ро боти. Успішний захист дипломних ро біт на біофаці свідчить про те, що молоді біологи залишають уні верситет, добре обізнані теоретич но і практично з своєю спеціаль ністю. С. ЖУРІ НА. ,Не зупинятись на досягнутому Я звертаюсь до тих, хто вчить ся зараз у стінах університету, і особливо до тих, хто присвятив себе вихованню молодого поколін ня. Вже зараз треба думати про майбутнє, про свою самоосвіту, са мовиховання. Вашим девізом по винно бути: «Терпляче і вперто вчитись у життя». «Дисципліни» життєвого університету ви можете вибрати самі, відповідно до вашого покликання, ваших смаків і упо добань. Оцінюватиме вашу робо ту ваша совість, перевіряти ж на буті знання буде не професор чи викладач вузу, а найсуворіший учитель — життя. Від того, як ви усвідомите це і працюватимете над своєю самоосвітою і самовихован ням, буде залежати ваше майбут нє. Теоретичних знань, набутих у вузі, замало, їх необхідно попов нювати протягом усього життя. Якщо не робитимете цього — від станете, звернете з дороги, давши місце освіченішій людині. На своєму власному педагогіч ному досвіді (в школі працюю вже понад 10 років) я переконався, яке моральне задоволення і ра дість дають підвищення своїх знань і регулярна робота над со бою. Легко тоді і уроки провади ти, і учні слухають тебе з повагою і цікавістю, бо кожного разу мо жеш розповісти їм на уроці щось нове, викличеш у них подвійний інтерес до нового матеріалу, а це дає змогу працювати без двійок, досягати повної успішності. Зараз я студент-заочник 6 кур су біологічного факультету, але почуваю, що і після закінчення його потяг до знань у мене не тільки не зменшиться, а навіть збільшиться, бо матиму більше вільного часу. Усього не скажеш у цьому ко роткому листі, але хочеться ще раз нагадати: «Товаришу! Ким би ти не був у майбутньому — вчи телем, інженером — не зупиняй ся на досягнутому, адже одержан ня спеціальності — це важливий, але не останній щабель у твоєму розвитку, у твоїй майбутній твор чій праці на користь комуністич ного суспільства». Б. БМЕЦЬ, вчитель, студент-заочник. Скупость Ты — щедрый парень. Угощаешь пивом, Даешь взаймы, не прячась от людей… И все-таки с упорством терпеливым Я думаю о скупости твоей. Ты можешь много… А живешь иначе. Себя нещедро жизни отдаешь. И прячешь силу, вдохновенье прячешь, И плачешь вполовину, и поешь. Ты с другом верным, дружбы не нарушив, Поделишь равно сотни и гроши. Но для тебя он всю раскроет душу, А ты раскроешь только полдуши. Хорошую и верную дивчину, С которой в жизни, может, вместе быть, Ты любишь тоже только вполовину, Хоть мог бы всей душою полюбить. А люди видят парня неплохого, И невдомек им, что из года в год Он прячется, он сам собою скован, Что вдвое он богаче, чем живет… Л. БОЛЕСЛАВСКИй. Тренування провідних гімнасток спорттаборі. Щ ОБ I Т/ЛО.І ДУШ А За перше місце в наступному році У цьому учбовому році наші гімнасти взяли участь у шести спортивних змаган нях. 9 — 10 квітня в залі Пала цу спорту «Авангард» були проведені змагання на пер шість університету з спор тивної гімнастики. В ньому брало участь понад 120 гім настів, які представляли всі вісім факультетів. Фізико-математичний фа культет був представлений п ’ ятьма командами. Коман да фізмату зайняла перше місце, набравши 943,32 ба лів і була нагороджена пе рехідним кубком і грамо тою. Наступні місця зайняли радіофізичний факультет (565,75 балів), біологічний (520,29). Чемпіонами університету стали студент Бистрик (фіз мат) і студентка Ходорова (біофак). Минулі змагання визначи ли збірну команду універси тету, яка 22 — 24 квітня за хищала честь університету в змаганнях на першість ву зів міста. Команда гімнастів у цих змаганнях виступила успішно. Дружний колектив зумів довести, що він є од ним із сильних, зайнявши третє призове місце. А сту дентка фізмату Т. Ярко по сіла друге місце у змаганнях по другому розряду. , Залишається побажати нашому тренерському скла дові і всім гімнастам успіш ної роботи і швидкого спор тивного вростання, щоб у на ступному учбовому році зай няти одне з перших місць. Будні і труднощі легкоатлетів На минулих зма ганнях чергового ту ру першості вузів м. Харкова з лег кої атлетики наша команда вперше за останні три роки «скотилась» на сьо ме місце. З особи стих результатів можна згадати такі: Мартинюк (100. 200. 400) — треті місця, Мі- ніна з метання дис ка — третє місце і рекорд ХДУ, Коноз з бігу на 200 мет рів — друге місце і рекорд ХДУ, Береж ний з бігу на 1500 метрів — другий роз ряд, 4. 15. 0. Доб рі результати: Рогозян- ська і Гуринович із стрибків у висоту — 140, Александров, Хацько — 170. Все ближче до другого розряду набли жається Ю. Чернишов — 100 м, — 11.9,200 — 23,8. По ступово входить у форму Криворучко: спис — 48.50, жердина — 320, 110 с//б — 17.5. Ці результати дають змогу сподіватися на успіх у деся- тибор ’ ї. З ’ явився вольовий ходок Колосов. Не підвів у відповідальний момент Ві талій Черкасов і показав (незважаючи на тактичні по милки) хороший результат на 800 метрів — 2.08.0. Усу нувши ці недоліки, а також регулярно тренуючись, мож на через місяць чекати 2.02, тобто другий розряд. Змагання з легкої атлети ки виявили значні прогали ни в нашій роботі. Так, з усіх одержаних нулів (22) половина припадає на ме тання. Головна причина не задовільної постановки ро боти з метання полягає у відсутності бази. На «Аван гарді» на колишньому май данчику для метання зараз знаходиться будівельний двір. На футбольне поле ме тати не дозволяють. На ста діоні «Локомотив» до цього часу не видають інших сна рядів для метання, крім яд ра. С. Криворучко виявив героїзм, метнувши спис на 48 метрів, хоч у цьому роцї він ще не тримав у руках списа. За винятком Мініної, яка виступила дуже успішно в цих змаганнях, більшість — Логвиненко, Сербська, Нікі- точкіна і Софієнко з-за не достатньої технічної підго товки не змогли одержати залік. Метальники у нас є, але тренуватися їм ніде. Час нйшим тренерам від слів перейти до діла. Нічого, тов. Маяцькнй, орієнтувати ся на «зірки колишньої ве личини». Час підготувати двох серйозних третьороз рядників — стрибунів потрій- ним замість одного несерйоз ного другорозрядника: Олег Александров стрибає по 12.50 на відповідальних зма ганнях, Обурливо поводив себе на змаганнях Кудиненко. Він не захотів бігти 400 метрів у тому забігові, в який попав по жеребку, а в другий його не пустили судді. Хоч він і побіг потім, але в команд ний залік його результат не увійшов. Коли ж Кудиненко дізнався, що спринтери — Фурсов і Мартинюк — його обіграли (до речі, зустрічі з ними на доріжці він боявся), то відмовився від бігу на 800 м і на 200 м. Через те команда університету одер жала ще два нуля (200 мет рів удалося успішно закри ти). Така поведінка не гідна радянського спортсмена і студента. Скоро будуть зональні змагання. Необхідно всім учасникам збірної ХДУ ак тивізуватись, регулярно тре нуватись. Адже нам під силу зайняти місце не нижче тре тього. С. БОРЕЙКО. Весняна першість ХДУ з легкої атлетики. На верхньому фото: на першому плані студенти радіофі зичного факультету Мельников (І курс), Щербак (II курс). Стрибає студентка першого кур су фізмату Галина Сучак. (Фото вннзу ). , ; ФУТБОЛ, Розиграш першості У цьому році в розиграші першості університету з фут- бола взяли участь чотири команди факультетів: фізмату, радіофану, геологічного і хі мічного факультетів. Результа ти ігор такі: 1. фізмат — радіофак – — 1:1 2. фізмат — геологи — 2:3 3. фізмат — хіміки — 3:2 4. радіофак — геологи — 1 : 0 5. радіофак — хіміки — 3:0 6. геологи — хіміки — 0:2 Радисти набрали п ’ ять очок (м ’ ячі 6 :6), фізматівці — З (м ’ ячі 5:1), хіміки — 2 (м ’ я чі 4 :6), геологи — 2 (м ’ ячі 3:5). На кубок університету Закінчився розигриш кубка університету з футбола, в якому взяло участь шість команд: фізмат, радіофак, істо рики, геологи, географи і хімі ки. Результати: 1. фізмат — історики — 2:0 2. фізмат — радіо — 3:0 3. геологи — хіміки — 2:0 4. геологи — географи — 5 : 0 5. геологи — фізмат — 3:2 У фіналі в упертій спортив ній боротьбі перемогла дружна команда геологів, яка. програ ючи 0 : 2, зуміла мобілізувати ся І перемогти з рахунком 3:2. ,МО ЛОДІ БУЛИ! ЛІТО БУДЕ ЦІКАВИМ Початку спортивного літа цьо го року чекають нетерпляче всі спортсмени університету. З 23 по 28 липня в м. Харкові проходити муть фінальні змагання II Всесо юзних студентських ігор з 17 ви дів спорту. В ці дні буде висту пати весь цвіт студентського спор ту. Я не знаю, як тут бути бай дужим нам, студентам? Уже з минулих зональних ігор з Харківської зони у фінал рес публіканських змагань вийшли наші волейболісти (чоловіки), які будуть з 8 по 13 липня у м. Львові захищати честь Харко ва; «самбісти» змагатимуться з 28 червня по 3 липня в м. Хар кові, веслярі — в м. Києві, тені систи — в м. Одесі. Поки що не відомо, як виступлять наші легко атлети — чи зможуть вони зай няти третє місце, щоб завоювати право на участь у фіналі в м. Львові? Важко їм буде, адже треба показати з усіх видів дру гий спортивний розряд. Крім цього, проводитимуться і міжміські зустрічі. Так, наші во лейболісти, футболісти, легкоатле ти, гімнасти вже запрошені для дружніх зустрічей з спортсмена ми Запорізького металургійного інституту, Київського університе ту, Київського політехнічного ін ституту. А для того, щоб у впертій спор тивній боротьбі достойно захисти ти спортивну честь університету, необхідно, щоб наші спортсмени- розрядники мали добру спортивну форму. Потрібні постійні трену вання, які можна провадити у спортивному таборі університету. Бюро спортивних секцій, агітмасо вому сектору правління спорт клубу тов. Мініній треба активні ше роз ’ яснювати спортсменам-роз- рядникам необхідність їх поїздки у спорттабір. А до цього часу і т. Мініна, і члени оборонно-спор тивних секторів профкому і комі тету комсомолу тт. Єфімов, Смир нова дуже повільно включаються в роботу по підготовці до відкрит тя табору. А час не жде. Необхід но цього року раніше підготувати наш табір до приїзду туди студен тів. Зустрінемо спортивне літо у повній готовності! В. БЕРЕЖНИЙ, голова правління спортклубу ХДУ. На фото: Е. Романова штовхає ядро… „ПОБІЛЬШЕ Б ТАКИХ ЗМАГАНЬ…” Сонячний травневий день. Су бота. Лекції закінчились. Студен ти першого, другого і третього курсів філологічного факультету прямують до спортивного майдан чика на Толкачівці. Зараз поч нуться факультетські змагання з волейбола. На майданчику чоловічі коман ди волейболістів першого і третьо го курсів. Розігрується першість між командами – переможцями. Особливо напруженою стала бо ротьба наприкінці зустрічі. Один м ’ яч вирішить долю гри. Ось В. Упещенко бере м ’ яч, м ’ яко по дає його В. Браїловському …, але спритні руки Г. Залевського встиг ли спрямувати м ’ яч у бік против ника. Болільники аплодують. Чо ловіча команда третього курсу у складі Г. Тютюнника, Г. Залев- ського, В. Чернобаєва та інших перемагає. Жіноча ж команда третьокурс ників перемогти не зуміла: вона програла другому курсові. Я звернулася до В. Чернобаєва з питанням: — Якої ви думки про цей спор тивний захід? — Побільше б таких змагань, щоб пожвавити спортивне життя на факультеті, викликати інтерес до спорту у студентів старших курсів. Філологи вже провели змагання з легкої атлетики, з стрільби. Л. Фадеева, Л. Сич, Г. Чижова та інші студентки третього курсу ви рішили провести свої канікули у спортивному таборі, де займати муться своїм улюбленим видом спорту. М. КУРЦЕВА. Доки будемо відставати? Художня гімнастика — найулюб леніший і найпопулярніший вид спорту серед жінок Радянського Союзу. У нашій республіці цим видом спорту займається більше двох тисяч дівчат і жінок. Украї на займає друге місце в Радян ському Союзі з художньої гім настики і перше місце по студент ському товариству «Буревісник». Харків славиться своїми гім настами. В змаганнях на пер шість УРСР команда Харкова зай няла перше місце. У Харкові сильними колективами з худож ньої гімнастики є команди педаго гічного, інженерно-будівельного і політехнічного інститутів. Худож ньою гімнастикою в цих колекти вах займаються майже всі дівча та, які люблять цей вид спорту. До закінчення інституту вони стають першорозрядницями і май страми. У нашому університеті створені всі умови для занять художньою гімнастикою. Але для того, щоб оволодіти програмбю розрядів, по трібні працьовитість, упертість і воля. Ці якості студентки вироб ляють під час тренувань. З про грамою третього і другого розрядів вони знайомляться на першому і другому курсах, де заняття ху дожньою гімнастикою входять в обов ’ язкову учбову програму. Але коли наші розрядниці пере ходять на третій курс і починають тренуватися по першому розряду, то картина різко змінюється. Про грама першого розряду складніша, ніж другого, і через це треба ще більш уперто тренуватися. Проте деякі студентки,злякавшись труд нощів, починають ходити на тре нування дуже нерегулярно і на віть пропускати їх. А про честь університету вони, очевидно, не думають, і тому на вузівських змаганнях університет займає че тверті, п ’ яті місця. А Таїсова (гео графічний факультет) і Радченко (істфак) у цьому році взагалі не з ’ явились на змагання і підвели команду. 1 Дуже прикро, що серед наших студенток ще є такі. Почуття ко лективізму і патріотизму властиве радянським студентам і дивно, що такі, як Таїсова і Радченко не вболівають за колектив, який дав їм путівку в життя. Необхідно виправити становище з художньою гімнастикою, і тер міново виправити. А. НУЖНА, майстер спорту. Тільки такий відпочинок! ІД ЕЗАБАРОМ закінчиться сесія, * * і перед кожним постане пи тання, як провести літо, куди по їхати, як організувати свій відпо чинок. При цьому, безумовно, не залишиться без уваги спортивно- оздоровчий табір. Той, хто хоч раз там побував, купує путівку і на цей рік, хто не знає про табір нічого, але хоче там відпочити, сумнівається. Я проводив літо в різних міс цях, у різних умовах. Але все ж мені здається, що зручнішого, ко- рисного у всіх відношеннях і ці кавішого літнього відпочинку, ніж у таборі, важко собі уявити. З табору відпочиваючі від ’ їжджа ють зміцнілими, загартованими. Крім того, у спортивному та борі починаєш захоплюватися спортом. Відомі зараз спортсмени почали свій спортивний шлях са ме з табору. Це Валентина Коноз, нині одна з найсильніших легко атлеток університету, випускник університету В. Лебедєв, який почав серйозно займатися легкою атлетикою лише після табору, пе рейшовши на IV курс, і одразу ж визначився як сильний сприн тер. і І Але табір не менш корисний і для досвідчених спортсменів. Про це говорять виступи збірних ко лективів, які проводили збори в таборі: веслярів, легкоатлетів, гімнастів. Такі спортсмени, як веслярі Гончаров, Попов. Колот, Утва,легкоатлети Рогозянська, Ко ноз, Мініна, Криворучко, Хацько та багато інших, постійно прово дять літні тренування в таборі, чим забезпечують себе кращими показниками у виступах. У таборі можна цікаво і весело відпочити, почитати цікаву книж ку, пограти в різні гри, послухати радіо, потанцювати. Не роздумуйте, і купуйте путів ки до табору. Розчарувань не буде. 1. ГРИЦЮН, студент фізмату. Першість спортивного табору з плавання. На фото: старт запливу жінок на 100 метрів вільним сти лем. Відпочивайте в спортивному таборі На мальовничому березі Дінця в сосновому лісі поблизу Чу гуєва розташувався літній спортивно-оздоровчий табір універси- тету. Ось уже четвертий рік він гостинно розчиняє двері перед на шими студентами. Тут вони добре відпочивають, зміцнюють своє здоров ’ я, удосконалюють свою майстерність у різноманітних спор тивних секціях під керівництвом досвідчених тренерів. Щороку десятки студентів повертаються з табору, виконавши нормативи спортивних розрядів. Табір забезпечений добрим спор тивним обладнанням. У таборі проводяться культурно-масові за ходи, концерти художньої самодіяльності, працює радіовузол, бібліотека. Студенти живуть у палатках, одержують чотирьох- разове харчування. Відпочиваючі беруть участь у’туристських по ходах, у змаганнях із студентами інших вузів. Табір працює в дві зміни: перша зміна — з 5 липня до 1 серпня, друга зміна — з 1 до 25 серпня. Уже зараз почався розподіл путівок через кафедру фізкультури і спорту і профком університету. Вартість путівки 480 крб., з них студент вносить 240 крб. Останню суму доплачує профспілкова організація. Сту денти, які бажають поїхати до табору, можуть придбати путівки в профкомі або на кафедрі фізвиховання і спорту. І. ГНІДАШ, голова профкому. Н ВСЕ Ж НАСТРІЙ БУЛО | ЗІПСОВАНО і У суботу о восьмій годині ран- ; ку наша група Р-14 у повному ; складі зібралась біля нової будо- ■ ви університету. Ми прийшли по- ■ працювати на будівництві, відда- I ти йому наш трудовий день. Ра- • нок був сонячний, настрій чудовий, ■ робота подобалась і просто горіла ■ в руках. Попрацювали в цей день ! дуже добре. І тільки дві причини псували хо роший настрій. По-перше, те, що, коли майже вся група з ентузі азмом працювала, знайшлись і та кі студенти, які в цей час чудово відпочивали у парку. Обурливо і дуже прикро, що серед нас є ще такі людці. По-друге, нашому ентузіазмові, щирому бажанню працювати чо мусь не повірив керівник групи ви- кладач кафедри фізвиховання і ■ спорту І. Б. Вороб ’ євський. Коли ! під час обідньої перерви ми захо- ; тіли пограти у волейбол, він забо- ; ронив: мовляв, потім працювати і не будете. : к. АКСЬОНОВА. Творчість молодих У музеї образотворчого мистец тва відкрито виставку дипломних робіт випускників художніх вузів України 1955 — 1959 років. Характерною рисою виставки є різноманітність представлених на ній робіт. Тут і пейзажний, і істо ричний, і жанровий живопис, і гра- фіка, і скульптура, і прикладне мистецтво. Молоді художники намагаються показати в своїх творах героїку трудових буднів радянських лю дей. Це, насамперед, «Портрет пе. редового робітника ХЕМЗу Шере- уеги» художника Кравченка. «Пор трет хірурга» Балабушкіна викли кає суперечки, але в цілому ця робота — творче досягнення моло дого художника. Іваненко та Жу ковська представили дві скульпту ри молодих будівельників — май стрів своєї справи, впевнених і гордих. Молодих художників цікавить героїчне минуле нашої країни. Ви кликають захоплення скульптури «Тривожна юність» Климушка та «Нескорена» Нечуйвітра, картина «Перший комсомольський осередок на селі» Чеканюка. У роботах дипломників України своєрідно розв ’ язується тема світ лого сприйняття світу людиною, тема весни. З нею нерозривно зв ’ я зана інша тема — тема материн ства. Це «Первісток» Луценка, скульптура Скобликової «Мати» та «Сестричка» Рапая, картина Ти хого «Материнство». До речі, ця картина не може не вплинути на почуття найвибагливішого глядача. Студенти інженерно-будівельного інституту записали в книзі відгу ків: «Це чудова картина. Всі звер ніть на неї увагу!». Серед жанрових полотен мені, як глядачеві, припали до серця картини «Після уроків» Пушного та «На пірсі» Полєнова. Обидві виконані з любов ’ ю, задушевністю. На першій — дві дівчинки-шко- лярки. Одна втішає свою подру гу, що плаче, бо одержала пога ну оцінку. З материнською ласкою дивиться на них убиральниця, що саме зайшла до класу. На другій картині зображені хлопчаки-ри- балки. Художник зумів майстерно передати неспокій і напружену увагу молодих рибалок. Від кар тини віє солоним морським вітер цем, плюскотом морських хвиль, хлопчачим гомоном. Серед пейзажного живопису хо- четься відзначити дві роботи Лоя — ’ «Смереки» та «Довбушеві верховини», картину Журбія «Пол тавщина». Графіка на виставці теж добре представлена. Тут і розкриття са мостійних тем, і ілюстрації до ві домих літературних творів. Дуже добре зроблені ілюстрації до ка зок Андерсена. Виставка показує, що лави ху дожників України поповняться мо лодими талантами. Побажаємо ж їм дальших успіхів! О. ПАВЛЕНКО, студент радіофаку. ,Валерій Орлов і Анато лій Голота з початку року працювали у науко вому студентському гурт ку кафедри органічної хімії. За свою роботу вони одержали грамоту на науковій конференції. На фото: В. Орлов і А. Голота знайомляться з установкою по визна ченню вуглецю і водню в органічних сполуках, Коли в групі погано знають один одного Тихо і спокійно йшло життя групи Р-13. Група нічим не від різнялась від інших: сесію скла ла непогано і, здавалось би, все в ній йшло, як треба. Але це бу ло не так. Група не відзначалась згуртованістю, студенти не до сить знали один одного. Ось чому вчинок студента Інкіна, який у нетверезому стані побився з лю диною, що виконувала службовий обов ’ язок, був для групи неспо діваним. На групових комсомольських зборам студенти засудили вчинок Інкіна, що ганьбить звання ра дянського студента, і, відзначаю чи сумлінне ставлення Інкіна до навчання, допомогу однокурсни кам, Мандич, Харченко та інші говорили разом з тим про нього, як про поганого комсорга, мало ініціативного організатора. Але група не змогла з достатньою принциповістю вирішити питан ня, щодо Інкіна. І пояснюється це одним: комсомольці 10-ої гру пи погано знають один одного, не мають уявлення про життя това ришів поза стінами вузу. І вір но говорилось на зборах про не обхідність покращання роботи в групі: про влаштування диспутів, організацію культпоходів і т. д. для того, щоб студенти могли краще дізнатися про внутрішнє життя своїх товаришів, щоб гру па стала колективом, у якому «один за всіх і всі за одного». Весняним вечором. „БЕЗІМЕННА ЗОРЯ “ НА УНІВЕРСИТЕТСЬКІЙ СЦЕНІ НОТАТКИ ГЛЯДАЧА Останнім часом підвищився ін терес наших студентів до питань естетики. Але лекції, цикли лек цій, університет культури — все це ще не вирішує справи. Адже розвинути свій смак, відчути на солоду від мистецтва, взяти його на озброєння з собою в далеку життєву путь можна лише тоді, коли сам береш активну участь у хоровому і танцювальному колек тиві, в аматорській виставі чи оркестрі. Ось чому в передсвяткові дні так радісно було зустрітися з не великою групою ентузіастів, сту дентів фізико-математичного фа культету, які поставили серйоз ну п ’ єсу на три дії. …Відкривається завіса — і ми в довоєнному провінціальному мі стечку Румунії. Затхла атмосфе ра, інтереси людей, як правило, не виходять за межі пліток про сусідів. Випадково відставши від поїзда, тут опиняється дівчина з «вищого світу» — Мона. Учитель місцевої гімназії — людина морально чиста, захоплена наукою — закохується в неї, і Мона, вражена невідомим раніше почуттям, вирішує порвати з нік чемним минулим. Та вона без вольна, досить з ’ явитись її бага тому коханцеві, щоб дівчина за лишила свою мрію і знов пішла з ним. Таким є короткий зміст п ’ єси. Хоч вона далеко не досконала, а громадська позиція автора вияв лена досить половинчасто, все ж історія, розказана зі сцени гурт- ківцями, зацікавлює глядачів, і вони щиро переживають долю ге роїв. Серед виконавців важко виді лити тих, що мали особливий ус піх. Всі грають досить рівно, а доброзичливий глядач охоче про щає огріхи у виконанні, пам ’ я таючи, що перед ним його това- риші-студенти. Безумовно, що ро- лі переважно зовнішнього плану, де характер майже не розви вається протягом дії, ставили пе ред виконавцями порівняно мен ше труднощів. Це мадемуазель Куку (С. Голендер), начальник вокзалу (С. Ципін), Гріг (А. По- номаренко), учениця (Ю. Мали- новська). Гуртківці досягли тут значних успіхів у перевтіленні. Інакше справи з центральними героями — Мона (Л. Колінько) і учитель (Ю. Калантаров), вико нання ролей яких потребує не абиякої психологічної гри. І тут ми безпосередньо торкаємося ідей ної насиченості нашої вистави. Справжній художник, змальо вуючи ті чи інші події і характе ри,вкладає в зображення всю си лу свого розуму і серця, свою пристрасть, свій талант. Відобра ження життя в мистецтві — це не фотографування: воно завжди пов ’ язане з певними ідеалами, з позицією художника в боротьбі різних соціальних сил і з його мріями про майбутнє. Саме це і надає творам мистецтва і літера тури незрівнянної сили впливу. П ’ єса М. Себастьяна не є ви нятком. Так само і тут щирість серця, вірність високим ідеалам, втілені в образі учителя, проти стоять духовному убозтву світ ського гультяя і картяра Гріга. Хто переможе в життєвому поє динку? За ким правда? Доля Мо- ни складається трагічно, вона не знайшла в собі сил для життя по- новому. Але автор розвінчує Грі та, показує його пустоту, нікчем ність. Ці риси розгледіла в ньо му і Мона. Коли ж тепер подивимось на сцену, то змушені будемо визна ти, що цей конфлікт вирішений незадовільно. І центр ваги лежить перш за все на трактуванні об разу вчителя. У виконанні Ю. Ка лантарова він з початку і до кін ця викликає хіба що жалість, але не повагу. Навпаки, упевнений в собі Гріг, який по-своєму знає, що робить, виглядає на сцені до сить привабливим. Такі недоліки трактовки істотно ускладнюють виконання і без того надзвичай но складної ролі Мони. її любов до вчителя не видається пере конливою, так само як і трагедія наступної розв ’ язки. Природно також, що, в разі ви сунення конфлікту між Моною, учителем і Грігом на перший план, лінія провінціального мі стечка (Куку, начальник вокзалу та ін.) має стати лише фоном і, отже, позбавиться зайвої галасли вості, іноді карикатурності. Хо четься думати, що режисер, сту дент театрального інституту Н. Шейко, і весь колектив пі дуть у дальшій роботі над виста вою саме цим шляхом. Вистава супроводжується дуже вдалим музичним оформленням, написаним молодим композитором Марком Леонтовичем | записаним з електронно-музичного інстру мента — релаксофона, створе ного співробітником університету К. Леонтовичем. Воно багато в чо му допомагає нам перенестися у незнайомий світ румунської про вінції за часів капіталізму. Чимало труднощів зустріли на своєму шляху гуртківці: нелегко далося художнє оформлення ви стави, не було де провадити репе тиції. Але наполегливість колек тиву, завзятість його молодого ке рівника досягли мети: спектакль було створено, і глядачі оцінили його позитивно. Побажаємо ж гуртківцям но вих, ще більших успіхів! Я. КРУПАТКІН. Гумореска Реакція „ПГВ “ Світ наш великий. Населяє йо го багато живих істот. Одні з них розумні, це — люди. їм доводить ся багато думати. Є й такі істоти, що мають дуже велику голову, але мало що тямлять. Це — тварини. Зоологи, щоб самим не збитися, розподіляють усіх тварин по гру пах. Візьмуть тварину, глянуть допитливо, замисляться. Питають один одного: — Ноги є? -6. ■ — 3 копитами? — Угу! — Запишемо, що це парпоко- питне. А іноді сидять і цілий день див ляться в мікроскоп, уважно роз глядають щось нове в тваринному світі. А є такі істоти, яких ні біо логи, ні прості люди не помічають: не мають вони, ці істоти, ваги в нашому житті. А шкоди інколи завдають багато. І знаєте, дуже цікаво, як воно ото живе: ні ко пит, а головне — голови не має, а кажуть, що непогано живе. Взяти хоча б студентів. Є такі, що вчаться цілий семестр. І все тихо. А на екзаменах, немов соло вейки, розливаються. А викладач радіє. — Ось, дивись, взяв таку важ ку ноту! Ой, як високо бере! З цього люди будуть!. Є у нас особи і іншої вдачі. Ці лий семестр кричить. У гуртожит ку кричить, (а коли мовчить, то в карти грає), на танцях — пер ший організатор, а на екзаменах здебільшого мовчить. Правда, ін коли говорить. Для цього заготов ляє «розмовник» — по-студент- ськи просто шпаргалка, а по-на уковому — реакція «ПГВ». Роз шифровується: піддати гіпнозу викладача. Якщо викладач не ду же суворий та ще й недобачає, то все йде гаразд: оцінка хороша, знання погані, совість спокійна (коли вона є). Гірше, якщо викла дач суворий і пильний. Ніяк не витягнеш шпаргалочку, а буває, що й витягнеш, а все ж погориш. Сидиш, спокійнісінько нахиливши голову, немов у глибокій задумі поновлюєш знання, а сам — у шпаргалочку. Оце робота! Оце на ука! Нарешті, черга відповідати. Гадаєш, все пройшло як слід, а він, цей пильний викладач, заби рає у тебе все написане, і суворо так каже: — Погано, нечесно, ідіть! А що ж тут нечесного, коли дві ночі над шпаргалками просидів, писав їх, певну систему складав… Ось які бувають різновиди серед студентів. Час уже громадсько- комсомольській науці розподілити їх конкретно по видах — з сові стю або без совісті, з головою або без голови. І раз назавжди визна чити, який з видів корисний, а який шкідливий. Ану, товариші комсомольські активісти, озброюй теся мікроскопами комсомольської пильності! Т. БОЙКО. Дружина філологів працює погано — Наступне питання порядну денного — звіт народної дружи ни філологічного факультету, — оголошує начальник штабу народ ної дружини університету тов. Богдан. Питання про роботу філологів на засіданні штабу стоїть неви падково. Сьогодні розбирається діяльність дружин, які працюють погано. З початку учбового року в дружині по списках нараховува лося 40 — 50 чоловік, але пра цювало насправді лише 15 — 20. Партком університету зобов ’ я зав партійне бюро філологічного факультету розглянути питання про роботу дружини. І це було зроблено. Партійне бюро на своє му засіданні переглянуло списки дружинників, затвердило рішення про залучення до роботи в дружи ні чотирьох чоловік з викладаць кого складу. Відбулись тоді ж і загальні збори дружинників фа культету. Результатом цього було те, що на наступне чергування вийшло 17 чоловік. Для філологів цифра значна. Але на цьому великі ді- яння дружинників філфаку й за кінчились. Вже ЗО квітня, 3 травня чер гування було зірвано через неяв ку дружинників філологів, 17 травня з ’ явилось лише 8 чоловік. Історія повторюється. Заслухавши звіт командира дру жини т. Волкова, штаб відзначив, що партійне бюро філфаку посла било свою увагу до діяльності дру жини. Комсомольське бюро не здійснює необхідного контролю і взагалі мало цікавиться дружи- ною. Командир дружини Волков, часто невимогливий до себе і до товаришів, не ставив перед ком сомольським, партійним бюро пи тання про необхідність термінових заходів до покращання роботи дружини. У затвердженому на засіданні рішенні штаб дружини рекомен дував філологам переглянути пи тання про керівника факультет ського загону дружинників. Вирі шено було также зверну тися до партійного бюро з пропозицією притягти до відповідальності тих викладачів, яким була доручена робота в дружині і які до цієї роботи так і не приступили. Штаб дружини сподівається, що партійне бюро філологічного фа культету вживе необхідних і тер мінових заходів для поліпшення діяльності факультетського загону дружинників і виявлятиме до ро боти дружини більше уваги. Адреса Редакції: Університетська вѵл . 16. Тел. 2.72-01 поп 64. Ппѵк Нип.пя ХПѴ єн Заст. редактора В. МОСЕНЦЕВ.