Електронний архів оцифрованих періодичних видань Центральної Наукової Бібліотеки ХНУ імені В.Н. Каразіна
Видання:
Харківський університет
Регіон:
Харків
Номер видання:
36
Дата випуску:
14.11.1959
Дата завантаження:
22.04.2025
Сторінок:
4
Мова видання:
українська
Рік оцифровки:
Кількість номерів:
Текст роспізнано:
ТАК
Опис:
Оригінал зберігається:
Центральна наукова бібліотека Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна

На весь екран

Знайшли помилку? Напишіть нам про це на пошту welcome@back2news.org

M 36 (990) Субота, 14 листопада 1959 р. Ціна 20 коп. ПІД ЗНАКОМ ПІДВИЩЕННЯ АВАНГАРДНОЇ РОЛІ КОМУНІСТІВ (Із звітно-виборних партійних зборів) Світлий і просторий зал гірни ­ чого інституту заповнили комуні ­ сти університету. Вони зібрались иа звітно-виборні збори своєї ор ­ ганізації. Збори відбувалися в об ­ становці величезного творчого піднесення, що його переживає радянський народ, натхнений рі ­ шеннями XXI з ’ їзду КПРС, лип ­ невого Пленуму ЦК КПРС і Тре ­ тьої Сесії Верховної Ради СРСР. Напередодні 42-х роковин Ве ­ ликого Жовтня радянські люди підводили підсумки боротьби за виконання першого року семиріч ­ ки, відзначали успіхи нашої Бать ­ ківщини в боротьбі за мир, одно ­ стайно схвалюючи історичний ві ­ зит М. С. Хрущова. Цілком зрозу ­ міло, що основним завданням пар ­ тійних зборів було показати, який внесок зробив колектив уні ­ верситету під керівництвом своєї партійної організації в загально ­ народну справу, зосередити ува ­ гу на недоліках, які ще мають місце в роботі парторганізації і намітити завдання на найближ ­ чий період. Партія вчить, що розв ’ язання завдань комуністичного будівни ­ цтва вимагає підвищення ролі партійної організації, підвищення відповідальності кожного комуні ­ ста за доручену йому справу. Са ­ ме ця думка була провідною о змістовній і критичній доповіді тов. Кучера, доповіді, побудова ­ ної на конкретних прикладах з діяльності партійної організації] університету. Ця ж думка про ­ низує і виступи комуністів. Посилення керівної ролі кому ­ ністів на всіх ділянках роботи у величезній мірі залежить від під ­ вищення рівня організаційної ро ­ боти. В доповіді й виступах ко ­ муністів відзначалося, що за звіт ­ ний період партійний комітет до ­ бився певних успіхів. (Закінчення на 2 стор.). Студента фізмату Миколу Шляхова знають у нас в уні ­ верситеті майже всі. Знають і як відмінника навчання, і як акти ­ віста громадського життя, і як члена комітету комсомолу універ ­ ситету. Це — один з кращих сту ­ дентів нашого вузу. ТВЕРДИМ КРОКОМ Ранок, сьоме листопада. На вулицях з ’ явились ко ­ лони демонстрантів з прапорами, квітами, і все навкру ­ ги засяяло радістю і теплом великого свята. Разом з усім радянським народом, разом з трудящими нашого міста і області радісно святкував 42-і роковини Великого Жовтня і колектив університету. В яскравому вбранні зустрічає нас, демонстрантів, площа ім. Дзержинського. Величезний портрет Воло ­ димира Ілліча Леніна. Поруч — портрети членів Прези ­ дії ЦК КПРС. Великі панно на будинку готелю * Харків» славлять працю робітників і колгоспників. На трибунах — депутати Верховної Ради СРСР, УРСР, обласної і міської Рад ^депутатів трудящих, вете ­ рани жовтневих боїв, члени бригад комуністичної праці, .кращі представники радянської інтелігенції, партійні і радянські працівники. Святковий похід трудящих відкривають знатні люди міста — робітники, вчені, вчителі, працівники культури, їх тепло вітають з трибун. А потім — колони, колони, колони… Проходять тисячі трудящих, йдуть райони на шого міста. Над площею лунають комсомольські пісні студентів харківських вузів. Пропливає традиційна емблема Хар ­ ківського університету — панно з зображенням розгор ­ нутої книги. А пісні дзвенять все гучніше. Вони славлять народ, партію, щасливе й прекрасне життя/ Листування вченого м. Харків, Астрономічна обсерваторія, тов. Барабашову Шановний товаришу Барабашов! Від імені воїнів, що несуть службу на території НДР, колектив редакції солдатської газети «Победа» сердеч ­ но поздоровляє Вас з великим свя ­ том 42-ї річниці Великого Жовтня ї бажав Вам успіхів у праці і щастя в житті. Будемо вдячні, якщо. Ви не відмо ­ вите нам і надішлете декілька слів вітання нашим воїнам для опубліку ­ вання в газеті. Хоча дуже коротко, але все ж, якщо можна, розкажіть, будь ласка, про успіхи вашого ко ­ лективу. Дорогі товариші! Сердечно дякую вам за поздо ­ ровлення і теплі побажання. В свою чергу поздоровляю вас з святом 42 річниці Великого Жовтня і бажаю доброго здо ­ ров ‘я і успіхів у роботі. Наша велика соціалістична Батьківщина, яка велетенськими кроками йде до світлого майбут ­ нього — комунізму, безперервно демонструє перед усім світом свої успіхи Запуски перших у світі радян ­ ських супутників і кос ­ мічних ракет, одна з яких стала новою малою планетою сонячної си ­ стеми, друга доставила на Місяць вимпел з гер ­ бом Радянського Союзу, а третя сфотографувала той бік Місяця, який був досі неприступний для людини, є величними по ­ діями історії. Такі величезні досягнен ­ ня можливі лише в країні соціа ­ лізму, що успішно будує комунізм. Ще раз сердечно дякую вам і бажаю найвищого щастя на Зем ­ лі — самовіддано служити нашо ­ му славному радянському наро ­ дові, який будує своє щастя під керівництвом героїчної Комуні ­ стичної партії. М. БАРАБАШОВ, директор Астрономічної обсерваторії ХДУ, академік. НОВИЙ НОМЕР „СИГНАЛУ “ Якщо ви й не радіофізик, проходячи по коридору радіофаку, ви обов ’ язково зупинитеся біля святкового номера «Сигналу». І хоча витратите на читання цієї стіннівки півгодини, не по ­ шкодуєте: яскраво оформлена, змістовна і весела, вона розважить вас, створить хороший настрій. Теми стіннівки — агітація за СНТ, за участь у спорті, бадьорі голоси випускників, що залишають факультет з великою вдяч ­ ністю… Спогади і мрії декана факультету. Якщо ж вам, товариші з інших факультетів, захочеться і в себе мати постійно хороші стіннівки, треба небагато — створити хо ­ рошу редколегію і постійно їй допомагати. М. ЛУКОВ. Зустріч з майстром сцени Горді горьківські слова про людину. Саме цими словами розпочав свою лек ­ цію заслужений ар ­ тист УРСР Р. Осокін. Ми слухаємо, диви ­ мось… І перед нами постає живий Горь ­ кий. Такий, яким ми його уявляємо собі по книгах і філь ­ мах, — високий, $ розумними, ясними очима, добрим облич ­ чям. Ми довго аплоду ­ вали Р. Осокіну, ві ­ таючи його майстер ­ ність артиста, йоіо любов до образу ве ­ летня світової літера ­ тури, людини з вели ­ кої літери. Розповідаючи про свою роботу над створенням образу Горького, Р. Осокін згадує про свої зу ­ стрічі з сучасниками великого пролетар ­ ського письменника Заломовим і Гринев- ською, про розмови з дружиною Горьког» К. П. Пєшковою. Са ­ ме зустрічі з цими людьми, їхні спога ­ ди і поради допо ­ могли артистові кра ­ ще взнати характер письменника, краще і глибше відтворити його на сцені. Ця зустріч спра ­ вила на нас велике враження. С. НЕВІДОМИЙ. Р озмова відверта , комсомольська П А ЗБОРИ прийшли організо- вано і вчасно. А розпочались вони не зовсім звичайно. З того куточка, де сиділи Зіна, Оля, Га ­ ля, ще одна Зіна, Маша і Ніна, спочатку тихесенько, а потім все гучніше й гучніше попливла пісня. — Комсомольці, добровольці, — підхопили всі. Потім співали ще і ще. Так, з пісень розпочались перші збо ­ ри географів, що живуть у гур ­ тожитку по проспекту Леніна. Хороше розпочались, хороше и цікаво проходили. Хоча на поряд ­ ку денному стояло лише одне пи ­ тання про порядок у кімнатах і про організацію самообслугову ­ вання, розмова вийшла широка, цікава. Всі погодились, що в кімнатах дівчат (133, 134, 135, 136, 137, 109, 175, 176, 177, 178) за ­ тишно, завжди чисто. Дівчата сумлінно чергують на поверхах, підтримуючи ідеальну чистоту. Особливо відзначились Майя Пав ­ лова, Ніна Чорна (IV курс). Непогано чергують і хлопці. Але ось чомусь студрада, зокрема Петровський, не відзначають сту ­ дентів, які дуже хороше й сум ­ лінно прибирають, не пропагують кращий досвід кімнат. Багато гірких слів було сказа ­ но на зборах на адресу мешкан- ців 6 кімнати (староста Олійник), яка неодноразово одержувала за бруд двійку. Іноді в цій кімнаті так накурено, що хлопці не ба ­ чать облич один одного, кватир ­ ки не відчиняють, пилюка стра ­ шенна, сідають прямо на ліжка (між іншим, так роблять і в кім ­ натах No 3, 5), залишають речі на ліжках. Розмова йшла відверта й різка. Не можеш утримувати гуртожи ­ ток і свою кімнату в чистоті — звільни місце для інших. Геогра ­ фи не дозволять, щоб окремі ле ­ дарі плямували весь факультет. Разом з представником парт ­ бюро факультету тов. Бабичем, членами студради і комендантом гуртожитку збори виявили і за ­ пропонували усунути недоліки ц складанні графіку чергувань, вка- зали на малу кількість необхід ­ ного інвентаря для роботи, на неправильну оцінку чистоти ж деяких випадках. Збори вирішили доручити «трійці» (два представники від профбюро і один від комсомоль ­ ського) постійно слідкувати за санітарним станом кімнат і си ­ стематично випускати «блискав ­ ки»; просити студраду не розгля ­ дати поки що на своєму засіданні питання про 6 кімнату, тому що географи докладуть усіх зусиль, щоб своїми силами вплинути на товаришів. Присутні на зборах одностайно заявили, що вони будуть сумлін ­ но підтримувати чистоту в кімна ­ тах, гуртожитку в цілому, високо держати звання географа і шати- лівця. Р. БОЛДИРЄВА. ,ПІД ЗНАКОМ ПІДВИЩ ЕННЯ АВАНГАРДНОЇ РОЛІ КОМУНІСТІВ (З ЗВІТНО-ВИБОРНИХ ПАРТІЙНИХ ЗБОРІВ) (Закінчення). Чіткіше планується робота, си­ стематичнішим і дійовішим став контроль за виконанням рішень, члени парткому подавали конкрет ­ ну допомогу партійним організа ­ ціям. Разом з тим комуністи відзна ­ чали, що партком не завжди ви ­ конував заплановані заходи. Так, комуніст тов. Терещенко наводив такий факт: партком намітив за ­ слухати звіт радіофізичного фа ­ культету з наукової роботи, по­ тім вирішено було підготувати звіт факультету з учбової робо ­ ти, а врешті — ніякого звіту не заслухувалось. Для комуністів же радіофізичного факультету, що мають ряд труднощів у своїй ро ­ боті, звіт на засіданні парткому був би дуже корисним. Виступаючі відзначали також, що дисципліна самих комуністів не завжди була високою. Саме піклуванням про підвищення ав ­ торитету комуністів був прониза ­ ний виступ тов. Білика, який на ­ водив низку фактів проявів не ­ дисциплінованості окремих кому ­ ністів. Збори підкреслювали також, що в партійній організації універси ­ тету ще не ліквідована практика нерівномірного розподілу партій ­ них доручень. Як правило, вка ­ зував тов. Данилевич, комуністів, які формально, бездушно став ­ ляться до виконання партійних доручень, чомусь не притягають до суворої відповідальності, а просто значна частина роботи, яку повинні виконувати вони, пе ­ рекладається на товаришів, що вже мають по 5 — 6, а то й по… вісім доручень. Партійні збори ухвалили, щоб новий склад парт ­ кому вжив необхідних заходів, спрямованих на підвищення ак ­ тивності – кожного комуніста. Керівній ролі комуністів в ро ­ боті громадських організацій були присвячені виступи тт. Галузи, Білика, Ш корбатова. Хоч у ціло ­ му керівництво комсомольською організацією поліпшилось, проте вирішальних успіхів на цій ділян ­ ці ще не досягнуто. Відомо, що останнього часу помітно погір ­ шала комсомольська робота на біологічному факультеті. Причи ­ ни зводились в основному до то ­ го, що партбюро біофаку і перш за все його колишній секретар т. Манаков формально постави ­ лись до керівництва комсомоль ­ ською організацією. Члени парт ­ бюро’ біофаку мало подавали до ­ помоги комсомольському бюро і якщо відвідували його засідан ­ ня, то переважно відмовчувалися на них, обмежуючись роллю сто ­ ронніх спостерігачів. Така дивна позиція не відповідає керівній ро ­ лі комуністів. Комуністи біофаку не завжди підтримували і спря ­ мовували жваву ініціативу комсо ­ мольців. Таке саме обвинувачен ­ ня було висунуто й проти кому ­ ністів філфаку. Пропозиція тов. Галузи, щоб усі члени парткому керували від ­ повідними секторами комітету комсомолу, мала на меті зробити більш конкретним і ефективним керівництво комсомольською ор ­ ганізацією з боку комуністів. Від того, як партійна організа ­ ція в цілому і кожний комуніст зокрема виконує свою роль ви ­ хователя колективу, у значній мі ­ рі залежить успіх ідейно-педаго ­ гічної роботи. Ось чому збори приділили цьому питанню значну увагу. У виступах тт. Терещенка, Ш корбатова відзначалось, що ке ­ рівництво політико-виховною ро ­ ботою з боку партійного коміте ­ ту відповідає завданням, постав ­ леним партією. Хороше провади ­ лись теоретичні семінари. Біль ­ шість агітаторів стали справді ду ­ шею свого колективу. Добре по ­ працювали наші пропагандисти на заводі імені Малишева, ро ­ бітники якого з вдячністю гово ­ рять про сумлінну роботу тт. Не- мирової, Глущенко, Черномаза та інших. Разом з тим не можна забувати й про недоліки, які ще є. Політи- ко-виховна робота — робота, яка не терпить формалізму. А тим-і часом факти свідчать, що форма-1 лізм тут ще не ліквідовано оста ­ точно. Тематика політзанять, яку планує партійний комітет, далеко і не завжди охоплює найважливіші J питання життя нашої Батьківщи-т ни і партії. Приклади, що їх наво ­ див у своєму виступі комунісг Солодовник, свідчать саме про відсутність гнучкості в організа ­ ції політико-виховної роботи, в плануванні тематики. Комуністи університету повинні керуватися лозунгом партії: тісніше зв ’ язу ­ ватися з студентами, з трудящи ­ ми масами, вести з ними заду ­ шевні бесіди. Комуніст Хрупін звернув увагу зборів на необхідність істотного поліпшення антирелігійної про ­ паганди на основі поширення в масах науково-атеїстичних знань. Комуністи добре розуміють, що успіх ідейно-політичної роботи у значній мірі залежить від рівня учбової і наукової роботи. Полі- тико-виховна робота — не само ­ ціль, а засіб для розв ’ язані.ія, для кращого вирішення завдань, що стоять перед колективом. Звітний рік пройшов під зна ­ ком перебудови вищої школи, на ­ ближення її до практики комуні ­ стичного будівництва. Наскільки велику увагу комуністи універси ­ тету приділили цьому надзвичай ­ но важливому питанню, свідчить та серйозна критика, якій підда ­ ли збори кафедру педагогіки, що не зуміла бути на висоті завдань. Комуністи кафедри не вияви ­ ли принциповості* в ліквідації іс ­ нуючих недоліків. Збори вимага ­ ли зміцнення цієї кафедри висо ­ кокваліфікованими кадрами. Про! недоліки в справі підготовки кад-І рів молодих спеціалістів в універ-І ситеті говорили з високої трибуни т.т. Буланкін і Ковальов. А ось твердження комуніста Захарченка про те, що партком мало приділяв уваги геологічному факультетові в справі налагоджен ­ ня наукової і учбової роботи, не зовсім справедливе. Вірніше ін ­ ше. Комуністи-геологи мало пік ­ лувались про майбутнє свого фа­ культету. Тут майже нічого не робилось для укладання догово ­ рів з госпдоговірної тематики, а це зараз, як правильно відзначив комуніст Буланкін, найпевніший шлях для придбання нового об ­ ладнання, розширення штатів, визначення певного наукового напрямку факультету, напрямку, пов ’ язаного з практикою будівни ­ цтва. Вчені геологічного факуль ­ тету повинні наблизити тематику своїх праць до потреб практики. Слушним було зауваження ко ­ муніста т. Терещенка щодо не ­ систематичної роботи членів пар ­ тійного комітету з відповідними секторами на факультетах. Так, т. Протопопов, який від парт ­ кому керував учбовою роботою, протягом року не провів жодної наради з відповідальними за учбо ­ ву роботу на факультетах, тому вчасно не були помічені деякі не ­ доліки, не пропагувався кращий досвід. Партійні збори в затвердженій резолюції намітили шляхи даль ­ шого розгортання партійної ро ­ боти в університеті, спрямованої на виконання важливих завдань, поставлених партією перед колек ­ тивами вищих учбових закладів країни. Партійні збори запропо ­ нували новому складові партко ­ му врахувати всі виявлені на зборах недоліки і в короткі стро ­ ки ліквідувати їх. З 1935 року пра ­ цює в університеті старший викладач геологічного фа ­ культету Корній Григорович Ш ан- диба. Скромна, чуйна, працьовита люди ­ на. Всі свої знан ­ ня віддає він мо ­ лоді. На фото: К. Г. Ш андиба прова ­ дить заняття з студентами четвер ­ того курсу геоло ­ гічного факульте ­ ту. Біля мікроско ­ па студентка В. Сонечкіна. За закликом комсомолу Кожний комсомолець третьо ­ курсник факультету, що готує пе ­ дагогів, повинен працювати про ­ тягом року піонерватажком в школі — так вирішила звітна комсомольська конференція, вирі ­ шила правильно. Партія і уряд завжди приділяли і приділяють велику увагу вихованню підро ­ стаючого – покоління. Особливо серйозно це питання стоїть сього ­ дні — в період переходу до кому ­ нізму. Численна організація ді ­ тей — піонерська організація. Ко ­ му ж, як не комсомольцям, допо ­ могти партії виховувати дітей?! Є і другий бік цього питання: ми готуємося бути викладачами, і треба бути хорошими викладача ­ ми, а для цього слід придбати якийсь досвід роботи в школі. В один із днів, після уроків до піонерів прийшла вожата. А разом з нею нові, захоплюючі справи. Саме так сталося в середній шко ­ лі No 132, куди вожатими прийшли працювати С. Пальчук, В. Мазе ­ па, М. Дугіна, Б. Андрієнко та інші. З першої ж зустрічі вони приступили до прямих своїх обов ’ язків — бути старшим това ­ ришем для піонерів. У всіх дітей є улюблені герої Більшість з них знає і любить Ва ­ силя Івановича Чапаєва. Ось ми в 4-му «Д». Вожата Маша Дугі ­ на читає книги про Чапаєва. А в 7-му «б» — політінформа- ція. Піонери говорять про поїздку М. С. Хрущова до США. Вожата Світлана Пальчук щотижня про ­ вадить з своїми піонерами такі заняття. Дуже хороше пройшла в цьому класі бесіда про героїв Брестської кріпості. Вона надов го схвилювала піонерів. Разом з вожатими школярі го ­ тували збори загонів, присвячені великому всенародному святу — 42-м роковинам Жовтня. Розучу ­ вали нові пісні, танці. А. БАННИКОВА. НА ТЕМИ КОМСОМОЛЬСЬКІ АДЖЕ МИ — КОМСОМОЛЬСЬКЕ ПЛЕМ ’ Я Нещодавно мені довелось по ­ чути оповідання однієї людний, яка, ще будучи комсомольцем, брала участь у громадянській вій ­ ні. Комсомольський батальйон од ­ нієї з армій Західного фронту по ­ винен був вибити ворога з однієї висоти. Декілька разів піднімався батальйон в атаку, але жорстокий вогонь притискував воїнів до зем ­ лі. Тоді комсорг, улюбленець всьо ­ го батальйону, піднявся і заспівав пісню тих днів — «Молода гвар ­ дія». Один за одним піднімались комсомольці ’ за своїм комсоргом, за піснею, що звала вперед. В цьому бою, що закінчився пере ­ могою, загинув молодий вожак. Про такі випадки, про таку заги ­ бель, ми, комсомольці сьогодніш ­ ніх днів, читали і чули багато, і пісні про -це співали. Але кожний раз, коли чуєш таку розповідь, вона хвилює тебе знов і знов. Ставити питання, чи є зараз та кі комсомольці і такі комсомоль ­ ські вожаки, просто безглуздо. Про них, про тих самих, які живуть, працюють, вчаться і співають сьогодні, ми щодня читаємо в «Комсомольській правді». Про ге ­ роїв бригад комуністичної праці вже складено вірші і співають пісні. А серед нас, студентів? Та чого далеко ходитиі Ось па нашо ­ му ж факультеті, на фізматі, чи ­ мало таких гарячих 4 завзятих — Толя Шарапов, Микола Шляхов, всіх не перелічиш. Про це думаєш, коли намагаєш ­ ся проаналізувати комсомольські справи на першому нашому курсі. Вирішили ми поцікавитись ком ­ сомольськими справами на курсі. Спитали про це в комсорга фізич ­ ного відділення Зйнов ’ єва, як роз ­ почало- бюро свою роботу. Він відповів, що на засіданні було вирішено виділити комсомольців для шефської роботи, посилити контроль за самостійною і ауди ­ торною працею студентів, створи ­ ти- естрадний оркестр тощо. Але всі ці заходи все ще не здійснено, в усякому разі не завершено. Ко ­ ли ж буде це все зроблено? Погано і з учбовою роботою на курсі. Ще до сесії слід було б обов ’ язково поцікавитись, як пра ­ цюють студенти, адже тривожні сигнали надходять: колоквіуми, хід лабораторних вже виявили тих, хто не працює систематично. Тут уже справа за комсоргами груп. Саме вони повинні знати кожного комсомольця групи, по ­ винні знати, як хто навчається. А хвалитися їм поки що нічим. Комсорг 6 групи С. Тупицина на запитання про зроблене, нічого не могла відповісти. Не краще ста ­ новище в групі, де комсоргом Су- хецький. Погана успішність і ни ­ зька дисципліна на лекціях — пло ­ ди їхньої діяльності. Комсорг групи В. Богдан на прохання розповісти про діяль ­ ність групи, відповів, що намітили чимало хороших справ, але ще ні ­ чого не зробили. Комсорги груп Шуляк, Романенко, Очакозський, Русовська теж по-справжньому за комсомольську роботу в своїх гру ­ пах не взялись. Очевидно, час уже комсоргам і комсомольському бюро факульте ­ ту по-справжньому зацікавитись справами на першому курсі і якось допомогти активістам-пер- шокурсникам, щоб потім, після першої сесії, не викликати їх на засідання факультетського бюро і не карати за зрив роботи. В. НЕКРАСОВ, наш власкор. БІЛЬШЕ МУЗИКИ СТУДЕНТАМ! Можна багато гово ­ рити про достоїнства ми ­ стецтва, про його нади- хаючу, цілеспрямовуючу силу і т. ін. Все це в більшій чи меншій мірі відомо. Я зараз буду говорити лише про одну з галузей мисте ­ цтва — про музику і притому в дещо органі­ заційному плані. Скажіть мені, будь ласка, скільки в нас в університеті людей, що люблять слухати музи ­ ку? — Дуже багато, — відповість кожний. А фізматівці, горді за свій факультет, почнуть го ­ ворити про свій клуб аматорів музики, який, можливо, й не існує, але якби існував, то, поши ­ рюючи свої функції, міг би стати музичним цент ­ ром університету, з кож ­ ним днем помножуючи свої ряди… Якби ж іс ­ нував, товариші фізма ­ тівці! Ось нещодавно ми, четвертокурсники радіо- факу, організували сум ­ ної пам ’ яті вечір відпо ­ чинку з третьокурсника ­ ми хімічного факульте ­ ту. Хотіли весело відпо ­ чити, послухати легку музику. Але, як вияви ­ лося, не зовсім і не зав ­ жди підходить термін «легка» музика до джа ­ зу. Не кажучи вже про самий вечір, не один я відчув тоді, що джаз швидко набридає. І разом з тим, який чудовий це був би ве ­ чір, якби в одній з уні ­ верситетських аудиторій ми прослухали 7 симфо ­ нію Прокоф ’ єва або щось у такому ж плані! — Як можна! — ска ­ жете ви. Хіба симфоніч ­ ний оркестр прийде в університет? І уявіть собі, товари ­ ші, що це цілком реаль ­ на річ. Нас підштовху ­ ють, так би мовити, «зверху». Просто чудо- во, якою увагою оточу ­ ється в нашій країні молодь! Міська філар ­ монія має намір домо ­ витись зараз з керівни ­ цтвом університету саме про концерти в аудито ­ рії, про постійний зв ’ я ­ зок між філармонією і університетом. Давайте ж зробимо так, щоб цей зв ’ язок не був фор ­ мальністю! Подібні лекції та кон ­ церти влаштували чи ­ мало вузів Харкова і лише університет (?!) стоїть осторонь цих по ­ чинань. О. ПАВЛЕНКО, наш кор. ,НАДАЄМО СЛОВО ФІЛОЛОГАМ За вивченням історії КПРС Перший курс філологічного фа ­ культету, на який цього року бу ­ ли прийняті лише виробничники, відзначається хорошою дисциплі ­ ною, акуратним відвідуванням лекцій, семінарів. Як правило, на заняттях з історії КПРС стопро ­ центне відвідування. Але актив ­ ність студентів російського і ук ­ раїнського відділення на семінар ­ ських заняттях неоднакова: на російському відділенні семінари проходять жвавіше, цікавіше, ак ­ тивніше. Студенти уважно слу ­ хають виступи товаришів, роб ­ лять доповнення, зауваження. Семінар, який провадився по праці В. І. Леніна «Що робити?» на першому курсі російського від ­ ділення, можна віднести до вда ­ лих. При обговоренні одного ли ­ ше питання «В. І. Ленін про зна ­ чення революційної теорії» висту ­ пило шість чоловік. На семіна ­ рах добре себе виявляє партійна група російського відділення, сту ­ денти Михильов, Селін, Волков. Особливою активністю також від ­ значаються студенти Здвізова, Роженко, Власова, Падалко. Трохи інакше проходять занят ­ тя на українському відділенні. Тут переважна більшість студен ­ тів також сумлінно ставиться до предмета, про що свідчить, на ­ приклад, наявність у всіх студен ­ тів конспектів першоджерел. І тут можна відзначити хороші висту ­ пи студентів Бондаренко, Брай- ловського, Новикової, Сімейко. Втім, одна з причин недостатньої активності студентів українського відділення полягає в то ­ му, що в процесі робо ­ ти над першоджере ­ лами не всі студенти вміло від ­ бирають матеріал, необхідний для висвітлення питань з теми семі ­ нару. Щоб подолати цю труд ­ ність, необхідна поглиблена са ­ мостійна робота над літературою. Оволодіти марксистсько – ленін ­ ською теорією, що дає ключ до розв ’ язання питань комуністично- ю будівництва, — найважливіше завдання, яке стоїть перед кож ­ ним студентом. Н. ТЕРЕЩЕНКО, викладач історії КПРС. ТВОЇ ТОВАРИШІ Наша Зіна Вірний товариш і друг наша Зіна Паранич, сту ­ дентка II курсу філоло ­ гічного факультету. І хо ­ ча багато у неї обов ’ яз ­ ків громадських, Зіна знаходить час не лише для того, щоб хороше навчатись, але й для то ­ го, щоб допомогти то ­ варишеві. її все цікавить — і наступний конкурс ху ­ дожньої самодіяльності, і комсомольські справи на курсі, і доля това ­ риша, якого спіткало лихо. Хороша дівчина наша Зіна. Газети — дзеркало колективу Уже два місяці я — студент. Для нас, першокурсників, це був напружений час, — адже, крім ■навчання в буквальному розумін ­ ні, нам ще доводилося учитись жити студентським життям. Що ­ до мене особисто. — признаюсь, я ще не знаю добре всіх своїх спів- ■курсників, — адже їх понад 50. але багатьох узнав і під час ви ­ їзду на збирання картоплі, і під час роботи на стадіоні «Піонер». Отже, студентське життя зави ­ дувало. З перших днів я помітив, що на курсі багато і гаряче спс- речаються. Прислухався і зрозу ­ мів, що користі від таких супере ­ чок не буде: кожен хоче, щоб слу ­ хали тільки його, а сам нікого ■слухати не хоче. Так і далі пішло. 1 на перших комсомольських збо ­ рах так само, було: гармидер, галас. Вирішили — треба створити курсову стінгазету. Якщо на курсі багато різних думок, нехай усі знайомляться з ними через газе ­ ту — і висловляться всі, і галасу не буде. Але тільки назву майбутньої -газети обговорювали кілька годин і врешті, накричавшись, доручили обраній редколегії придумати назву. Через два дні після цього, з’явилася назва газети ■ — «Голос філолога», і знов усі галасують, а заміток ніхто й не пише. — Чому б не звернутися за до ­ свідом до інших курсів? — поду ­ малось мені. 1 вирішив я пройти ло аудиторіях, почитати інші стін ­ нівки філологів. Але, на моє зди ­ вування, я побачив лише чотири ■стіннівки: «Ентузіаст» ( першого російського), «Наш кореспондент» {другого російського), «Майбут ­ ній учитель» (другого українсько ­ го), «Світлий шлях» (третього українського). І все. Інші курси, особливо старші, мабуть, про свої справи розповісти не ба ­ жають. А ці газети взагалі хороші. •Особливо сподобалась стаття «В добрый путь» («Наш кореспон ­ дент»), в якій ясно виражені завдання, що їх ставить перед собою газета. Хороша газета «Світлий шлях». Відчувається, що п ’ ять чоловік, які складають її, добре знають, про що хоче читати їх дружний курсовий колектив. Розповідають про друзів, про роботу. Вмістили вірші: Але найкращою за змістом я визнав стіннівку «Ентузіаст» і то ­ ді зрозумів, що «не святі горщи ­ ки ліплять». Якщо першокурсники російського змогли зробити ціка ­ ву стіннівку, то хіба цього не зро ­ бити нам, першокурсникам укра ­ їнського відділення? Отже, давайте, товариші одно ­ курсники, краще придивлятись і вислуховувати один одного, щоб створити колектив. В. БОГДАНОВ. ПРОБАЧТЕ. ДРУЗІ, Я ВАС НЕ РОЗУМІЮ Всі на філологічному факуль ­ теті знають, що доцент Олександр Григорович Розенберг — викла ­ дач дуже високої кваліфікації. Я теж чув про це і дуже хотів по ­ бувати на його лекціях. Він при ­ страсно любить свій предмеї, курс зарубіжної літератури, пре ­ красно його знає, чудово читає. Про це розповідають і студенги- старшокурсники, і сьогоднішні мо ­ лоді викладачі філфаку, колишні його вихованці. І ось, в одну з серед, коли в мене була вільна «пара», я при ­ йшов на іретій курс російського відділення, щоб послухати О. Г. Розенберга. Дзвоник. До аудито ­ рії входить викладач і відразу ж починається лекція про німецький романтизм. Деякі студенти уважно слуха ­ ли, головне записували. Я слу ­ хав, мені здавалось, що не слу ­ хати не можна: так цікаво чита ­ лась лекція. Однак незабаром помітив, що мій друг Вітя Свир- ський, який сидів поруч, читає якусь книгу. Тоді я озирнувся і побачив: ні, не всі уважно слу ­ хають чудову лекцію. Дехто роз ­ мовляє, дехто читає Достоєвсько- го, а наприклад, Мініна, яка бу ­ ла присутня на першій годині лекції, кудись зникла на другій. Нехай мені пробачать студенти- третьокурсники, але я не розу- мію, як, по-перше, студент філо ­ лог може неуважцо слухати таку цікаву лекцію і, по-друге, хто дав взагалі право порушувати трудо ­ ву дисципліну? Нікос ЦАНГАС, студент другого курсу філфаку. ■ ПРО ДРУЖБУ НАШУ СТУДЕНТСЬКУ Про колектив, про дружбу най ­ частіше заходить розмова на ком ­ сомольських зборах. І це не ви ­ падково — : ЖИТИ в дружному КО- лєктиві — це велика радість і за ­ доволення для його члена, від •цього більше користі суспільству. Адже говорять, колектив — це велика сила. Як народжується така дружба? Візьмемо, наприклад, II росій ­ ський. Ще з першого курсу у деяких студентів виявилися одна ­ кові мрії, прагнення, співзвучні характери, народилася дружба, яка в деяких випадках перерос ­ ла в щире кохання. На курсі з ’ я ­ вилося два подружжя — Ладу- ницьких і Завадських. Так, ко ­ лектив другого російського друж ­ ний у виконанні громадських і комсомольських доручень, але монолітної курсової дружби тут ще немає. Проте комсорг курсу Л. Лемешева говорить: «У нас є всі можливості для такої друж ­ би, і я впевнена, шо вона неза ­ баром буде, адже ми тільки роз ­ починаємо II курс». Втім, навіть випробувана ро ­ ками дружба не завжди може проявлятись. Наприклад, є в нас на факультеті застрільник самооб ­ слуговування — IV український. Стало традицією на ньому — що не запланували б студенти, зав ­ жди виконають. Але трапилося ж так, що лишили вони свого това ­ риша без підтримки. Довго хво ­ ріє їхня товаришка Е. Пузик. Але провідати подругу ніхто й не подумав. Правда, кінець кінцем провідали, але після неодно­ разового нагадування комсор ­ га. Хворій Еллі самій довелося добиватися місця в гуртожитку. Причина такого випадку — в то ­ му, що дружба тут існує лише між окремими групками: між ти ­ ми, хто живе в одному гуртожит ­ ку, дружить восьмеро з «гальор ­ ки» і т. ін. Недоліком є те, що їхня особиста дружба ніяк не проб ’ є шкаралупу гуртківщини й не перетвориться у велику, міцну курсову дружбу. Л. НАЗАРЕНКО. З ОЛІВЦЯМИ І БЛОКНОТАМИ Факультет і гуртожиток рівно о 8-й Ми підходимо до широких две ­ рей філфаку в той час, коли го ­ динникова стрілка повільно на ­ ближається до восьми. Починаєть ­ ся звичайний трудовий день факультету. До своїх аудиторій стікаються студенти. Дзвоник. Студенти швидше заповнюють приміщення — як не як, уже час зайняти місця. На IV і II кур ­ сах українського відділення на ­ вчається 100 чоловік, а ми нара ­ хували понад 20 осіб, які спіз ­ нилися до початку занять, поспішаю ­ чи до лекції. Але й поспі ­ шають не всі: у вільній аудито ­ рії ми зустрілися з двома дівча ­ тами, які спокійнісінько їли яб ­ лука і читали щось цікаве. Вони виявилися на диво соромливими, ці втікачки: всіляко ухилялися від знайомства, і, врешті, не ба ­ жаючи назвати прізвищ, накива ­ ли п ’ ятами. Ми вирішили, що з них цього досить, і почали пере ­ віряти по групових журналах відвідування лекцій. На II курсі українського від ­ ділення на нас чекало приємне розчарування: всі 50 студентів були присутніми на лекції. 100- процентне відвідування — дуже добре! Але ще краще було б, як ­ би пропусків зовсім не було, ад ­ же, судячи по журналу, їх було таки чималенько. На IV курсі справи були не такі гарні. З двох груп там були відсутні з традиційних в таких випадках «невідомих» причин сім чоловік. Тут же ми зустрілися з студентками Мазепою і Гайдама ­ кою, які запізнилися не більш, як на півлекції. В розмову несподі ­ вано втрутилася староста, яка з великим апломбом намагалася заперечувати факт їхнього запіз ­ нення. Поважаючи її патріотизм, мусимо, однак, сказати: товариш ­ ко Бормотенко, не робіть своїм недбайливим студентам «ведме ­ жих послуг», пам ’ ятайте про те, що зараз питання про відвідуван- ня лекцій студентами стоїть ду ­ же гостро. * * * Третьокурсниця Тамара Мініна люб ’ язно погодилася ознайомити нас з усім, що нас цікавить у гур ­ тожитку. Нас цікавило два питан ­ ня: побут і відвідування лекцій. У гуртожитку вже другий день немає води. Тому бруд і пил у коридорі могли при бажанні спри ­ йматися як явища нетипові. Кім ­ нати 3, 7, 11 вразили нас своєю чистотою і охайністю, а кімнати 4, 19, 2 — безладдям та брудом. Інші кімнати являли щось середнє… …Ось мешканці 16 і 27 кімнат модернізували свої абажури прив ’ язавши до лампочок плаття чи щось інше, що саме — ми не розібрали. У гуртожитку ми зустрічались і розмовляли з студентами у яких були поважні причини, щоб не йти на лекції, а в кого таких причин не було, то не було й лек ­ цій. Своєю витримкою, «культу ­ рою» і відвертістю нас вразив ли ­ ше студент третього курсу росій ­ ського відділу Томко, який на запитання, чому він не на лек ­ ціях, відповів виключно лаконіч ­ но і виключно грубо: «чухніть!». У всіх на виду «Але поруч з іншими позитив ­ ними рисами, — читаємо ми в стінній газеті філологічного # фа ­ культету, — в роботі комсомоль ­ ської організації факультету було багато істотних недоліків». І ви ­ никає думка — було чи є? Дійс ­ но, не минуло й кількох хви ­ лин після нашого приходу на фа ­ культет. як ми зустрілись з ци­ ми недоліками. Вони, так би мо- вити, лежали на поверхні факуль ­ тетського життя. Ось підходимо до «Бюлетеня СНТ». Довго сперечаємося біля нього, бо ніяк не можемо встано ­ вити день і рік виходу в світ цьо ­ го, безсумнівно, «історичного до ­ кументу». Врешті, натрапляємо на такі слова: «В цьому році ми ­ нає сто років з дня народження швейцарського лінгвіста Фердінан- да де Сосюра (1857 — 1913 рр.). Отже, вияснилось, що «Бюле ­ тень студентського наукового то ­ вариства» висить тут з 1957 року. йдемо далі. Не бачимо ніякого відображення спортивного життя факультету («було чи є воно?») , і • — ганьба — нікого на факуль ­ тетській Дошці Пошани. І, ма ­ буть, не тому пуста Дошка, що немає гідних людей. Пропонуємо: комсомольці факультету, повісьте поруч з Дошкою Пошани поки що фотокартку людини, яка від ­ повідає за її оформлення. Бюро за роботою При нас було вивішено «Блис ­ кавку», що справедливо плямува ­ ла ганьбою студентів II україн ­ ського, які залишили після себе брудну аудиторію. Так, не без ка ­ зусів поки що проходить самооб ­ слуговування в корпусі філологів! …Сидимо на засіданні комсо ­ мольського бюро. Перше питання було для нас дуже близьким • — звіт наших колег — кореспондег тів-філологів. Коли перейшли до обговоренн наступного питання, то перед н<: ми вималювалася досить непри ­ ваблива картина. На факультеті не велося ніякої спортивної і оборонно – масової роботи. Спра ­ ва доходила до того, що обрані на керівні посади люди взнавали про своє обрання – через 3 — 4 мі ­ сяці. Не ведеться ніякої доку ­ ментації з цих видів роботи. За ­ мість членських квитків ДТСААФ є квитки ТСОавіахіму видання 1937 року. Не дивно, що їх ніхто не бажає одержувати. Для зрушення роботи обрали дві комісії, але, на жаль, нам здавалося, що присутні, за неве ­ ликими винятками, не дуже тур ­ буються про справжнє поліпшен ­ ня роботи. Бажаємо філологам, щоб наші здогадки не підтверди ­ лись. Рейдова бригада у складі: С. СТРЕЛЬЧЕНКО, Н. СЕ ­ РЕБРОВА, Г. БУРЛЮК, Д. СТОЛЯРОВА, А. ДА- РАГАН, В. НЕКРАСОВ. ,НАЗУСТРІЧ ДЕКАДІ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ І МИСТЕЦТВА В МОСКВІ Ентузіасти на роздоріжжі Мабуть, мало хто знає, що на першому курсі філфаку створено драматичний гурток. Правда, учасників поки що мало, але ті, що прийшли, дуже люблять ми ­ стецтво, прагнуть глибоко пізнати і зрозуміти його. Все це добре. І все ж на одному оптимізмі дов ­ го не протримаєшся. Ось тут і виникає відоме «АЛЕ»… Нема керівника. І хоч гуртківці не впадають у розпач, намітили поставити «Ювілей» А. П. Цехова і хоча репетиції йдуть, але до хо ­ роших результатів ще далеко. Кожний жест героя, кожну інто ­ націю обговорюємо колективно і ■е завжди в цих творчих спере ­ чаннях народжуються істини. А де дістати костюми, як на ­ класти грим, яким повинне бути музичне оформлення? — всі ЦІ ■итання ще не розв ’ язано. Є у нас така студентка Олена Давидюк. До університету вона вчилась у студії при драматично ­ му театрі в Севастополі. Але ке ­ рівником вона бути не може, бо же має спеціальної підготовки та * сама хоче грати. Дивно, але й досі ніякої допо ­ моги від комсомольської органі ­ зації ми не одержали. В універ ­ ситеті драмгуртка здається нема, і створити його можна са ­ ме на базі філологічного. Взагалі ми, першокурсники, були дуже здивовані, коли взнали, що жа нашому філологічному факуль ­ теті драмгуртка нема. Чому? Невже це нецікаво майбутнім фі ­ лологам? Невже їх треба переко- жувати в тому, що участь у драм ­ гуртку допоможе їм краще ознайомитись з окремими твора ­ ми, і головне — дуже придасть ­ ся в майбутній роботі вчителя; а між тим, старшокурсники все ше ие підтримують нас, хоча гро існування гуртка знають. Драма ­ тичний гурток повинен бути на нашому факультеті. Він має всі права не лише на існування, а й на всіляку підтримку — це ж ці ­ кава, корисна, творча справа. І. РОЖЕНКО. студент першого курсу філфаку. Яні справи в танцюристів? Танцювальним колек ­ тивом університету ке ­ рує Я. О. Додін. Він хо ­ роше знає свою справу, розумів завдання колек ­ тиву, має почуття відпо ­ відальності за доручену справу. І ось розмова з старостою гуртка Є. Ба-, діяном. — Як у вас взагалі справи? — питаю я. — Записалось багато, майже 50 чоловік, а від ­ відують 20 — 25. Почали готувати цікавий танок «Студентська мазурка», але через недостатню кількість ‘ людей робота гальмується. До декади готуємо масовий україн ­ ський танок, а маси не ­ має, бс. відвідують гуо- ток за принципом: сього ­ дні ти, а завтра я. — А профком допо ­ магає? — Та ось дали 50 ти ­ сяч на костюми, витра ­ тили 32 тисячі, з них 8 — на два баяни і акордеон •Не можемо ніде дістати дещо. з костюмів, гроші є, а купити не можна, профком гроші дав і більш нічим не цікавить ­ ся, а самі не встигаємо. Зараз трохи більше, ніж раніш, допомагає на и комітет комсомолу, бо зараз маємо ми там свого представника Ан ­ желу Лапіну. Я глянув на годин ­ ник — 8,30, а заняття ще не розпочались. — Чого ж це ви так? — питаю. До нас підходить тов. Додін: — Розумієте, за ­ няття закінчуються на деяких факультетах о 8.15. — • Будь ласка, — звер ­ таюсь до керівника гурт ­ ка, — скажіть декілька слів про своїх учнів — Ну, що ж сказати? Розпочну з того, що. де ­ які найактивніші учас ­ ники вже закінчили уні ­ верситет і пішли з ко ­ лективу, а нові кадри майже не надходять, або вступають новачки, з якими все треба розпо ­ чинати спочатку. Взага ­ лі колектив хороший, бажає працювати і пра ­ цюватиме. Крім нових танців, ми поновлюємо старі — молдавський і угорський. Доводиться багато виступати. Ось і все. 1 стало чо ­ мусь мені сумно. І хоча вірив я, що наші танцю ­ ристи завоюють успіх, але віра ця була якась непевна. Може тому, що, як і раніш, в університгті особливої уваги розвит ­ кові самодіяльності не приділяють, до потреб учасників гуртків не прислухаються, усувати дрібні труднощі, які за ­ важають роботі, не до ­ помагають? О. ВИНОГРАДСЬКИЙ. Як ми готували вечір Програма художньої частини цього разу була невеликою — 8 номерів. Якщо говорити мате ­ матичною мовою, кількість ця — мала частка високого порядку. Але суворо обвинувачувати нас. другокурсників-математиків, за і це не можна, бо це буде неспра ­ ведливо. Справа в тому, що дехто вва жає, що їх обов язково слід про сити взяти участь у підготовці ве чора. Були й такі, що багато го ворили, шуміли, створювали ви ­ димість дій, але… нічого не ро ­ били. Спочатку я думала не нази ­ вати їхніх прізвищ, але зараз ви ­ рішила — це потрібно. Нехай їм стане соромно. Це — Лера Хри стенко. Валя Бражник, Саша Ухань. Ми, зрозуміло, обійшли« і без них, більше витрачати ча> на умовляння не будемо. Були й інші труднощі. Піанінс є лише у 52-й аудиторії, а вона майже весь час зайнята. Намага ­ лись проникнути до радіофізиків, але… не пустили. . І все ж вечір багатьом сподо ­ бався. Погано тільки, що відразу після концерту розпочались танці, я не проти танців, але весь вечір танцювати — нудно, потрібні були гри, вікторини. І ось я звертаюсь до вас, товариші фізматівці, давайте будемо активнішими на наших вечорах! Д. СТОЛЯРОВА, студентка другого курсу механічного відділення. НАША САМОДІЯЛЬНІСТЬ На третьому курсі фізмату є, як відомо, декілька відділень — фізичне, астрономічне, матема ­ тичне, механічне, ядерне, а просто кажучи — фізики і математики. Фізика і математика. Це не лише формули і розрахунки. Це ще й відпочинок, інтерес до ми ­ стецтва, і глибоке розуміння кра ­ си, і щастя життя, і всього, що визначається одним — культмасо ­ вою роботою. На фізматі багато, дуже бага ­ то здібних, талановитих студен ­ тів. Фізмат пишається співаками і танцюристами, поетами і дра ­ матургами. Головне завдання ак ­ тивістів культмасової роботи — виявити ці таланти, виявити із знанням справи, тобто потрібна хороша організація. Ось з ’ явились хороші організа ­ тори, такі, як Петро Самохвалов з II групи, і створили на фа ­ культеті танцювальний ■ гурток, причому гурток, який допомагає, якщо потрібно, і хімікам (висту ­ пали для шебелинців), і філоло ­ гам (побували з концертом у Ку- рязькій колонії). Ми вже не го ­ воримо про концерти у підшеф ­ ному колгоспі, на агітпунктах. І все це організували самі сту ­ денти – ентузіасти: Татаринова, Шинкаренко, Шустик, Варик, Бо ­ сій, Кенігсберг. Були у них труд ­ нощі? Були. І вони вміли їх пе ­ реборювати. І хоча з приміщен ­ ням важко, і хоча комсомольське бюро фізмату якось не дуже ці ­ кавиться колективом, вони про довжують працювати. В їхиіі програмі танці народів СрСР країн народної, демократії, сольн номери, комічні танці. Нову про граму готує організований фізи ками квартет. Активну участь у самодіяльно сті беруть механіки і математи ки. Тут є свої активісти — Лебідь Ткаченко, Айзенберг, Грайченко але все ж найбільша частина ро боти припадає на фізиків. Культ- сектори комсомольських бюро фі ­ зиків і математиків якось повин ­ ні домовитись і працювати у більш тісному контакті. А от з хоровим гуртком у нас погано. Мало беруть участі в ньому студенти. Значить, не зу ­ міли залучити, зацікавити. А на ­ кази з ’ явитись на заняття хору викликають лише іронічні посміш ­ ки. Жодний колектив, який кори ­ стується успіхом у студентів, не буде вдаватись до таких заходів, які лише підривають авторитет гуртка. Було б хороше, якби можна бу ­ ло налагодити постійний обмін досвідом культмасової роботи між курсами, факультетами і на ­ віть інститутами, бо культмасова робота поки що відстає. В. ТЕРЕНТЬЄВ, студент третього курсу фізмату. НЕПРИЄМНО ПОЗНАЙОМИТИСЬ ОГОЛОШЕННЯ Прошу через вашу газету по ­ відомити, що з усіх питань, які стосуються компетенції зам. де ­ кана, зам. секретаря партбюро, зам. голови методкомісії, а та­ кож з питань розподілу аудито ­ рій та розкладу занять на істфаці звертатися до тов. Коломійця. З привітом колишній зам. з усіх питань, теперішній ас ­ пірант Б. К. МИ ГАЛ Б. (З стіннівки партзборів істфаку). Кулак — оце аргумент! ф Е Й л Е Т О н До класу увійшов новий учи ­ тель історії. Діти мовчки встали, щоб привітатись, і з цікавістю розглядали його — суворий чи ні. — Чого роти пороззявляли, лю ­ дини не бачили, чи що?* Сідайте, шибеники, • — ласкаво звернувся до них новий вихователь. Діти сіли, виконавши, таким чином, першу частину наказу. Виконати другу — закрити ро ­ ти — вони ніяк не могли від подиву і переляку. Новий учитель продовжував «виховну» бесіду, обіцяючи по ­ вивертати порушникам дисцип ­ ліни руки й ноги і всіх без ви ­ нятку викидати на кладовище. В класі було тихо і навіть на ­ півтемно, лише університет ­ ський значок соромливо вибли ­ скував поряд з комсомоль ­ ським на піджаку учителя. Другого дня багато дітей з цього класу до школи не при ­ йшли. МаТері їхні розповідали що всю ніч малюків переслідува ­ ли кошмари, а вранці навіть тем ­ пература піднялась. Ще б пак! — Де це було, питаєте ви? І а ще ніде, але незабаром буде. Ось тільки-но закінчить історичний факультет третьокурсник Віктор Мищенко, одержить призначенні: до школи, те ” , ось ця вище наве ­ дена сценка і відбудеться. Бо са ­ ме така лексика у студента істо ­ рика Мищенка і оволодівати ін ­ шою він не бажає, хоч товариш! наполегливо пропонують. Він на віть ображається: за що напа даєте? Що зробив? І, справді, ну, що такого жах ливого зробив?! Ну, назвав спів курсника дурнем, ну, загрожував побити, ну, сміявся з товаришів, ну, не вважав для себе за обов’ язкове підвищувати свій ідейно- політичний рівень. Ну, то що? — Вам яке діло? Ви мені не указ! — В. Мищенка навіть обу ­ рює увага товаришів до його пер ­ сони. А ми вважаємо, що ображатись і обурюватись Мищенку вже часу нема. Час за розум братися. Бо важко повірити, щоб такому, яким він є зараз, довірили вихо ­ вувати дітей і взагалі нагородили високим званням радянського історика. Т. БОЙКО. В душевой общежитья физмата Каждый день полыхают дебаты. Но вода холодна тем не менее: Все кабины такой вот скульптурою заняты, Сообщаем о сем коменданту С «теплотой и почтен ием». Мал. В. Зеніна. Текст О. Виноградського. |О. С. ФІнклер| Після тяжкої хвороби 6-го ли ­ стопада 1959 р. померла Ольга Соломонівна Фінклер, кандидат г історичних наук, доцент кафедри- ‘ ’ історії КПРС нашого універси ­ тету. Протягом п ’ ятнадцяти рокі» працюючи на кафедрі, вона від- ч давала всі свої сили і знання бла ­ городній справі виховання сту ­ дентства в комуністичному дусі. Без відриву від виробництва вона захистила кандидатську дисерта- , цію, опублікувала ряд наукових; праць. Комуніст О. Сг Фінклер завжди, була скромним, чуйним товари- – шем, сумлінним педагогом, такою- ” вона назавжди залишиться в на ­ шій пам ’ яті. ГРУПА ТОВАРИШІВ. КОЛИ В НАС БУДЕ СПОРТЗАЛ? У нас, студентів ХДУ, є спорт ­ зал. Але він уже давно не задо ­ вольняє наших вимог. Він, по- перше, вже не вміщує всіх ба ­ жаючих займатись спортом. Сек ­ ції не мають можливості нормаль ­ но працювати в ньому. В залі, наприклад, для секції волейболу невистачає часу для тренувань навіть перших команд. Фізико-математичний факуль ­ тет — найчисленніший в універ ­ ситеті. Комсомольці вирішили: своїми силами закінчити споруд ­ ження спортзалу. Працювали ба ­ гато, сил доклали чимало, Але, як з ’ ясувалось, до кінця добратись не вдалось. Для цього необхідно добудувати центральну частину нової будови університету, але за проектом споруджувати її будуть- в останню чергу. Коли це буде, коли настане ця остання черга — важко сказати, бо до цієї «остан ­ ньої» праці багатенько, а кошти, майже витрачені. Ми орендуємо стадіони і зали. Скільки на це витрачається кош ­ тів! За ці гроші вже давно мож ­ на було б завершити нову будо ­ ву спортзалу. Час уже комітету* сомсомолу серйозно зайнятись цим питанням. Л. ЛАЗАРЕНКО. Комітет ДТСААФ фізмату провів зі- студентами фізма ­ ту стрибки з виш ­ ки з парашутом. Активну участь взяли студенти других і третіх курсів математи ­ ків, особливо дів ­ чата. Всього зроб ­ лено 56 стрибків. На фото: в мо ­ мент стрибка. Фото І, Аксельрода, РЕП ’ ЯШКИ Є серед нас такі товариші, що листуються лише з допомогою телеграфа, а в командировки їздять тільки на літакові. Воно и зрозуміло: ‘у вік атомної енергії… Літають, а потім пишуть проректорові: «Прошу Вашого розпорядження про оплату моєї командировки літаком від Москви до Харкова в ОБИДВА КІНЦІ». * * * Із рапорта на ім ’ я ректора: «Нами проведена велика робота. Проте у вересні Місяць не фотографувався, з огляду на його (?!) хворобу». Зам. редактора В. МОСЕНЦЕВ. Адреса редакції: Університетська вул., 16. Тел. 2-72-01. дод. 64.Друк. Вид-ва ХДУ. БЦ 12795. Зам. 1990.