Електронний архів оцифрованих періодичних видань Центральної Наукової Бібліотеки ХНУ імені В.Н. Каразіна
Видання:
Харківський університет
Регіон:
Харків
Номер видання:
66-67
Дата випуску:
12.11.1960
Дата завантаження:
22.04.2025
Сторінок:
4
Мова видання:
українська
Рік оцифровки:
Кількість номерів:
Текст роспізнано:
ТАК
Опис:
Оригінал зберігається:
Центральна наукова бібліотека Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна

На весь екран

Знайшли помилку? Напишіть нам про це на пошту welcome@back2news.org

No 66 — 67 (1056 — 1057) Субота, 12 листопада 1960 року. Ціна 20 коп. В ЄДНОСТІ КОМУНІСТИЧНОЇ ПАРТІЇ І НАРОДУ — ДЖЕРЕЛО СИЛИ СОЦІАЛІСТИЧНОГО ЛАДУ, ЗАПОРУКА НОВИХ УСПІХІВ У БУДІВНИЦТВІ КОМУНІЗМУ. ХАЙ ЖИВЕ ВЕЛИКА НЕРУШИМА ЄДНІСТЬ ПАРТІЇ І НАРОДУ! Партійна організація університету звітує Р АДЯНСЬКИЙ народ, керований Комуністичною партією, успіш­ но вирішує завдання комуністичного будівництва, накреслені історичним XXI з’їздом Комуністичної партії Радянського Союзу і рішеннями Ленінського Центрального Комітету. Звітно-виборчі збори у всіх партійних організаціях проходять в обстановці величезного політичного і трудового піднесення кому ­ ністів і всіх трудящих нашої Батьківщини. Радянський народ іде в авангарді борців за побудову комуністичного суспільства, нади- хаючи трудящих капіталістичних країн і народи колоніальних і за ­ лежних держав на боротьбу за справу мира, демократії і соціаліз ­ му. Весь світ з особливою увагою і хвилюванням не тільки слід ­ кує за видатними успіхами нашої країни в галузі економічного і культурного розвитку, але й захоплюється героїчною боротьбою на ­ шої партії, уряду і всього народу за відвернення нової світової вій ­ ни, за загальне і повне роззброєння, за ліквідац.ю ганебної системи колоніалізму. Усі чесні прості люди землі з щирою подякою сприй ­ няли полум’яний виступ глави радянської делегації М. С. Хрущова на XV сесії Генеральної Асамблеї ООН на захист миру і про лікві ­ дацію колоніалізму. Радянський Союз, уся світова соціалістична система з кожним днем знаходить все нових і нових друзів, прихильників миру. Ленінський принцип мирного співіснування держав з різним со ­ ціальним устроєм знаходить дорогу до сердець сотень мільйонів про ­ стих людей у всьому світі. Разом з усією партією і народом партійна організація нашого університету докладає зусиль до того, щоб виконати завдання по підготовці висококваліфікованих спеціалістів, тісно зв ’ язаних з жит ­ тям і практикою комуністичного будівництва, безмежно відданих справі нашої партії і народу. Первинні партійні організації виконали певну позитивну роботу по підвищенню рівня учбово-методичної, науково-дослідницької і громадсько-політичної роботи своїх колективів у світлі вимог партії і уряду щодо перебудови роботи вузів. Особливо помітних успіхів добились партійні організації історичного (секретар партбюро тов. С. І. Сідельников), біологічного (секретар партбюро тов. Ю. Л. Шкор- батов) факультетів. Разом з тим у роботі первинних парторганізацій, особливо на філфаці (колишній секретар партбюро т. Балака), і партійного комі ­ тету університету ще мають місце недоліки в партійно-організаційній, учбово-методичній, науково-дослідній і політико-виховній роботі, ви ­ явлені на звітно-виборчих зборах. Загальноуніверситетські звітно-виборчі партійні збори повинні критично оцінити роботу партійного комітету, вказати на недоліки в роботі всієї партійної організації університету і накреслити кон ­ кретні заходи щодо їх усунення. Звітні збори повинні пройти на ви ­ сокому організаційному та ідейно-теоретичному рівні; при всебічно ­ му розгортанні критики і самокритики, при активній і дійовій участі всіх комуністів нашої організації. Партійна організація університету — здорова організація, во ­ на налічує велику армію комуністів, що здатна очолити і спрямува ­ ти роботу в університеті на виконання завдань, які стоять перед університетом сьогодні. До нових успіхів на всіх ділянках нашої роботи! Що хвилює комуністів фізмату П О-ДІЛОВОМУ, при високій активності комуністів про ­ йшли звітно-виборчі збори партій ­ ної організації фізико-математич- ного факультету. Піднесення академічної успіш ­ ності і боротьба за високу трудо ­ ву дисципліну — ці найважливіші умови підготовки висококваліфі ­ кованих спеціалістів стояли в цен ­ трі уваги партійної організа- ції факультету протягом всьо ­ го звітного періоду. Про це пере ­ конливо говорилось у звітній до ­ повіді секретаря партбюро Г. І. Горностаєвої і у виступах комуністів В. X. Плужникова, Г. Ю. Кривця, В. І. Хоткевича та інших. На протязі року партійне бюро заслухало звіти майже всіх ка ­ федр факультету про перебудову ними учбового процесу у світлі останніх рішень партії і уряду щодо вищої школи. Особливо де ­ тально була проаналізована робо ­ та кафедр математичного аналізу, теоретичної механіки та інших, бо саме з цих дисциплін не встигала значна кількість студентів. Наслід ­ ком цього було підсилення кон ­ тролю з боку кафедр за самостій ­ ною роботою студентів, більш си ­ стематичною стала індивідуальна робота викладачів з окремими студентами. Під керівництвом партійної організації за високу трудову дис ­ ципліну і успішність боролись ком ­ сомольська і профспілкова органі ­ зації факультету: влаштовувались рейди перевірки відвідування лек ­ цій і практичних занять, добре працювала академкомісія, ледарі і нероби притягались до відпові ­ дальності. А які ж результати цієї великої роботи, та чи й були вони? Якщо порівняти наслідки зимо ­ вої і весняної сесій 1959 — 1960 уч ­ бового року з наслідками сесій по ­ передніх років, го може скласти ­ ся враження, що особливих зру ­ шень нема. Так, в останню весня ­ ну сесію не встигало на факуль ­ теті 18,4 о/ п студентів, приблизно такий же процент заборгованостей давали й минулі сесії. Але якщо глибоко проаналізувати станови ­ ще, то ми переконаємось, що весь учбовий процес і самі сесії цього року проводились при значно більшій вимогливості викладачів до знань студентів, а також в умо ­ вах суворого додержання поло ­ ження про курсові екзамени і за ­ ліки. Можна з упевненістю сказа ­ ти, що потуранням і лібералізму на факультеті було покладено кі ­ нець. Партійні збори зобов ’ язали но ­ вий склад партійного бюро про ­ довжувати роботу по підвищенню якості навчання на факультеті ще з більшою наполегливістю. Але успішне розв ’ язання цього завдання залежить від кваліфіка ­ ції кадрів професорсько-викла ­ дацького складу, що працюють на факультеті. Питання ж кадрів на 1 фізматі останнім часом набрало особливої гостроти. Ряд провідних професорів (тт. Повзнер, Вєркін), спеціалістів середньої кваліфікації перейшли працювати в інші нау ­ кові заклади. Рівноцінної заміни на факультеті їм сьогодні нема. Турботою про перспективи даль ­ шого розвитку фізико-математич- ного факультету і підготовку кад ­ рів високої кваліфікації були про ­ йняті виступи комуністів на збо ­ рах. Мова йшла про необхідність, докорінного поліпшення умов для науково-дослідної роботи на фа ­ культеті, зокрема про збільшення асигнувань на науково-експеримен ­ тальну роботу, про забезпечення лабораторій усім необхідним об ­ ладнанням, про зменшення педа ­ гогічного навантаження провідних науковців. Безумовно, всі ці важливі пи ­ тання, порушені партійною орга ­ нізацією фізмату, можуть бути успішно вирішені, якщо вони ста ­ нуть у центрі уваги всієї партій ­ ної організації і ректорату уні ­ верситету. К. БО РИСО В. ГОТУЮТЬ СПОРТИВНУ ЗМІНУ Потрібну і корисну справу роб ­ лять викладачі нашої кафедри фізичного виховання і спорту. Організувавши шефство над дея ­ кими школами міста, вони залу ­ чають до занять спортом дітей, зміцнюючи здоров ’ я учнів, вихо ­ вуючи гідну спортивну зміну. Зараз працюють дві групи спор ­ тивної гімнастики (керівники тт. Долгов і Вакалов), дві групи легкої атлетики (керівники тт. Маяцький і Перевозчиков), три групи художньої гімнастики (керівник т. Нужна). Понад сто учнів різних шкіл міста активно займаються в цих групах. Нещодавно з великим успіхом у присутності всіх батьків май ­ бутніх спортсменів відбулись зма ­ гання з спортивної гімнастики. Незабаром дитячі групи візь ­ муть участь у першості дитячих колективів міста. У найближчий час силами ви ­ кладачів кафедри фізичного ви ­ ховання і спорту будуть створені дитячі секції з волейбола і фех ­ тування. Керівники груп тісно зв ’ язані з школою, з батьками, уважно слідкують за успішністю хлопців і дівчат. Л. ЗІНЦЕВ. ДО 43-іх РОКОВИН ВЕЛИКОГО ЖОВТНЯ Цікаві книжкові виставки, присвячені 43 роковинам Жовт ­ ня, організували учбова бібліо ­ тека і ЦНБ. Виставка в ЦНБ складається з трьох розділів: «Слава вели ­ кому Жовтню», «Наша мета — комунізм» і «Велика співдруж ­ ність країн соціалізму». У першому розділі висвітлю ­ ються керівна роль комуністич ­ ної партії у підготовці і про ­ веденні революції, міжнародне значення революції. Широко представлені твори Леніна, збірники статей, спогадів учас ­ ників історичних подій, ряд мо ­ нографій, присвячених міжна ­ родному значенню Великої Жовтневої соціалістичної рево ­ люції. Другий розділ виставки роз ­ повідав про досягнення нашо ­ го радянського народу і про завдання, що стоять перед ним. В цьому розділі — матеріали XXI з’їзду КПРС, книги, у яких позповідаеться про ті перетво ­ рення, яких зазнає економіка, культура країни через сім ро ­ ків, нариси про розвиток брат ­ ніх республік у семирічці. Крім того, представлено ряд книг, що висвітлюють зовнішню по ­ літику Радянського Союзу. Це, наприклад, «СРСР і проблема роззброєння» та інші. У третьому розділі виставка показує тісні зв ’ язки країн со ­ ціалістичного табору. Відвіду ­ вачі мають змогу ознайомитися з творами видатних діячів сві ­ тового комуністичного і робіт ­ ничого руху, відомих політич ­ них діячів братніх країн народ ­ ної демократії. Тут же пред ­ ставлені монографії про роз ­ виток економіки і культури цих країн. О. ІВАНЕНКО Ігор Черваньов, лаборант геолого-географічного факуль ­ тету, студент-геолог Віталій Карпов і лаборант цього ж фа ­ культету Володимир Сидоренко обробляють матеріали екс­ педиції. •4 ,Для ідейно-політичного загартування молоді «Засвоєння комуністичного світогляду, оволодіння основа ­ ми марксизму-ленінізму, гли ­ боке усвідомлення політики партії стає життєвою необхід ­ ністю для кожної радянської людини». (З постанови ЦК КПРС від 9-го січня 1960 р. «Про зав ­ дання партійної пропаганди в сучасних умовах»). 0 ДНІЄЮ з важливих форм ‘-‘ ідейно-політичного вихован ­ ня студентів були і залишаються політичні бесіди в академічних групах. Успіх політзанять. цієї ма ­ сової форми ідейно-політичного виховання студентів, залежить перш за все від підбору агітаторів, від їх ідейного рівня, ерудиції, від їх пропагандистської майстерності. Агітатор повинен володіти умін ­ ням образно, барвисто, цікаво і до ­ хідливо розповісти про найважли ­ віші події внутрішнього і міжна ­ родного життя, про політику на ­ шої Комуністичної партії, захопи ­ ти студентів своєю розповіддю, за ­ цікавити їх, збудити їхню актив ­ ність і на цій основі організувати жвавий обмін думками, змістовну бесід)’. Таким пропагандистським даром володіють комуністи нашої пар ­ тійної організації тт. Черномаз, Гордевський, Плужников, Дави. дов, Прокудін, Проходський та інші. Але далеко не всі агітатори про ­ вадять свою роботу на такому ви ­ сокому рівні. Ще є у нас агітато ­ ри, у яких на політзаняттях панує атмосфера нудьги, байдужості, формалізму, що, зрозуміло, значно знижує ефект нашої політичної агітації. Треба далі при комплектуванні груп для проведення політзанять виводити не стільки з формальних міркувань щодо кількості груп і студентів, а з наявних кадрів та ­ лановитих пропагандистів, май ­ стрів справи політичної агітації. До таких агітаторів необхідно прикріплювати помічників з числа молодих комуністів, які відвіду ­ вали б усі політзаняття і вчилися у старших, більш досвідчених то ­ варишів мистецтву політичної агі ­ тації. На жаль, в агітаційній роботі серед студентів у нас ще багато формалізму. Від цього страждає справа політичної пропаганди, яка не терпить ніякої казенщини, ні ­ якої рутини, ніякого шаблону. Формалізм у політико-виховній роботі серед студентства обумов ­ люється не тільки не завжди вда ­ лим добором агітаторів, а і над ­ мірною регламентацією їхньої ро ­ боти. Підібравши з числа автори ­ тетних комуністів найбільш здіб ­ них агітаторів, досвідчених пропа ­ гандистів, довірених осіб партії, треба, на нашу думку, дати їм пев ­ ну волю у виборі тем для політ ­ занять, не вимагати від них без ­ заперечного додержання рекомен ­ дованої тематики. Адже, якщо пар ­ тія довіряє агітаторові таку важ ­ ливу і відповідальну справу, як проведення політичних бесід серед студентської молоді, то невже не можна довірити йому вибір тем для цих політзанять? Треба біль ­ ше довіряти політичному чуттю агітатора. Досвідчений агітатор завжди обере для чергової політ- бесіди найбільш гостру, злободен ­ ну політичну тему і зуміє най ­ більш повно задовольнити запити студентської молоді. Політзаняття повинні бути фор ­ мою саме політичного виховання студентів. Проте, іноді на політ ­ заняттях обговорюються питання зовсім іншого характеру: наукові, загальнокультурні, естетичні. Зви ­ чайно, коло інтересів нашого сту ­ дентства дуже широке; студенти бажають дізнатися і про новини науки і техніки, обмінятися дум ­ ками з приводу нових книжок ра ­ дянських письменників, нових ви ­ став і кінофільмів. Все це так, але навіщо обговорювати всі ці питан ­ ня на політзаняттях? Для цього є інші форми роботи — лекції, дис ­ пути, читацькі конференції, наукові дискусії, колективне відвідування театрів, виставок, музеїв та кіно з наступним обговоренням того, що побачили, почули студенти. Така масова форма політичного виховання студентів, як політза ­ няття, цілком зберігає своє зна ­ чення; треба тільки ефективно ви ­ користовувати всі можливості, які вона дає. Поруч з цим треба дбати також про нові методи політичного вихо ­ вання студентів. Останнім часом виникли і розвинулися нові, більш активні форми ідейно-політичного виховання студентів. Студенти суспільних факультетів самі ви ­ ступають перед робітничою молод ­ дю, одержуючи в такий спосіб на ­ вики самостійної пропагандист ­ ської роботи. Так, наприклад, у минулому навчальному році сту ­ денти старших курсів історичного факультету керували гуртками ме­ режі партійної освіти на підприєм ­ ствах м. Харкова; багато з них є активними учасниками лекторських груп, організованих комсомоль ­ ськими організаціями міста та об ­ ласті, систематично виступали з доповідями і лекціями перед ро ­ бітничою і колгоспною аудиторією. Студенти ряду факультетів як су спільних, так і природничо-науко- ьих, викладають на безплатних к р сах по підготовці до університету для демобілізованих воїнів Радян ­ ської Армії, для робітничої моло ­ ді міста. За ініціативою комітету комсомолу студенти Ш-го курсу багатьох факультетів в минулому році працювали в середніх шко ­ лах міста піонерватажками і ке ­ рівниками гуртків, самі набуваю ­ чи в такий спосіб навичок вихов ­ ної роботи серед школярів. Треба залучити всю масу ком ­ сомольців у громадську роботу, не залишаючи жодного комсомольця без громадського доручення, дбай ­ ливо вирощувати, виховувати й загартовувати комсомольський ак ­ тив. ПОЛІПШИТИ КОМСОМОЛЬСЬКУ РОБОТУ В ГРУПАХ Комітет комсомолу багато зро ­ бив для підвищення активності студентських груп, зокрема було проведено змагання на першу гру ­ пу в університеті. Звання кращої групи університету завоювала група гідрогеологів III курсу гео ­ логічного факультету (комсорг Кривошеєв). Серед курсів кращий IV курс істеричного факультету (комсорг Сомов). Але. на жаль, не скрізь, не па всіх факультетах, група стала центром комсомольської діяльно ­ сті. Іноді громадською роботою займаються окремі особи, а остан ­ ніх питання комсомольської робо ­ ти не хвилюють. Поряд з кращою г рупою гідрогеологів ІП курсу преспокійно живе група геологів (комсорг Кужіль) — пряма про ­ тилежність першій. Тут гірша ус ­ пішність. погана трудова і комсо ­ мольська дисципліна, е комсо ­ мольці, що не виконують ніякої громадської роботи. І така група в нас в університеті не виняток. Часто індивідуальна робота з кож ­ ним комсомольцем підміняється проведенням крупномасштабних заходів. Виконання комсомоль ­ ських доручень погано контролю ­ ється. Ось чому ми до цього часу маємо випадки пияцтва, бійок, та інших аморальних вчинків серед наших студентів. Ось чому ще не викорінені в частини наших сту ­ дентів утриманські настрої і є ви ­ падки ухиляння від самообслуго ­ вування. Не скрізь серйозно підходять до виборів комсоргів. В результа ­ ті — на чолі групи стає іноді лю ­ дина, що не користується пова ­ гою товаришів, не вміє працюва ­ ти. Причиною багатьох недоліків роботи комсомольської організації є те. що комітет комсомолу ще недостатньо працює з активом, не досить старанно підбирає кадри комсомольських керівників. Уже не перший рік комітет намагаєть ­ ся налагодити школу активу, але поки що нічого не виходить і тіль ­ ки завдяки крайній пасивності комсомольських керівників, окре ­ мих членів комітету. 27 молодих комуністів, що пра ­ цюють на різних постах комсо ­ мольської організації, показують зразки ставлення до дорученої справи. Але працювати в комсо ­ молі міг би більший загін молодих комуністів університету. Це спри ­ яло б поліпшенню комсомольської роботи. Бо кому ж як не їм дору ­ чити безпосереднє керівництво нашою молоддю? Погано й те, що допомагають у роботі комсомолу частіше всього декілька спеціально виділених для цього членів партбюро, не всі чле ­ ни партбюро працюють спільно з відповідними секторами комсо ­ мольського бюро і не завжди сум ­ лінно вчать наш комсомольський актив керівництву молоддю, пере ­ дають їм свій досвід організатор ­ ської роботи. г. ломов. ПРОШУ СЛОВА Роботу агітаторів оцінювати за наслідками Зовні все гаразд. По- літгодини відбуваються за графіком, студенти відповідають на питання агітатора, виступають са ­ мі. Чому ж іноді ці самі студенти можуть не ви ­ йти на суботник, запізни ­ тись на лекції, порушити дисципліну? Хіба можна вважати становище бла ­ гополучним, коли деякі студенти ухиляються від роботи в колгоспі, грубо відповідають керівнико ­ ві? Такі факти можна на ­ вести, наприклад, з прак ­ тики геолого-географіч- ного факультету. – Мені відомі факти, ко ­ ли окремі комсомольці, навіть члени комсомоль ­ ського активу вислов ­ люють невірні судження про взаємовідносини юна ­ ків і дівчат, про роль ми- стецтва у вихованні. Окремі комсомольці за ­ хоплюються закордонни ­ ми фільмами, які зма ­ льовують принади так званого західного спосо ­ бу життя, низькопробною джазовою музикою. Чи можна у всьому ви ­ нуватити студентів? НІ! На нашу думку, і тут ви ­ нуватий і агітатор гру ­ пи, який, очевидно, не зумів стати справжнім вихователем студент ­ ської молоді. Робота агітатора не вкладається ні в які рам ­ ки, робота ця творча, важка і відповідальна. Агітатор повинен не на словах, а на ділі бути старшим товаришем до ­ віреної йому групи, хоро ­ ше знати своїх студентів, їхні думки і запити, зна- ти те, що їх хвилює. Не можна йти на по ­ літзаняття, не підготу ­ вавшись всебічно, не знаючи запитів студен ­ тів. А питання, що вини ­ кають у ході занять, тре ­ ба вирішувати одразу ж, не переносячи їх на ін ­ ше заняття… Нам здаєть ­ ся, що слід частіше в гру ­ пах провадити дискусії, неофіційні бесіди в гур ­ тожитках, на екскурсіях, після культпоходів. Дехто з тих, хто прочи ­ тає цю статтю, може, за ­ питає: «Навіщо це? Адже стільки про це говорять і пишуть!» Так, дійсно, говорять і пишуть бага ­ то. А наслідки? Чи мо ­ жемо ми ними задоволь ­ нитись? На жаль, кон­ троль і перевірка прове ­ дення політгодин зво ­ диться звичайно до того, відбулись заняття чи не відбулись, зірвались чи не зірвались. А правильно було б, коли б за неявку на міс ­ це призначення значної кількості випускників університету, за ухилення окремих студентів від сільськогосподарських ро ­ біт, за обурливу пове ­ дінку деяких мешканців гуртожитку фізмату, спитали б з агітаторів цих студентських груп. Адже в більшості своїй ці агітатори — комуні ­ сти, і ставитись до своїх обов ’ язків вони повин- їгі як комуністи, і вима ­ гати з них треба як з комуністів. Л. МОРОЗОВ. ДРУЖБОЮ МИ ЗДРУЖЕНІ Наше знайомство з студентами групи низьких температур четвертого курсу фізмату почалося з відвідання комсомоль ­ ських зборів групи. — Заходьте, будь ласка, до нас на збори, — привітно запрошує комсорг групи Алла Глущенко. — Тут вн дізнає ­ тесь, чим живе наша група, що її хвилює. Збори проходять бурхливо. Відчувається, що група друж ­ на, згуртована. Та це так і є насправді. Студенти розповідають, шо вони разом, усією групою, ходять в кіно, до театру, слу ­ хають лекції в Центральному лекторії. Так звикли вони ро ­ бити ще з першого курсу. — Ми любимо свою групу. Дуже задоволені своїм керів ­ ником Борисом Семеновичем: вія завжди порадить нам, до ­ поможе організувати цікаві подорожі, та й взагалі дуже сер ­ дечна людина. — говорить Світлана Гриньова. Дійсно, Борис Семенович Скоробогатов має з групою тіс ­ ний контакт. Борис Семенович уже не комсомолець, але ком ­ сомольський вогник він зберіг. Цікаво й змістовно проводить він разом з групою політ- години. Байдужих на них звичайно не буває. В групі багато комсомольських ентузіастів. Це Юра Дедиков, Валя Гусак, Валерій Мамницький, Анатолій Павлюк та інші. Душею гру ­ пи є комсорг А. Глущенко. Вона турбується про групу, про міцну дружбу, багато зусиль докладає для того, щоб група була найкраща на факультеті. С. ЖУРІНА. ВІД РОЗМОВ-ДО КОНКРЕТНИХ СПРАВ ЧИТАЧ ОБГОВОРЮЄ СТАТТЮ .ПРО СМАКИ НЕ СПЕРЕЧАЮТЬСЯ? СМАКИ ВИХОВУЮТЬ* Понад місяць на сторінках «Харківського університету» іде дискусія по статті тов. Лівшиця «Про смаки не сперечаються? Смаки виховують». Всім учасни ­ кам дискусії, за винятком, мож ­ ливо, тов. Соколовського, у статті якого пропонуються конкретні форми естетичного виховання, хо ­ четься задати питання: «А що ви пропонуєте?». Але й тов. Соко- ловський говорить тільки про одну форму — участь студентів у художній самодіяльності. Серйоз ­ ною можна вважати пропозицію тов. Макогонова про те, щоб за ­ прошувати на студентські вечори студентів консерваторії для ви ­ ступу. Більше пропозицій, гідних серйозної уваги, я не помітив у виступах учасників дискусії. Стаття тов. Тамаріна про те, як розважається молодь на танцмай ­ данчику клубу ім. Леніна, теж ні ­ чого не пропонує. Та й те, що ви побачили на танцмайданчику клу- бу ім. Леніна, товаришу Тамарін, не так уже характерно для куль ­ турного відпочинку нашої молоді. Нічого нового не пропонуєте і БИ , тов. ПІеїн. Лекції-концерти проводяться у філармонії вже де ­ кілька років, квитки дешеві і по ­ ловину вартості їх оплачує проф ­ ком. Оперний театр пропонує нам для культпоходів дешеві квитки. А все-таки спробуйте їх розповсю ­ дити! Отже, справа не в створен ­ ні сприятливих умов для студент ­ ського бюджету. Для того, щоб молодь ішла до оперного театру, в музей образотворчого мистецтва, щоб це стало внутрішньою потре- бою, — і необхідне виховання са ­ ме цієї потреби. На мою думку, назріла необхід ­ ність створення у нас в універси ­ теті студентського університету культури, одного з тих, які пра ­ цюють на підприємствах, у кол ­ госпах, в інститутах (наприклад, в бібліотечному, інженерно-еконо ­ мічному. гірничому та інших), і про які згадав у своїй статті тов. Соколовський. Понад рік група енту ­ зіастів на біофаці нама ­ гається створити гур ­ ток образотворчого мистецтва. А такі ентузіасти є й на інших факультетах. Вони хочуть дечого навчитись і більше знати про особливості образотворчого мисте ­ цтва. У цьому студентам пови ­ нен допомогти факультет образо ­ творчого мистецтва студентського університету культури. Любителі класичної музики могли б цлухатп лекції спеціалі ­ стів. виступи хорових капел, сим ­ фонічних оркестрів і тоді, може, до університету культури пішли б і ті, хто виключає радіоприймач, почувши трансляцію опери. Радує те, що зараз в універси ­ теті почалась велика розмова про культуру студентства. Давайте ж і надалі вести цю розмову, але вже в плані пропозицій, поба ­ жань, відгуків. Від цього буде більше користі, ніж від розмов про користь культури. В. АРІСТОВ, член комітету комсомолу. Г2І ,ПРОШУ СЛОВА НА КОЛГОСПНИХ полях – ІСТОРИКИ Разом з колективами інших фа ­ культетів на польових роботах у Боровському районі Харківщини працювали студенти історичного факультету. Історики зібрали 7010 центнерів кукурудзи. Крім того, вони перебрали і перевезли 5548 ц К У К УРУД ЗИ > виконали інші сіль ­ ськогосподарські роботи. Студенти і викладачі нашого факультету, що працювали в кол ­ госпах, були агітаторами і пропа- гандистами. 55 бесід і лекцій (пе ­ реважно на міжнародні теми) про ­ вели вони. Перше місце серед груп факуль ­ тету належить другій групі друго ­ го курсу (керівник комуніст К. Т. Коломієць), яка зібрала дві тисячі центнерів кукурудзи. Серед студентів комуністів фа ­ культету особливо відзначились товариші Щедрий, Чигринов, Клі- цаков (четвертий курс), Дмитра- ченко, Плахотний, Редька (третій курс), Рудой, Головань, Котов, Сауся, Захлєбаєв (другий курс), Кандул, Кудря, Прядка (перший курс). М. КОЛІСНИК. доцент. Увагу народній дружині Комуністи університету взяли активну участь у створенні і орга ­ нізації всієї роботи нашої дружи ­ ни. Штаб, до складу якого входи ­ ли комуністи тт. Побєленський, Титов, Корбут, провів велику ро ­ боту по створенню факультетських загонів, по проведенню виховної роботи серед дружинників. Хороше працювали загони гео ­ логів, істориків, радіофізиків, які очолювали комуністи тт. Зариць- кий, Литвиненко, Сметанко. Багато комуністів взяли актив ­ ну участь у повсякденній роботі дружини по наведенню порядку у дорученому нам районі. Це сту ­ денти Аксельрод, Танцюра, Ско ­ ромний (фізмат), Стрєльцов, Бак- шеєв (істфак). У роботі дружини значну роль відіграють навички, досвід, опе ­ ративність. Все це виховується не відразу. Ось чому важливо збе ­ регти відносно постійний склад дружини, щоб лише поповнювати його новаками. Але на жаль, склад дружин на факультетах по ­ стійно змінюється, причому це стосується не лише студентів-дру- жинників, але й комуністів-керів- ників загонів. Так, зі складу дру ­ жини вийшли Титов, Побелен- ський, Соболєв та інші. Це відра ­ зу відчулось на результатах нашої роботи. Партійні організації факульте ­ тів цікавляться діяльністю своїх загонів від випадку до випадку, чергування не контролюються чле ­ нами партійного бюро. Партійному комітетові нового складу необхідно звернути особ ­ ливу уваїу на роботу університет ­ ської народної дружини. Не мож ­ на забувати, що участь у народ ­ ній дружині — почесний обов ’ язок комуніста і комсомольця. Це одна з ділянок політико-виховної робо ­ ти. 1 ставитися до неї слід з усією серйозністю. М. БОГДАН, начальник штабу народної дружини. Дослідження кафедри вищих рослин Г ЕРЕД численних груп квіт- нових рослин одне з пер ­ ших місць за своїм значенням у житті людини займають злаки. До них відносяться такі найваж ­ ливіші харчові і кормові культу ­ ри, як пшениця, рис, кукурудза, жито і багато інших, що склада ­ ють основу харчування людей. Дикоростучі злаки є основою травостоїв, природних сіножатей і пасовиськ і відіграють величез ­ ну роль як кормова база тварин ­ ництва. Всебічне і глибоке ви ­ вчення представників цієї групи рослин має велике наукове і практичне значення. Виходячи з цього, науковий колектив кафедри вищих рослин разом із співробітниками відділу ботаніки науково-дослідного ін ­ ституту біології ХДУ протягом ряду років вивчав дикоростучі злаки нашої республіки, поста ­ вивши перед собою мету підготу ­ вати вичерпну монографію, при ­ свячену дикоростучим злакам Української PCP. У процесі до ­ сліджень, що проводяться, були глибоко вивчені морфологічні особливості і різноманітність форм окремих видів злаків. Вивчалась у природі їх екологія і роль в утворенні окремих рослинних гру ­ пувань (науковий співробітник К. Д. Єрмоленко). Підготовлено зведення даних про біологічні особливості українських злаків (доцент 3. А. Непомняща). На ба ­ зі колекційної злакової ділянки в ботанічному саду проводиться експериментальне вивчення фор ­ мотворчих процесів в індивіду ­ альному розвитку злаків україн ­ ської флори (Ф. І. Педаш). Упер ­ ше в вітчизняній ботанічній літе ­ ратурі у нашій монографії будуть подані описи і малюнки анатоміч ­ них структур усіх видів злаків, що ростуть на території УРСР (кандидат наук А. Г. Константи- нова). Велика увага приділяється обліку поширення злаків на тери ­ торії УРСР. У монографії будуть вміщені карти ареалів злаків, фо- то, що ілюструють умови виро ­ стання окремих видів, а також господарські характеристики тих злаків, що мають кормове зна ­ чення. У зв ’ язку з розробкою вказаних питань, кафедрою було проведено ряд ботанічних експедицій у різ ­ ні райони нашої республіки. Особ ­ лива увага приділялась вивченню злаків Закарпатської і західних областей УРСР як найменш вивче ­ них у цьому відношенні терито ­ рій. До цього було проведено грун ­ товне вивчення злакового складу Кримської області. В результаті експедиційних до ­ сліджень зібрано великий герба ­ рій, який зараз обробляється і си ­ стематизується. Активну участь у дослідницькій роботі беруть асистент кафедри 0. М. Пояркова і науковий спів ­ робітник БІНу Л. П. Слюсаренко, теми кандидатських дисертацій яких присвячені окремим групам злаків української флори. Само ­ стійну тему по вивченню рослин ­ них оголень УРСР веде доцент М. Г. Алексєєнко. Велику допомо ­ гу в наукових дослідженнях по ­ дають старші лаборанти кафедри тт. 0. В. Свистунова, В. 3. Ци- ганкова, 0. Г. Вовк. Робота по вивченню злаків УРСР закінчується. До жовтневих днів цього року виходить з друку ьбірник наукових робіт кафедри. Робота ж по оформленню моно ­ графій закінчиться до 45-ї роко ­ вини Великого Жовтня. Науковий колектив кафедри і відділу прагне своїми досліджен ­ нями внести і свій посильний вклад у загальну всенародну справу будівництва комунізму в нашій країні. Ю. ПРОКУД1Н. На фото.завідуючий кафедрою вищих рослин Ю. Прокудін (ліво ­ руч) з співробітниками. Наукові дослідження — ближче до практики комуністичного будівництва Останнім часом керівництво науковою роботою з боку партій ­ ного комітету університету і пар ­ тійних бюро факультетів поліпши ­ лося. Воно стало більш конкрет ­ ним, дійовим і сприяло піднесен ­ ню загального рівня наукової ро ­ боти в університеті. Особливу увагу було приділено забезпеченню опрацювання ряду важливих теоретичних проблем, що мають вирішальне значення у розвитку науки. Було вжито спе ­ ціальних заходів до поширення зв ’ язків факультетів, кафедр, нау ­ ково-дослідних інститутів універ ­ ситету з виробництвом, переваж ­ но способом укладення угод на виконання госпдоговірної науко ­ во-дослідної тематики. Було на ­ креслено і здійснено ряд заходів, спрямованих на дальше наближен ­ ня до практики комуністичного бу ­ дівництва науково-дослідної тема ­ тики, що фінансується за рахунок державного бюджету. Відомо, що поруч з старими, традиційними для Харківського університету науковими школами і напрямами науково-дослідної ро ­ боти, які стали відомими не тільки в Радянському Союзі, але й за ме ­ жами СРСР, в університеті остан ­ нім часом виникли і успішно розвиваються нові наукові школи і напрями, які заслуговують на ве ­ лику увагу і систематичну під ­ тримку. Це стосується перш за все таких галузей наукового дослі ­ дження, як радіофізика, напівпро ­ відники, хімія полімерів, обчислю ­ вальна математика, математична лінгвістика та інш. Партійна організація універси ­ тету і перш за все партійний ко ­ мітет постійно дбають про розви ­ ток цих нових наукових напрямів і подають всіляку допомогу вче ­ ним, які працюють в нових галу- вях науки. Дякуючи тому, що партійний комітет і партійні бюро факульте ­ тів стали більш конкретно керу ­ вати розвитком університетської науки, тематика науково-дослідної роботи університету стала більш актуальною, наблизилася до по ­ треб народного господарства. Ось характерні цифри: якщо в 1958 ро ­ ці до плану найважливішої тема ­ тики Міністерства вищої і серед ­ ньої спеціальної освіти УРСР було включено тільки 5 тем, виконува ­ них ученими нашого університету, а в 1959 році — 14 тем, то в 1960 році кількість таких тем зрос ­ ла до 27, тобто майже вдвічі в по ­ рівнянні з попередніми роками. Значно зріс обсяг науково-до ­ слідної тематики, що виконується на госпдоговірних засадах. В 1958 році госпдоговірну тематику мали тільки два факультети — ра ­ діофізичний і хімічний (на загаль ­ ну суму близько 415 тис. крб.); після організації в 1959 році нау ­ ково-дослідного сектору (НІС ’ у) загальна сума договірних науково- дослідних робіт зросла до 2 міль ­ йонів карбованців; на 1960 рік складено угоди на суму, що пере ­ вищує 3 мільйони карбованців; в них близько 1 мільйона карбо ­ ванців припадає на геолого-гео- графічний факультет, 670 тис. крб. — на хімічний факультет та науково-дослідний інститут хімії і близько 1,5 млн. крб. — на радіо ­ фізичний факультет. Після вста ­ новлення електронно-обчислюваль ­ ної машини «Урал» розпочав ви ­ конання науково-дослідної госп ­ договірної тематики і обчислю ­ вальний центр нашого універси ­ тету. Проте ряд кафедр і навіть цілі факультети досі не налагодили міцних зв ’ язків з виробництвом, не виконують госпдоговірної темати ­ ки. Так, наприклад, більше поло­ вини працівників кафедри геології СРСР на чолі з завідуючим ка ­ федрою доцентом Д. П. Назарен ­ ком не беруть участі в госпдого- вірній тематиці, не вживають за ­ ходів до укладення відповідних угод. Нічого не роблять в цьому від ­ ношенні біологічний факультет і науково-дослідний інститут біоло ­ гії, хоча і в інституті і на факуль. теті є відділи і кафедри, які мо ­ жуть виконувати теми, важливі для розвитку сільського господар ­ ства і медицини. Не всі кафедри фізико-матема- тичного факультету беруть участь у госпдоговірній тематиці, хоч та ­ кі можливості є. Добрий приклад подає фізматові порівняно неве ­ ликий колектив радіофізичного фа ­ культету, де всі кафедри включи ­ лися у виконання госпдоговірної тематики. Партійний комітет і ректорат університету зараз вжи ­ вають усіх заходів до того, щоб якнайбільше поширити госпдого ­ вірну тематику, залучити до її ви ­ конання більше факультетів і ка ­ федр, більше наукових працівни ­ ків. Госпдоговірна тематика важ ­ лива для нашого університету, по- перше, тим, що в такий спосіб ка ­ федри щільно зв ’ язуються з вироб ­ ництвом і дають безпосередню ко ­ ристь народному господарству, по-друге, тим, що навколо кафедр, які виконують госпдоговірну тема ­ тику, згуртовуються міцні колек ­ тиви молодих наукових працівни ­ ків і, нарешті, тим, що за рахунок сум, сплачуваних промисловістю за виконання госпдоговірних тем, факультети можуть додатково по ­ ширювати і обладнувати свої ла ­ бораторії, а також видавати свої наукові праці. Все це могутні сти ­ мули до дальшого поширення госпдоговірної тематики, до даль ­ шого зміцнення зв ’ язків універси ­ тетських кафедр з виробництвом. У відповідності з семирічним планом розвитку університету пе ­ редбачено створити 15 проблемних наукових лабораторій. Донині ор ­ ганізовано дві проблемні науково- дослідні лабораторії — фізики на ­ півпровідників і хімії полімерів; для них виділено відповідні штати і фонд заробітної плати. Проте і досі не організовано проблемні ла ­ бораторії з фізики низьких темпе ­ ратур, з фізики явищ міцності і плинності металів і сплавів, досі не відкрито лабораторію радіофі ­ зичних методів дослідження біоло. гічних середовищ, хоча створення всіх цих лабораторій схвалено Ко ­ легією Міністерства вищої і се ­ редньої спеціальної освіти СРСР. Треба домагатися перед Держ- планом СРСР відкриття цих лабо ­ раторій найближчим часом. Орга ­ нізація проблемних лабораторій сприятиме дальшому піднесенню рівня наукової роботи в універси ­ теті. ПОТРІБНА ДІЙОВА ПІДТРИМКА Останнім часом географи ХДУ включились у виконання актуаль ­ них для народного господарства наукових проблем. Зроблено чи ­ мало, і було б зроблено більше, якби не окремі перешкоди, що за ­ важають нормальному ходові ро ­ боти. Наведу приклад. Дуже невеликий колектив (зо ­ середжений в основному на кафед ­ рі регіональної фізичної геогра ­ фії) зайнятий виконанням держ- бюджетної теми «Природне райо ­ нування території Харківського економічного адміністративного району». Основне завдання вико ­ нано. Природні області і райони виділені і описані. Перші підсумки демонструвались на ПІ з ’ їзді гео ­ графів СЕСИ у Києві. Здавалось би, кожному ясно, шо насамперед необхідно узагальнити матеріали З — 4-річних досліджень у вигляді окремих статей і монографій для потреб працівників освіти і на ­ родного господарства. Але в дійсності все не так. Дру ­ гий том праць конференції по ви ­ вченню природних ресурсів ліво ­ бережної України, що містить ці ­ каві матеріали про грунтові, фізи ­ ко-географічні, біологічні і гідро ­ метеорологічні, економіко-геогра- фічні дослідження, після свого «народження в муках» застряв на ­ довго в нашому видавництві. За ­ раз кафедра регіональної фізгео- графії повинна приступити до дру ­ гого етапу природного районуван ­ ня — суцільного крупномасштаб- ного ландшафтного картирування Харківської і Сумської оола^тей. Завдання це може бути розв’язане протягом ряду років тільки спіль ­ ними зусиллями геолого-географіч- ного і біологічного факультетів ХДУ, причому доведеться подола ­ ти ряд серйозних труднощів. На нашу думку, в першу чергу слід добитися швидшого виходу В СВІТ другого тому праць конференції і на найближчі два роки вважати основним завданням усіх тих, хто працює над проблемою природно­ го районування написання моно­ графії «природні умови території Харківського економічного райо ­ ну». Гілан-проспект монографії складений. її актуальність безсум ­ нівна. Потрібна тільки дійова під ­ тримка з боку вченої ради фа ­ культету, партійного бюро і науко ­ вої частини університету. В. ВІЛЕНКІН, доцент. ,НОВЕ В ГУРТКУ ФІЛОСОФІЇ Кафедра філософії Казанського університету прийняла ряд іс ­ тотних рішень для поліпшення наукової роботи студентів. У зв ’ язку з великою різноманітністю специфіки поботи факуль ­ тетів було вирішено організувати в гуртку філософії дві секції — секцію для природничих факультетів і секцію для гуманітарних фа ­ культетів, які працюватимуть як самостійні одиниці^ а в міру по ­ треби зможуть прсводити спільні засідання. Студенти, що не вивчали діалектичного і історичного матеріа ­ лізму, матимуть змогу працювати в гуртку над питаннями етики, естетики, атеїзму, робота над якими можлива при самостійному їх вивченні. Студенти ж старших курсів працюватимуть над питаннями, що потребують більш глибокого знання філософії. ПЕРША МІЖВУЗІВСЬКА КОНФЕРЕНЦІЯ З ПРИКЛАДНОЇ ЛІНГВІСТИКИ У Чернівецькому університеті відбулася міжвузівська наукова конференція з питань прикладної лінгвістики. В ній взяли участь вчені з 13 академічних наукових закладів, 14 університетів, 8 педа ­ гогічних інститутів. Конференція обговорювала важливі питання зв ’ язку мовознав ­ ства з потребами народного господарства країни і народної освіти, її роботою були зацікавлені студенти і вчителі міста. Лінгвісти Ужгородського університету, ініціатори конференції, взяли у ній активну участь. НЕЗВИЧАЙНА КОНФЕРЕНЦІЯ У Дніпропетровському університеті готується теоретична комсо ­ мольсько-молодіжна конференція — дискусія на тему: «Хто не пра ­ цює, той не їсгь — великий принцип соціалізму». На конференції обговсрюзатимуться такі питання: в праці — великий смисл, краса життя; матеріальні і моральні стимули до праці при соціалізмі; участь у створенні матеріальних і духовних благ — найважливіший обов ’ язок молоді; поєднання навчання з суспільно-корисною пра ­ цею — метод комуністичного виховання студентської молоді; добре навчатися — не тільки особиста справа, але і громадський обов’я ­ зок; рух бригад комуністичної праці — вища форма соціалістичного змагання. ПРОШУ СЛОВА ДУЖЕ ВДЯЧНІ Колгоспники колгоспу «Червоний Прапор» зверну ­ ли увагу на велику об’яву:. «Сьогодні в клубі відбудеть ­ ся спільний вечір відпочинку колгоспників і студентів. У програмі: кіно, лотерея, кон ­ церт, ігри, танці». Увечері люди поспішали до клубу. «Хто може добре працю ­ вати, той повинен добре від ­ почивати. Для вас, товариші передовики — трактористи Ільїнський, Єрик, комбайне ­ ри Абрамов, Лихачов, шо ­ фер Семеренко, доярки Аб ­ рамова, Семеренко, студен ­ ти Лиценко, Манойло ми даємо маленький концерт». — відкрила вечір студентка II курсу факультету інозем ­ них мов Лисконог. Колгоспники були дуже вдячні студентам за цікавий вечір- А. АБРАМОВ, секретар комсомольської організації кол ­ госпу «Червоний Прапор». …А віз і нині там Багато років уже йшлося про те, що факультетські громадські організації мало цікавляться жит ­ тям у гуртожитках- А віз і нині там. У минулому півріччі в гур ­ тожитку по вулиці Артема, 49 побували декан біологічного та Історичного факультетів, а також секретар партбюро істориків тов. Сідєльников. Скільки ми не силкувались пригадати ще когось, так і не пригадали. В цьому се ­ местрі тут поки що не було ні ­ кого. Тим часом, око старших товари ­ шів, представників партійних ор ­ ганізацій у гуртожитку студент ­ ському дуже потрібне. Ще не все гаразд із санітарним станом. Ре ­ монт, який проводився цього року, був дуже поверховим. Щоб пере ­ свідчитися в цьому, досить зайти в читальню: стіни подряпані, по ­ декуди дірки, господарники нічо ­ го не зробили, щоб надати примі ­ щенню затишного вигляду. Труднощі є і з організацією сту ­ дентського дозвілля. Зараз у гур ­ тожитку нема бази для роботи ху ­ дожньої самодіяльності. Постійні вечори, які перетворюю!ься про ­ сто на танці, обридли вже і са ­ мим студентам, але коли нема ні ­ чого іншого, знов берешся за ра ­ діолу і старі пластинки. М. СИРОВАТКО, Е. ПУЗИК, члени студкому. Добре підготувати студентів-біологів до керівництва практичними заняттями учнів В цьому навчальному році М і ­ ністерство освіти УРСР. в поряд ­ ку здійснення Закону про зміц ­ нення зв ’ язку школи з життям, запровадило в школах України нову поширену програму прак ­ тичних занять на шкільній нав ­ чально-дослідній ділянці і літніх навчально-виробничих робіт в колгоспі для учнів V — VII класів. В цій новій програмі значно підвищено вимоги до учнів серед ­ ньої школи щодо оволодіння прак- .ичними вміннями і навичками в галузі сільського господарства, їак, учні повинні набути прак ­ тичних умінь і навичок в галузі обробітку грунту, проведення ПІД- зимних посівів, вирощування і пі ­ кірування розсади, підготовки грунту і сівби насіння польових і овочевих культур, висаджуван- ня розсади в грунт, садіння насін ­ ників овочевих культур, садіння картоплі, садіння плодових дерев, боротьби з шкідниками сільсько ­ господарських культур, догляду за свійськими птахами і ссавця ­ ми. догляду за молодняком вели ­ кої рогатої худоби і т. інш. Відповідно до цього дуже під ­ вищуються вимоги також і до вчи ­ телів біології, на яких поклада ­ ється керівництво практичними заняттями учнів. Проте, якщо пе ­ реглянути під цим кутом зору плани викладання ряду курсів, які читаються на біологічному факультеті (зокрема, курсів грун ­ тознавства, рослинництва, тварин ­ ництва, морфології рослин, зооло ­ гії, мікробіології, методики ви ­ кладання біології в школі), і про ­ грами лабораторних і практичних занять з цих дисциплін, то вияв ­ ляється, що вони дуже мало вра ­ ховують ті завдання, що повста ­ ють перед випускниками факуль ­ тету в галузі керівництва прак ­ тичними роботами учнів у школі. Навчальна практика з основ сільського господарства, на яку покладалося в цьому відношенні багато надій, досі мало сприяла розв ’ язанню цього важливого зав ­ дання по поліпшенню підготовки студентів — майбутніх учите ­ лів — до керівництва практични ­ ми заняттями учнів з сільського господарства. Навчально-дослідна ділянка шкільного типу, що є при біологічному факультеті, також далеко недостатньо використовує ­ ться для набуття студентами на ­ виків керівництва практичними роботами учнів середньої школи. Враховуючи, що одним з основ ­ них завдань біологічного факуль ­ тету була і залишається підготов ­ ка для середньої школи високо ­ кваліфікованих учителів біології, озброєних глибокими теоретични ­ ми знаннями і добре підготовле ­ них до керівництва практичними заняттями учнів, методична ко ­ місія біологічного факультету ре ­ комендувала всім кафедрам фа ­ культету обговорити питання про можливості дальшого поліпшення підготовки студентів-біологів, май ­ бутніх учителів біології середньої школи, до керівництва практич ­ ними роботами учнів V — VII кла ­ сів і про внесення, в зв ’ язку з цим, деяких змін у зміст лабора ­ торних і практичних занять з студентами. На підставі рішень, що будуть । прийняті кафедрами, методична комісія намічає ближчим часом провести на факультеті нараду в справі дальшого поліпшення під ­ готовки студентів-біологів до ке ­ рівництва практичними роботами школярів. Л. ГЕЛЬФЕНБЕИН, голова методичної комісії біологічного факультету. На фото: виставка наочних при ­ ладь, виготовлених для шкіл сту ­ дентами. НОВИЙ ФАКУЛЬТЕТ УНІВЕРСИТЕТУ 1 вересня 1960 року разом з усім колективом Харківського університету ’ приступили до занять 580 студентів і викладачів нового факультету іноземних мов. До лав університету прийшов ко ­ лектив Харківського педагогічного інституту іно ­ земних мов — найстарішого на Україні учбового закладу цього профіля. Професорсько-викладацький склад факультету і його провідні спеціалісти — професор П. І. Зін- ченко, доцент М . Ф. Богатов, доцент Є. І. Ітель- сон, доцент 0. С. Драчук, доцент Б. Й. Роговська. кандидати наук В. С. Хаймович, С. Ю . Каган, М . Ф. Борисенко, старші викладачі К. Т. Баран- цев, II. М . Анютіна, Д. В. М іняйло, ПІ. К. Лібін, І. Г. Ріхтер, І. 0. Китенко, Є. Є. Ш евченко та ін. ведуть велику наукову і методичну роботу в га ­ лузі педагогіки і психології, філології, окремих методик, тісно пов ’ язують свою діяльність з прак ­ тичними потребами радянської школи, створюють наукові праці, підручники і посібники, широко відомі й за межами нашої республіки. Колектив факультету розглядає рішення про злиття інституту з Харківським державним уні ­ верситетом як новий вияв піклування партії і уряду про розвиток вищої освіти в нашій краї ­ ні, зростання наукового рівня викладання, на ­ ближення науки до практичних завдань будів ­ ництва комуністичного суспільства. Тісний зв ’ язок кафедр факультету з кафедра ­ ми інших факультетів одного з найстаріших ву ­ зів країни — Харківського державного універ ­ ситету. ширші можливості використання техніч ­ них засобів у вивченні мови, зокрема звуко- і кінотехніки на базі університету, благотворний вплив славних традицій університету, дружні єднання з його колективом безсумнівно послу ­ жать дальшому покращенню учбової, наукової і громадської роботи на факультеті, підвищенню якості підготовки і виховання молодих спеціа ­ лістів в галузі іноземних мов для нашої Бать ­ ківщини. Колектив факультету іноземних мов орга ­ нізовано почав новий учбовий рік. Разом з усі ­ ма студенти і викладачі факультету взяли участь у великому державному заході — в наданні до ­ помоги колгоспам у проведенні сільськогоспо ­ дарських робіт. Студенти факультету в п ’ яти колгоспах Пет- ровського району зібрали понад 1100 тонн по- чатків кукурудзи, допомагали колгоспам у зби ­ ранні соняшника, в закладці силосу та в інших роботах. Одночасно студенти і викладачі фа ­ культету вели агітацій! о-масову роботу в кол ­ госпах: прочитали ряд лекцій для колгоспників, влаштували три концерти художньої самодіяль ­ ності, подали допомогу сільським школам в ор ­ ганізації позашкільної роботи. Робота студент ­ ських бригад була відзначена районною газе ­ тою і радіомовленням, група, що працювала в колгоспі «Перемога», нагороджена грамотою ра ­ йонного комітету ЛКСМ У, багато студентів на ­ городжені грошовими преміями. Вперше беручи участь у звітно-виборчих пар ­ тійних зборах університету, 41 комуніст пар ­ тійної організації факультету має право заяви ­ ти від імені всього факультету, що колектив фа ­ культету докладе всіх сил, щоб зайняти достой ­ не місце серед факультетів університету, який бореться за виконання рішень партії і уряду про поліпшення вищої освіти в нашій країні. Л. ГРІНБЕРГ, зам. секретаря партбюро факультету. Редактор Б. Щ ЕРБАНЕНКО Адреса редакції: Університетська ІЯ. 16, Тел. 2-72-Q1, дод. 64. Друк. Видва ХДУ, БЦ 10549. Зам. 2107.