Електронний архів оцифрованих періодичних видань Центральної Наукової Бібліотеки ХНУ імені В.Н. Каразіна
Видання:
Харківський університет
Регіон:
Харків
Номер видання:
19-20
Дата випуску:
19.03.1960
Дата завантаження:
22.04.2025
Сторінок:
4
Мова видання:
українська
Рік оцифровки:
Кількість номерів:
Текст роспізнано:
ТАК
Опис:
Оригінал зберігається:
Центральна наукова бібліотека Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна

На весь екран

Знайшли помилку? Напишіть нам про це на пошту welcome@back2news.org

19 — 20 (1011 — 1012) Субота, 19 березня 1960 року Ціна 20 ш, ЛЕНІНІЗМ — ВЕЛИКИЙ ПРАПОР БОРОТЬБИ ЗА КОМУНІЗМ В цьому році трудящі Радян ­ ського Союзу, країн народної де ­ мократії Європи і Азії, все про ­ гресивне людство урочисто відзна ­ чають славне 90-річчя з дня на ­ родження В. І. Леніна — заснов ­ ника і керівника Комуністичної партії і Радянського Союзу, во ­ ждя і вчителя трудящих усього світу. Вони відзначають день пам’яті В. І. Леніна як світле свято, демонструючи свою без ­ межну відданість ного безсмерт ­ ній справі. Остаточна перемога соціалізму в нашій країні, успіхи соціалістич ­ ного будівництва в країнах на ­ родної демократії викликають все більш глибокі симпатії серед ши ­ роких мас робітничого класу і трудящих усього світу. Ідеї марк- сизму-ленінізму оволодівають сві ­ домістю нових і нових мільйонів людей. В цих умовах імперіалі ­ стична буржуазія та її захисни- ки-ревізіоністи всіх мастей нама ­ гаються перекрутити вчення марк- сизму-ленінізму, зводять наклепи на соціалізм. Але незважаючи на жорстокі атаки з боку ворогів, ідеї науко ­ вого комунізму, ідеї миру, демо ­ кратії і соціалізму оволодівають масами, беруть верх, перемагають. Вчення марксизму-ленінізму все. сильне тому, що воно вірне. Саме життя на кожному кроці демонструє всеперемагаючу силу цього великого вчення. Марксизм знаходить своє відображення у повній і остаточній перемозі со- ііалізму в СРСР, в народженні – і бурхливому розвитку світової соціалістичної системи, в зростаю ­ чому світовому робітничому і ко ­ муністичному русі, в розпаді ко ­ лоніальної системи, у героїчній бо ­ ротьбі простих людей за мир, демократію і соціалізм. Ленінізм — це великий прапор боротьби за торжество комуніз ­ му — світлого майбутнього всього людства. . На XXI з ’ їзді Комуністичної партії Радянського Союзу тов. Хрущов підкреслив, що кращою перевіркою вірності курсу керів ­ ництва країною є успіхи в роз ­ витку народного господарства, під. несення культури і добробуту на роду. Ми, комуністи, вважаємо наш шлях до нового життя, вка ­ заний великим Леніним, вірним, йдучи цим шляхом, Радянський Союз досяг таких перемог, які ди ­ вують весь світ. Шляхом Жовтне ­ вої революції, шляхом Леніна пішли всі країни народної демо ­ кратії і також домоглися визнач ­ них успіхів. Втілюючи в життя ленінський план побудови комуністичного су ­ спільства, XXI з ’ їзд КПРС на ­ креслив величну програму подаль ­ шого бурхливого економічного і культурного розвитку нашої Бать ­ ківщини і народу, поставив зав ­ дання наздогнати і випередити найрозвиненіші капіталістичні країни по виробництву основних видів продукції на душу населен ­ ня, створити матеріально-техніч ­ ну базу комунізму. Найважливі- шим етапом в розв ’ язанні цього всесвітньоісторичного завдання є семирічний план розвитку народ ­ ного господарства СРСР на 1959 — 1965 роки. Виконаная плану першого ро ­ ку семирічки свідчить про видатні успіхи радянського народу у всіх галузях господарчого і культур ­ ного будівництва. Обсяг промисло ­ вого виробництва зріс порівняно з 1958 роком більш, ніж на 11%, понад план випущено промисло ­ вої продукції майже на 50 млрд. крб. На піднесенні сільське гос ­ подарство. Хліба у 1959 р. заго ­ товлено 2 млрд. 845 млн. пудів. Виробництво м ’ яса у колгоспах і радгоспах за 11 місяців 1959 року збільшилось на 32%, а закупки — на 36%. Виробництво молока зрос ­ ло на 15%. а .закупки — на 16%. Бавовни заготовлено на 4669 тис. тонн, цукру вироблено на 600 тис. тонн більше, ніж у 1958 році- Протягом першого року семи ­ річки збудовано у містах і робіт ­ ничих селищах житла загальною площею понад 80 млн. м 2 , або більш 2200 тис. квартир. Значно підвищився життєвий рі. вень трудівників соціалістичного суспільства, з дня у день підви ­ щується ступінь розвитку науки і культури в країні. (Закінчення див. на стор. 3). В гостях у Куряжан Маленьких танцюристок супро ­ воджували мами. Ті, що вже вва ­ жали себе зовсім дорослими і для яких виступ у концертах став яви ­ щем звичним, тримались самостій ­ но. Але хвилювались усі. Як справжні артисти перед справж нім концертом. І на їх чекали з нетерпіння*. Сьогодні колектив дитячої худож ­ ньої самодіяльності університети давав концерт у Курязькій дитя чій трудовій колонії. У великому залі зібрались гля ­ дачі. На сцені — останні приго ­ тування. І ось вже схвальними оплесками глядачі вітають наш дитячий струнний оркестр за чудове ви ­ конання радянських і народних українських пісень. Номери програми ідуть один за одним. «Матроський» і «Молдав ­ ський» танці, «Полька» у виконан ­ ні двох маленьких Наташ, худож ­ нє читання тощо. / ось вже на сцені вихованці колонії. Вони не збирались сього ­ дні виступати і, можливо, не ду ­ же хороше підготувались, але хлопцям дуже хочеться якось від ­ дячити новим друзям. Чернишов співає і непогано співає «Шумит волна», а маленький Толя Мінаков завзято виконує «Гопак». А потім подарунки. Гості дарять музичні інструменти, настільні гри, не залишаються в боргу і господарі: новим своїм друзям вони підносять зроблені власними руками вироби з дерева тощо. Надовго запам ’ ятають куряжан’і цей концерт і тепле материнське звертання до них члена парткому університету Марії Петрівни /Ту ­ кової. І хороша на цій зустрічі виник ­ ла пропозиція — нехай змагають ­ ся колективи художньої самоді ­ яльності Куряжа і дитячий колек ­ тив університету, змагаются у всьому, в роботі і в навчанні. Л. ДОРОШЕНКО. Цікава зустріч Давня дружба зв ’ язує студен ­ тів філологічного факультету на ­ шого університету з колективом ордена Леніна Академічного Українського драматичного театру ім. Т. Г. Шевченка. На філфаці було організова ­ не обговорення вистави театру «Повія», в якому взяли участь студенти, викладачі та артисти. Колектив театру звернувся до української класики, і в цьому його велика заслуга. На сцені глядачі побачили яскраві образи, ство ­ рені Панасом Мирним. Режисер вистави і автор інсценізації В. Крайниченко з великою майстерністю зумів передати тяжке життя українського народу після реформи 1861 року. Це відзна ­ чили в своїх виступах студенти Ю. Паравай, О. Василець, М. Ве- личко та інші. Всіх вразила і прекрасна гра акторів. Чудовий образ Христі створила молода артистка театру Л. Попова, а образ її матері Пріськи Притичихи з великою майстерністю передала народна артистка УРСР Л. Криницька, в ролі Грицька Супруна виступив народний артист УРСР Г. Козаченко, а в ролі Довбні, колишнього семінариста, — народний артист УРСР. лауреат Сталінської премії Є. Бондаренко. Доцентові М. І. Кенігсберг та студентові Тимченко дуже спо ­ добалась гра акторів та декорації. А от студенти Коленський і Кислий висловили ряд зауважень щодо репертуару театру. Саме на репертуарі театру докладно зупинився в своєму ви ­ ступі головний режисер театру народний артист УРСР Б. Н. Норд. Він поділився з присутніми планами театру на майбутнє. Г. ШТЕЙН, студент філфаку. Ти в серці народу живеш Багато пісень, віршів, казок, балад, дум склав і складав наш народ про дорогого Ілліча. З гли ­ бокою любов ’ ю говориться в них про вождя і вчителя трудящих. Славлячи великого Леніна, ра ­ дянські люди добирають з арсе ­ налу народної поетики такі засоби й образні вирази, що здавна по ­ в ’ язані із світлим, ясним, немерк ­ нучим: Ленін сонцем у горі Нам світив дорогу. Сиві, юні й матері Яшли до перемоги. (Записано від М. Ковтун; с. Со- снівка, Сумської області). У пісні «Ой, хто ж той сокіл, товариші» трудящі порівнюють Леніна із соколом, що високо лі ­ тає над світом, вказуючи людям ШЛЯХ ДО свободи: Сокіл все літає, Зове людей, заклинає. Хто ж той сокіл, товариші, Куди лине, де він? То наш любий Ленін. (Записано від кобзаря Є. Мов- чана). У іншій думі йдеться про роки колективізації села Красне, що на Черніговщині: Подивіться, зоря зійшла Та й кинула промінь. Сушіть порох, бийте сполох, Беріть в руки зброю! Зійшла зоря із підпілля — Ленін кинув гасло: Земля, воля, всі простори Належать трудящим! Завдяки мудрому генію Ілліча наш народ створив могутню Ар ­ мію. І народні митці склали йому слова подяки: Ленін всіх нас окрилив Своїм мужнім словом, Здобули ми перемогу Під Нарвою й Псковом. Пишним садом розквітло жит ­ тя, здобуте в борні. І ні на хви ­ лину не замовкає народна ліра: Наша доля повна щастя, Радістю вона цвіте. Це ж наш мудрий рідний Ленін Дав життя нам золоте. (Записано від К. Пономаренка з м. Полтави). А скільки прислів ’ їв і приказок про Леніна! І з кожним днем це багатство поповнюється. Народив ­ шись на Харківщині, прислів ’ я вже звучать десь над Десною. Під керівництвом Леніна наша партія повела народ до нового життя, нової культури. Ілліч роз ­ робив план електрифікації Росії. І про це знаходимо в народній творчості найщиріші слова: Кожен з нас давно в колгоспі вже електрику включа. Мов ті зорі, ясно сяють заповіти Ілліча. Заповіти великого Леніна народ втілив у життя. Те, про що ко ­ лись мріялось, тепер стало дій ­ сністю. Невпізнанно оновилась земля. Як Ілліч нам заповів — Землю оновили, — так співається в одній частівці. Під керівництвом Комуністич- но} партії народ-творець будує світле майбутнє — комунізм. Зводяться міста й села, стають до ладу потужні домни, шахти. І все це витвір рук працьови ­ тих, творчість патріотів Країни Рад: Ой, яке життя щасливе, У наших трудящих! Дуже вдячні Іллічу Люди роботящі. Твори про Леніна передаються із уст в уста, із покоління в по ­ коління. І з кожним днем багат ­ шає скарбниця усної народної творчості, бо світлий образ Леніна завжди живий, бо дорогий Ілліч завжди з нами. Він — у наших серцях, у наших ділах. А. СОБОЛЄВ, збирач народної поетичної творчості. Дипломники завер- шуть свої останні в уні ­ верситеті самостійні пра ­ ці. П ’ ятикурсник геоло ­ гічного факультету май ­ бутній гідрогеолог Іван Ротар закінчив важливу ділянку роботи. На фото ви бачите, з яким інтересом розгля ­ дають зроблену товари ­ шем карту студенти ка ­ федри гідрогеології. Іван Ротар (зліва) розпові ­ дає, як він над нею пра ­ цював. Фото Г. СУХОТІНА. ,КУТОЧОК ПІОНЕРВОЖАТОГО ДО СТУДЕНТІВ III КУРСІВ Ректорат і комітет комсомолу -університету покладають на вас відповідально завдання — вико ­ нувати обов’язки вожатих піонер ­ ських загонів шкіл міста Харкова. Справа вашої честі як студентів нашого університету, одного з найстаріших університетів краї ­ ни, — зразково поставити піонер ­ ську роботу в ваших загонах. Пам ’ ятайте, що самовіддана ро ­ бота з юними піонерами буде ве ­ ликою допомогою Ленінському комсомолу і вчителям у їх почес ­ ній, багатогранній роботі по кому ­ ністичному вихованню підростаю ­ чого покоління. Вона одночасно сприятиме високоякісній вашій підготовці до виконання благород ­ них обов ’ язків радянського вчите ­ ля. Тому не шкодуйте часу й сил в роботі з піонерами, проявіть свої творчі здібності, ініціативу й винахідливість в ній! Потрібну допомогу вам завжди подадуть ті, кому допомагаєте ви, — директори й завучі шкіл, старші піонервожаті, класні ке ­ рівники. Ректорат і комітет комсомолу університету впевнені, що покла ­ дені на вас завдання будуть ви ­ конані з честю! >. БУЛАНКІН, ректор Харківсько ­ го державного університету €. ГАЛУЗА, секретар комітету комсомолу університету МОЛОДЕЦЬ, ЧИЖОВА ГАЛЯ! Галя добре пам ’ ятає. як майже рік тому вона вперше зайшла до класу. Діти шуміли, сторони ­ лися її. — Багато в нас було таких во ­ жатих, раз відвідають та й про ­ щавайте, — сказав чийсь ображе ­ ний і, мабуть, справедливий голос. А вожата не знала, з чого поча ­ ти, чим захопити піонерів. Перший збір, звичайно, пройшов не так, як хотілося: не було довір ’ я моло ­ дій вожатій. Як бути? Що робити? Адже ду- ще хочеться довести піонерам, що вона, Галя, вирішила серйозно пра ­ цювати з дітьми. На допомогу прийшли старші товариші. Не один день до пізнього вечора Галя пра ­ цювала в палаці піонерів, готуючи новий збір, читала, підбирала по ­ трібний матеріал, складала вікто ­ рини, гри. І вона не пожалкувала про витрачений на підготовку час. Після закінчення збору діти не хотіли розходитися. Це була най ­ краща нагорода, це було визнання. Нещодавно комсомольське бюоо філологічного факультету відзна ­ чило хорошу роботу піонервожа- тих третього курсу, нагородивши кількох студентів Почесними гра мотами. Серед нагороджених най ­ краща піонервожата 105-ї школи Галя Чижова. Я звертаюся до неї з проханням поділитися досвідом. В очах її за ­ палав вогник, ласкава посмішка на обличчі. І по тому, з яким за ­ хопленням вона розповідала про улюблену працю, про піонерів, для яких твоя поява в класі — просто свято, я зрозуміла: досвіду в неі вже чимало. — Хочеш, ходімо до мене на збір, присвячений 8-му Березня. Здається, буде дуже цікаво, — додала вона. П ’ ятикласники влаштували їй цілу овацію і тепло поздоровили з святом. Для проведення збору все готове. Клас прикрашений живими кві ­ тами і гірляндами. Зараз Галя трохи хвилюється — адже на цьо ­ му зборі будуть глядачі: мами і родичі піонерів. Але не хвилюйся, Галю, діти тебе люблять і не під ­ ведуть. Ось маленька п ’ ятикласниця Света, розповідаючи про те, чк вона любить свою маму і пишаєть ­ ся нею, інженером-будівельником, закінчує свою промову, трошки понизивши голос і засоромив ­ шись: *А я буду вчителькою росій- ської мови і літератури, як наша піонервожата Галя»… Усім сподобався цей збір: і ді ­ тям, і мамам, і бабусям. Пісні, гри, вікторини, загадки, красивий фо ­ томонтаж «Жінки світу», стін ­ нівка «Наші мами», виставка зо ­ шитів, вишивок, моделей, і, нареш ­ ті, — чай. Зовсім як дома, відчу ­ ваєш себе легко і вільно. Класний керівник, Марія Мар- ківна, посміхаючись, каже: «Про ­ сто молодець у мене піонервожа ­ та. Велике їй спасибі». А учень Саша Неман поділився зі мною своїми враженнями: «Мені дуже сподобався збір, присвяче- ний дню Радянської Армії, який ми провели у авіаційному училищі. Нам показали моделі літаків, По ­ зволили навіть торкатися прила ­ дів!». Так, надовго піонерам запам’я ­ таються цікавий новорічний збір, екскурсія до історичного музею, зустріч з членами бригади кому ­ ністичної праці, збір, присвячена^ революційній пісні і т. ін. Цікава і захоплююча робота піонервожатої! Скільки користі принесла вона і має принести то ­ бі, Галю, майбутньому вчителю і вихователю. М. КУРЦЕВА, наш кор. ПРОГРАМА з практики піонерської роботи студентів III курсів факультетів, що готують вчителів Практику з піонерської роботи студентів 11 1-х курсів введено в університеті з метою істотно по ­ ліпшити підготовку студентів З питань теорії і практики піонер ­ ської та комсомольської роботи в школі. Зміст роботи студенті в- практикантів 1. Вивчити за час прак ­ тики: а) Постанову II і VIII Пле ­ нумів ЦК ВЛКСМ «Про заходи до поліпшення роботи піонерської організації імені В. І. Леніна» і рішення XIII з ’ їзду ВЛКСМ («Комсомол і школа») і Поста ­ нову IV Пленуму ЦК ВЛКСМ «Про участь комсомольських ор ­ ганізацій у виконанні Закону «Про зміцнення зв ’ язку школи з життям і про дальший розвиток системи народної освіти в СРСР», на основі яких організується і провадиться тепер піонерська ро ­ бота в школі. б) «Положення про Всесоюз ­ ну організацію імені В. І. Лені ­ на». в) кращий досвід роботи піо­ нерських ланок і загонів за «сту ­ пенями юного піонера» — зміст, форми та методи їх роботи по підвищенню успішності й дисци ­ пліни учнів, по ідейно-політично ­ му, трудовому, естетичному та фізичному вихованню школярів, вивчити досвід роботи вожатого з піонерським активом та досвід його сумісної роботи з учителя ­ ми, а також досвід виконання піо­ нерами вимог піонерських «Сту ­ пенів» та порядок переводу піоне ­ рів з одного ступеня до іншого. г) знання, що ними має ово ­ лодіти піонер за «Примірним пе ­ реліком умінь і навичок для піо ­ нерів». II. Набути умінь і навичок: а) з організації роботи піо ­ нерської ланки та загону за «сту ­ пенями» юного піонера, зокрема, — громадсько-корисної роботи піо­ нерів та роботи по самообслуго ­ вуванню в школі, культурно-ма ­ сової роботи серед піонерів та учнів (доповіді, лекції, етичні бе ­ сіди, читацькі конференції, диспу ­ ти, перегляд та обговорення кіно ­ фільмів, спектаклів, відвідування музеїв, екскурсії, туристичні по ­ ходи, вечори дружби, веселих за ­ гадок, питань і відповідей, нАка ради, хорові заняття, вогнища, гурткова робота, відзначення свят тощо, зустрічі з робітниками’під- приємств). б) провадити, враховуючи ві ­ кові особливості, розвиток, здіб ­ ності, інтереси й запити піонерів, піонерські збори різного типу, зокрема збори, присвячені рево ­ люційним святам, виконанню тру ­ дових завдань, громадсько-корис ­ ної роботи, зустрічам зі знатними людьми . країни, новаторами ви ­ робництва, героями війни та со ­ ціалістичної праці, окремим питан ­ ням внутрішнього і зовнішнього життя країни, питанням комуні ­ стичної моралі тощо. Організація практики Розподіляють студентів-практи. кантів по школах деканати й ком ­ сомольські бюро факультетів: прикріплюють до піонерських за ­ гонів в цйсолах — старші піонер- воЖаті шкіл. Перед цим розподі лом директор школи знайомить студентів-практикантів зі школою, кращим досвідом її навчально-ви ­ ховної роботи, недоліками в ній та завданнями на поточний рік. а старший піонервожатий — з піо ­ нерською дружиною школи, пла ­ ном її роботи, кращим досвідом піонерської роботи, її недоліками та дальшими завданнями, зокрема, завданнями, що стоять перед окремими загонами дружини. Свою роботу студент планує на місяць, облікуючн її в щоденни ­ кові. Наприкінці семестру (до ЗО.ХІІ. і до 15 червня) кожен студент-практикант здає виклада ­ чеві педагогіки звіт про свою ро ­ боту за семестр, а також свій щоденник. Практика з піонерської роботи зараховується студентам наприкін ­ ці кожного семестру викладача ­ ми педагогіки на основі відгуків про їх роботу директорів та стар ­ ших піонервожатих шкіл і озна ­ йомлення з їх підготовкою по піонерській роботі на екзаменах з педагогіки. Закінчення. Початок див. на стор. 1. ЛЕНІНІЗМ — ВЕЛИКИЙ ПРАПОР БОРОТЬБИ ЗА КОМУНІЗМ Наша Батьківщина є піонером у використанні атомної енергії в мирних цілях, в нашій країні по ­ будовано найпотужніший у світі синхрофазотрон, перший криго ­ лам. що працює на атомній енер ­ гії. СРСР першим досяг Місяця, запустив штучні супутники Землі і Сонця, виробляє потужні ба ­ лістичні ракети, що відкривають можливості дослідження планет сонячної системи. Успіхи Радян ­ ського Союзу в усіх галузях еко ­ номічного і культурного розвитку викликають захоплення в усьому світі. В єдиній сім ’ ї народів Радян ­ ського Союзу величезних успіхів досяг український народ. XXI з ’ їзд КП України підвів підсумки розвитку промисловості, транспор ­ ту, будівництва, сільського госпо ­ дарства, науки і культури в Українській PCP, закликав всі партійні організації, всіх кому ­ ністів іти в авангарді боротьби за дострокове виконання і пере ­ виконання великих планів семи ­ річки. Борючись за виконання семиріч ­ ного плану, радянський народ вже випередив СШ А по виробни­ цтву на душу населення масла, виробляє більше молока, ніж СШ А. По видобутку ряду корис ­ них копалин, по виробництву окремих видів промислової і сіль ­ ськогосподарської продукції наша Батьківщина випередила СШ А. З кожним новим роком семирічки цей перелік буде збільшуватись, і не за горами той час, коли по всіх економічних показниках ми не лише наздогонимо. але й ви ­ передимо Сполучені Ш тати Аме ­ рики. Все це свідчить про величезні переваги соціалістичної системи перед капіталістичною. Високі темпи розвитку економіки, науки і культури властиві всім країнам світової соціалістичної системи. Єдність великих цілей, згуртова ­ ність соціалістичних країн на ос ­ нові марксизму-ленінізму, братер ­ ська взаємодопомога і співробіт ­ ництво забезпечують бурхливий розквіт всіх країн народної де ­ мократії на шляху соціалістично ­ го будівництва. Величезні успіхи світової сис. теми соціалізму — це втілення ве ­ ликих ідей марксизму-ленінізму. Жовтнева соціалістична револю ­ ція, здійснена нашою партією під керівництвом В. І. Леніна, розпо ­ чала перехід від капіталізму до соціалізму. В наш час перехід від капіталізму до соціалізму складає основний зміст епохи, ьільше тре ­ тини населення всього світу — по ­ над мільярд чоловік — стали на шлях соціалізму і будують нове життя. Величезний розвиток сил соціа ­ лізму стимулював бурхливий зріст антиімперіалістичного національ ­ ного руху у післявоєнний період. Тріщить по всіх швах колоніаль ­ на система імперіалізму. З 1,5 млрд. чоловік, що тягли ярмо ім ­ періалістичного колоніалізму до другої світової війни, більш 1,3 млрд. чоловік домоглося створен ­ ня своїх національних суверенних держав. 140 — 150 млн. чоловік, що досі знаходяться у колоніаль ­ ному рабстві, головним чином народи Африки, ведуть героїчну боротьбу за своє національне виз ­ волення — і вони переможуть. Це також втілення ідей марксизму- ленінізму. В нашу епоху світовий розвиток визначається ходом і результа ­ тами змагання двох протилежних суспільних систем, В. І. Ленін об ­ грунтував і розвинув вчення про мирне співіснування, визначив ос ­ нови миролюбної зовнішньої по ­ літики соціалістичної держави ро- бітників і селян. Ідеї миру ово ­ лодівають масами. Ленінські прин ­ ципи мирного співіснування під ­ тримує переважна більшість про ­ стих людей землі. Ленінська зовнішня політика, спрямована на забезпечення миру, близька трудящим усіх країн, зро ­ зуміла і дорога всім простим лю ­ дям. Радянські пропозиції про за. гальне і повне роззброєння, про заборону випробувань ядерної зброї, про ліквідацію баз на чу ­ жих територіях, про створення районів безатомної зони, розв ’ я ­ зання німецької проблеми і пи ­ тання про Берлін, боротьба за пе ­ ретворення в життя своїх пропо ­ зицій завоювали любов і повагу до нашого народу, радянського уряду і ленінської Комуністичної партії з боку величезної біль ­ шості людей земної кулі. Першим декретом молодого радянського уряду був ленінський декрет про мир. З того часу всі успіхи миролюбної політики пов ’ я ­ зуються з ім ’ ям великого Леніна, з ленінською ідеєю мирного спів ­ існування. XX і XXI з ’ їзди КПРС, аналізуючи сучасну обстановку, прийшли до висновку про можли ­ вість усунення війни в наш час. Більш того, XXI з ’ їзд КПРС зро ­ бив висновок величезної важли ­ вості про те, що виконання еко ­ номічних планів Радянського Сою. зу і відповідних планів країн сві ­ тової соціалістичної системи до ­ зволить виключити війну, як за ­ сіб розв ’ язання спірних питань з життя народів ще до перемоги соціалізму в усіх країнах, тобто при збереженні капіталізму в ча ­ стині земної кулі. Новим проявом ленінської зов ­ нішньої політики є прийняття чет ­ вертою сесією Верховної Ради СРСР Закону про нове значне скорочення Збройних Сил СРСР. Місія миру і дружби, з якою голова Радянського уряду М. С. Хрущов виїжджав у СШ А і інші країни світу, свідчить, що у світі існують могутні сили миру, здат ­ ні протистояти силам війни. До того ж СРСР, країни народної де ­ мократії і всі миролюбні народи володіють такими матеріально- технічними засобами, яких цілком досить, щоб завдати нищівного удару по агресорах, якби вони відважились на безрозсудну вій ­ ськову авантюру. Мир може і по ­ винен перемогти війну. Це також буде втіленням безсмертних ідей ленінізму. Історія розвивається за Марк ­ сом, Енгельсом, Леніним. Марксизм-ленінізм досяг видат ­ них перемог, його ідеї оволоді ­ вають масами в усіх куточках земної кулі. Святкування 90-річчя з дня народження В. І. Леніна буде новим переконливим свідчен. ням торжества безсмертних ідей марксизму-ленінізму, подальшим кроком людства на шляху про ­ гресу і процвітання, шляху миру, демократії і соціалізму. Лені ­ нізм — прапор боротьби трудя ­ щих за торжество комунізму. О. ПРОТОПОПОВ, доцент. «ХАРКІВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ» Стор. 3. 19 березня i960 р ,НА ТЕМИ КОМСОМОЛЬСЬКІ НАШЕ ПОЧЕСНЕ ПРАВО Трудові справи, безпосередня участь у побудові комунізму — найважливіше і почесне завдання комсомолу. Рішення партії і уря ­ ду про зміцнення зв ’ язку вищої школи з життям зобов ’ язує ком ­ сомольців — вузівців працею рук своїх наближати здійснення вели ­ чезних планів. При комітеті комсомолу нашого університету створено штаб тру ­ дових справ. До його складу вхо ­ дять представники всіх факульте ­ тів. Комсомольці вашого універси ­ тету непогано працювали і на бу ­ дівництві університету, і в саду ім. Шевченка, і на Клочківській вулиці, і на прокладці тролейбус ­ ної лінії, і в підшефних колгоспах тощо. Головна наша справа — участь у спорудженні нової будови уні ­ верситету. Протягом всього учбо ­ вого року комсомольці всіх фа ­ культетів по черзі працюють на будівництві. Чергові роботи роз ­ почались 10 лютого. Вони довели, що не всі комсомольські органі ­ зації приділяють достатньо уваги трудовим справам. Це особливо видно на прикладі геологічного факультету, який тричі зірвав ви ­ хід на роботу (трудсектор Чич- канов, секретар комсомольського бюро Дмитрієв). Трохи краще працювали хіміки і біологи. Доб ­ рою можна назвати працю ком ­ сомольців географів. Приклад по ­ дають фізматівці, які завжди з ’ яв ­ ляються в строк, у потрібній кіль ­ кості і працюють хороше. Це, без ­ умовно, заслуга членів штабу трудових справ Сузікова, Клойз- нера, Моторного. Нашим факультетським, курсо ­ вим організаціям і комсоргам слід уважно стежити за ходом роботи, вживати термінових заходів у ви ­ падках зривів. Прикладом саме такого ставлення до трудових справ комсомольців може служити діяльність комсомольської органі ­ зації II курсу фізмату, де курсо ­ ве бюро разом з секретарем Ско ­ ромним вже на другий день піс ­ ля роботи двох груп ядерників викликало на засідання тих, хто не з ’ явився на роботу ; і суворо обговорило їхню поведінку. Трудові справи комсомольців слід ширше освітлювати у «Бли- скавках>, у стіннівках. Попереду ще багато справ. Бу ­ демо знов працювати на будів ­ ництві, брати участь у благоустрої міста, чекають на нас і в підшеф ­ них колгоспах. Обов ’ язок всіх комсомольців університету взяти активну участь у громадсько-ко ­ рисній праці. Обов ’ язок факуль ­ тетських курсових бюро, комсор ­ гів груп і курсів організовувати комсомольців на працю сумлінну, непримиренно ставитись до про ­ явів ледарства, до білоручок, до тих, хто з презирством ставиться до фізичної праці. Університет має значні і славні трудові традиції. Продовжити їх — наш обов ’ язок і почесне право. В. СТАРОВСЬКИП, член коміте ­ ту комсомолу університету ТВОЇ ТОВАРИШІ Про справжнього друга Друг, товариш… Кожному бли ­ зькі і знайомі ці слова. Мені хочеться розповісти сього ­ дні про скромного рядового ком ­ сомольця, який навчається на IV курсі хімічного факультету, поо чудового друга, справжню людину Женю Погорелова. Він завжди готовий прийти на допомогу товаришеві, котрий з якихось причин відстав у навчан ­ ні, який розгубився напередодні сесії, не знаючи, за що спершу братися. Причому допомагає він з охотою, з душею, домагаючись, щоб товариш все зрозумів, все вивчив. Відразу якось і не назвеш всьо ­ го, що зробив він і робить зараз для друзів по курсу. Часто це, як дрібниця, майже непомітно, и скільки людяності, чуйності в цих «дрібницях». Ми скажемо зараз таку стандартну фразу: допома ­ гаючи другові, він не рахується з своїм часом. Але за цією фразою треба побачити її глибокий зміст: були випадки, коли, щоб допомог ­ ти другові, Женя відмовлявся від відпочинку під час канікул. 1 це була не жертва. Це було для ньо ­ го просто необхідністю. Однокурс ­ ники люблять і поважають Женю Погорелова, веселого і хорошого хлопця, і бажають йому всього кращого. г. ТОРЯНИК. ЗА ЗНАННЯ ЯНІСНІ Щ об стати в майбутньому справжніми істориками, не можна вивчати історію лише по підруч ­ никах і конспектах лекцій. Це добре розуміють студенти III кур ­ су історичного факультету В. Стажкова, С. Пальчун, А. Полу- ектов, В. Сердюк, вони з усією серйозністю вивчають додаткову літературу, бо люблять свій пред ­ мет, мріють стати справжніми іс ­ ториками. На жаль, не всі студенти цього курсу серйозно ставляться до чи ­ тання додаткової літератури. Ду ­ же мало читають А. Бут, А. Го ­ рячих, Б. Капітан, В. Хаєт, А. Ка- пустін та інші. Як можна, наприк ­ лад, добре знати історію півден ­ них і західних слов ’ ян, не читаю ­ чи праць Маркса, Леніна, Берута, Готвальда, Дімітрова? Можна скласти екзамен на «добре» і на ­ віть на «відмінно», але така оцін ­ ка іноді буває випадковою. За ці ­ єю оцінкою нема хороших і від ­ мінних знань. І нема їх саме то ­ му, що студенти мало читають додаткової літератури. Вірно сказав на комсомольських зборах факультету секретар пар ­ тійної організації С. І. Сидельни ­ ков, що основне — це якість знань. Ось за цю якість і слід бо ­ ротися. Знання, які ми одержує ­ мо в університеті, допоможуть нам у майбутньому. Додаткову історичну літературу, художню лі ­ тературу, новини техніки, мистецт ­ ва — все це слід знати, щоб кро ­ кувати в перших лавах, не від ­ ставати, бути передовим студен ­ том сьогодні, а завтра — хорошим істориком. Ось чому нам здається, що ком ­ сомольська організація групи (са ­ ме групи!) мусить більше уваги приділяти боротьбі за високу якість знань, за повноцінну само ­ стійну працю студента, більше уваги приділяти тому, що і як читає комсомолець, майбутній спеціаліст. Гадаю, що це стосу ­ ється не лише істориків. А. БАННІКОВА, наш кор. ШКОЛИ ЧЕКАЮ ТЬ Практиканти нам допомогли В нашій, 107 середній школі, проходили практику студенти IV курсу філологічного факультету. І нам, вчителям, радісно бачити, що майбутні педагоги активно включаються у роботу школи: ви ­ вчають учнів у школі і едома, до ­ помагають класним керівникам го­ тувати і провадити цікаві піонер ­ ські збори, разом з учнями випус ­ кають фотомонтажі, альбоми, га ­ зети. Добре зарекомендували себе студентки І. Приходько та В. Ко- сик (працюють в шостому класі «Б»), І. Береза (сьомий «Б»), В. Мазепа та В. Яковенко (шостий «А»), Л. Гречишнікова (шостий «В»). Практиканти систематично від ­ відують уроки всіх учителів, зба ­ гачують свій досвід. Втім вони і добре підготовлені самі. Готую ­ чись до уроку, вони уважно про- думуть весь його хід, консульту ­ ються з учителями і методиста ­ ми. До кожного уроку готують наочні приладдя, добирають бага ­ то різноманітних вправ, домага ­ ються хорошого засвоєння мате ­ ріалу учнями. За два місяці студентки-іірак- тикантки завоювали любов і по ­ шану учнів. Увага, любов до праці, до своєї професії, вимогли ­ вість до себе і до інших, праг ­ нення знайти нові форми роботи виховали у студентів викладачі університету. Дуже багато часу приділяє роботі з практикантами Галина Миколаївна Дмитренко. яка дає їм корисні практичні і методичні поради, по-справедливо ­ му вимоглива до них. Втім все ще залишаються недо ­ ліки: не завжди практикант пра ­ цює з усім класом, інколи затя ­ гується опитування, мало активі ­ зується клас при пояснюванні но ­ вого матеріалу, недостатньо звер ­ тається увага на роботу учнів з підручниками, особливо у п ’ ятих і шостих класах. Але хороших при ­ кладів значно більше, ніж недолі ­ ків. І ми, вчителі 107-ї школи, від ­ чуваємо, як практика студентів внесла новий, свіжий струм в життя школи. П. МІЦИК, вчителька 107-ї школи. АДЖЕ „СТАЖ” У НАС НЕВЕЛИКИЙ Пройшло майже чотири роки з тієї незабутньої хвилини, коли ми після урочистого і святкового випускного вечора вийшли з стін школи. На про ­ тязі трьох років ми приходили сюди як вихованці, як гордість нашої школи, наших вчителів. От і цього року ми прийшли сюди як випускники на вечір зустрічі — 6 лютого, а через два дні ми уві ­ йшли сюди вже як молоді вчителі. Ще й сам себе почуваєш учнем, але вже твої семикласники та дев ’ ятикласники звуть тебе по батькові, нагадують, що ти вчитель. Пройшли вже перші уроки. Але ще довго ми будемо хвилюватися перед кожним но ­ вим уроком, адже «стаж» у нас такий невеликий. І. БЕРЕЗА, студентка. Що дала нам практика Валя Бондаренко: «Практика познайомила нас з дітьми, допо ­ могла вивчити психологію учнів. Кожен перевірив себе — чи вийде з нього вчитель». Валя Яременко: «Методика, яку ми вчили, не залишилась для нас мертвим грузом. Ми на практиці використовуємо методи і засоби побудови уроку». Ліда Ковальчук: «Є багато тем, які ще мало методично розробле ­ ні, довелось багато попрацювати». (Ліда зустрілась ще з однією трудністю: вона звикла читати лекції перед великою аудиторі ­ єю — на заводах, підприємствах — а от у школі довелося міняти ме ­ тодику). Лара Москаленко: «Я познайо ­ милась з цікавими видами робо ­ ти: аналіз учнівських творів, дик ­ тантів, робота над помилками, над підвищенням грамотності уч ­ нів». З ВЛАСНОГО ДОСВІДУ Можливо, не всі смія ­ тимуться з цієї історії, а хтось скаже, що таке траплялося і з ним. Мій перший дебют в ролі вчи ­ теля повинен був відбутися у 10 класі. Ніби все заздалегідь продума ­ ла, занотувала в конспекті, навіть не забула попередити колегу В. Косик підказувати мені на уроці деякі речі: наприклад, слід ­ кувати, щоб підручники на пар ­ тах були закритими, нагадати, щоб я показала класові портрет письменника, про якого розпові ­ датиму, і таке інше. Була вста ­ новлена навіть система знаків, зрозуміла лише нам обом. Як пройшли перші хвилини уро ­ ку — не пам ’ ятаю. Знаю лише, що сиділа за столом, а учень щось відповідав. Щ о саме — не чула майже нічого. Оцінку ставила по інтуїції та враховуючи реакцію класу. Переборовши страх, я почала розповідати новий матеріал — біо. графію О. Гончара._ Раптом бачу — подруга робить якісь рухи, ніби вказує на об ­ личчя. Я похолола: мабуть облич­ чя в чорнила встигла вимазати, поки сиділа (я, признатись, ще не встигла позбавитись цієї ди ­ тячої звички). На секунду (вона здалася мені надто довгою) я розгубилася, не можу зібрати ду ­ мок. А потім продовжую розпо ­ відати, причому язик говорить щось сам по собі, а в голові пле ­ теться ланцюжок безглуздих при ­ пущень: чи на носі пляма, чи на лобі? < Хвилин мабуть через десять я сама згадала про портрет і тоді зрозуміла рухи подруги. Вилаяла себе і пообіцяла ніколи нікому не давати подібних доручень. Продовжую розповідати, Пере ­ казую один з уривків «Таврії». У відповідь на мої слова: «Ганна полюбила молодого негра Яшу», клас сміється. Я дивуюсь, але продовжую: «Історія ця закінчу ­ ється дуже сумно». Учні продов ­ жують посміхатись. «Ну почекай ­ те ж, — думаю, — зараз не будете» і кажу: «Яша кінчає самогуб ­ ством». Саме в цю мить я згада ­ ла, що у класі на першій парті переді мною сидить живий Яша — учень. — Нічого смішного нема, ви по ­ водите себе, як діти, — заявила я і… сама р&зсміялась. От я вже закінчила пояс ­ нення і учні повторили все, а дзвоник, як завжди в та ­ ких випадках, не поспішає. «Нічого, він скоро 6} де», — спів ­ чутливо шепочуть мені дівчатка з першої парти… Не встигла я зачинити за собою двері класу, як мене охопила така радість, що я побігла по коридо ­ ру, не гірше, ніж п ’ ятикласниця. Наступні уроки пройшли значно, так би мовити, «солідніше». З ’ яви ­ лося якесь нове почуття — впев ­ неності чи гордості — і не такою вже недосягнутою здалась профе­ сія вчителя. І. КОБЦЕВА, студентка IV курсу. Як ми Іноді говоримо Цимбалюк: «Перенеси наголос на дошку» — замість того, щоб перенести його, скажімо, на ко ­ рінь слова. Ткаченко: «Він майже заги ­ нув»… Ганнус. Її запитали: «Чому у вас так мляво пройшов урок?». Відповідь: «Та я була кисла». Вона ж якось на уроці: «З Хоми Гудзя вилітали палкі слова, повні ненависті» і т. д. Свою майбутню професію вони дуже полюбили Початок так званої «пасивної» практики у 107 школі був в самому прямому розумінні па ­ сивним. Без захоплення і з деяким острахом при ­ йшла до школи в жовтні минулого року група студентів – філологів IV українського. І все ж «пасивна» практика пройшла актив ­ но. Майже всі студентки зуміли провести цікаву роботу в класах, виявив ­ ши справжнє розуміння дитячого колективу. З за ­ хопленням слухали діти бесіди, які провели наші студентки, розповівши дітям про свою подорож до Канєва і до могили великого Тараса; над ­ звичайно хорошу само- діяльність було підготов ­ лено у п ’ ятому класі (з нею ж виступили і у робітниць підшефної фабрики). Але справжня, активна практика поча ­ лася у березні. Слід від ­ значити, що місяці попе ­ реднього знайомства да ­ ли можливість з перших же днів активної прак ­ тики розпочати прове ­ дення уроків. Студенти виявили хороші знання не лише з мови та літе ­ ратури, але й з методи ­ ки, педагогіки. Старанно готувався конспект кожного уроку. Важко відзначити кра ­ щих: сумлінно готувала ­ ся Інна Приходько, але так само сумлінно готу ­ валася і Іра Береза, про- думували кожне слово Валя Мазепа та Емма Пузик. Не завжди все проходило як слід: одна практикантка забувала дати домашнє завдання класові, інша починала розповідь, забувши ска ­ зати таку «дрібничку», як тема уроку. Але і ці речі, на щастя, теж були тільки поодинокими епі ­ зодами і, як правило, тільки на першому уроці ‘ практиканта. Дуже добре, що сту ­ денти давали три уроки підряд з мови або літе ­ ратури в одному класі; всім, в тому числі і са ­ мим практикантам, було видно зростання май ­ стерності майбутніх вчи ­ телів. Мабуть було б ще краще, якби кількість проведених практикан ­ тами уроків було збіль ­ шено. Вважаю, що «пасив ­ ну» практику’ слід розпо ­ чинати з вересня, а ще краще, якби попереднє знайомство з школою (слід мати більш-менш постійні базові школи, не міняти їх кожного року} починалося, принаймні, з третього курсу. Г. ДМИТРЕНКО, викладач, керівник педпрактикою у 107 школі. «ХАРКІВСЬК ИЯ УНІВЕРСИТЕТ» Стор. 2. 19 березня 1960 -р. ,Люда Шапошнікова навчається у сьомій групі II курсу фі ­ зичного відділення фізмату. Вона дуже любить свій предмет. Люду часто можна побачити в лабораторії електрики і магнетизму. За власним бажанням вона допомагає лаборантам. На фото: Л. Шапошнікова в лабораторії. Дорогу молодій секції! За останні роки в нашій краї ­ ні почав посилено розвиватися новий вид спорту підводний спорт. Тисячі людей одягли мас ­ ки і ласти і зазирнули у таєм ­ ниче царство Нептуна. А скіль ­ ки там цікавого! Будь-який роз ­ кішний акваріум або колекція жителів морських глибин посту ­ паються перед тим, що людина на власні очі може побачити під ВОДОЮ. …У Чорному морі риба вже знак аквалангістів так звуть підводних плавців, щасливих во­ лодарів приладу, що дозволяє; ди ­ хати під водою. Вона, риба, вже навіть виробила проти них за ­ хисний рефлекс. Пливе простий купальник вона не тікає від нього, а аквалангіста стережеть ­ ся, адже недовго потрапити і в полювальну сумку. А от у нас в університеті про аквалангістів почули нещодав ­ но — півмісяця тому. Починає працювати секція підводного спорту. Основним її завданням буде вивчення моря. Великий ін ­ терес це являє для біологів, ге ­ ологів та географів. Біологи ма ­ тимуть змогу вивчати життя мешканців морського дна, гео ­ логи та географи вивчатимуть ді ­ яльність моря, а хіба, скажімо, не привабить історика перспекти ­ ва відшукати затонуло старовин ­ не селище. Кожний, хто по-справжньому цікавиться життям «блакитного континенту», може стати амато ­ ром цього виду спорту. Це спорт сміливих, адже аквалангіст при зануренні у морські глибини на ­ ражається на не меншу небезпе ­ ку, ніж альпініст, який штурмує гірські висоти. Оскільки в універ ­ ситеті альпіністів досить, слід сподіватися, що аквалангістів з часом буде не менше. Даремно дехто вважає, що цей вид спорту надто «дорогий» для студентів. Звичайно, він вимагає певного оснащення, але зовсім не необхідно мати відразу ж влас ­ ний акваланг. Досить для початку мати маску, ласти і трубку для дихання, щоб побачити на власні очі цей красивий, невідомий і ро ­ мантичний світ. І треба бути чле ­ ном нашої секції, її ентузіастом Дорогу молодій секції! В РЕМІЗОВ, голова секції і НАШ КАЛЕНДАР : „Кобзарю “ — 120 років В цьому році Шевченківські дні збігаються ще з однією важли ­ вою в історії української культу ­ ри датою 120-річчям з часу виходу першого видання «Кобза ­ ря» — книги, що знаменувала со ­ бою прихід в літературу виключ ­ но обдарованого поета, який неза ­ баром підняв українську літерату ­ ру до рівня визначних літератур світу, а сам, за влучною харак ­ теристикою О. М. Горького, став поряд з Пушкіним і Міцкєвичем, «людьми, які втілюють дух наро ­ ду з найбільшою красою, силою і повнотою». Невеликий за розмірами «Коб ­ зар» (в першому виданні було вміщено всього 8 творів) відразу ж привернув до себе увагу того ­ часної критики: на вихід «Коб ­ заря» було вміщено 7 рецензій, більшість яких позитивно оціню ­ вала його, і всі без винятку від ­ значали надзвичайне поетичне об ­ дарування молодого автора. В. Г. Бєлінський на сторінках «Отече ­ ственных записок» щиро привітав молодого українського поета. В першій книзі молодого поета Бєлінський побачив риси майбут ­ ньої реалістичної демократичної української літератури, яка, на його думку, мусила неодмінно розвинутись і зайняти належне їй місце. Вже в ранніх творах поета, вміщених в «Кобзарі» та в аль ­ манасі «Ластівка» (1841), в «Гайдамаках» (1841) виявились основні риси його світогляду й творчості — глибока народність, патріотизм, гордість за свій на ­ род, за багатство його історично ­ го минулого, за моральну чистоту і благородство простої трудящої людини. Возвеличення «малих отих рабів німих», боротьба за їх волю привела Шевченка вже в се ­ редині 40-х років минулого сто ­ ліття до пристрасного заперечен ­ ня самодержавно- кріпосницького ладу з усіма його огидними по ­ родженнями, до утвердження дум ­ ки про необхідність знесення па ­ нуючої суспільної системи, до проголошення віри в майбутню «сім ’ ю вольну, нову» звільнених народів. З часу виходу першого видання «Кобзаря» Шевченко став полі ­ тичним діячем; боротьба за волю народу стала його єдиним завдан ­ ням і змістом усього життя. Як зазначала дожовтнева «Правда», «Кобзар» «відразу висунув його в ряд найвидатніших національ ­ них поетів». Кандидат філологічних наук І. БУЛАШЕНКО В ОСТАННІ ДНІ ЗИМИ Нещодавно були проведені університетські особисто-командні змагання з лижного спорту. Чо ­ ловіки змагалися на дистанції 10 км, жінки — на 3 км. В осо ­ бистому заліку переможцями вий ­ шли; серед жінок — Е. Скаченко, В. Коноз, Л. Білоусова, серед чо ­ ловіків — Н. Шевченко, В. Бе ­ режний, В. Мальханов. В командному заліну місця роз. поділилися так: перше — радіо- фан (494 очка), друге — істори ­ ки (461 очко), третє — фізмат (436 очок), четверте — геологіч ­ ний (427 очок), п ’ яте — біологіч ­ ний (280 очок), шосте — філо ­ логічний (99 очок), сьоме — гео ­ графічний факультет. Останнє місце посів хімфак, жоден пред ­ ставник якого не виконав норми на значок ГПО — 2. ВИХОВУВАТИ СПОРТИВНУ ЗМІНУ Чимало студентів нашого географічного факультету спорт ­ смени. В університеті відомі легкоатлетка II розряду член збірної команди Світлана Гуринович, волейболістка Ірина Бурцева, одна, з кращих гімнасток університету Елла Москальова. Наш факуль ­ тет пишається майстром спорту з художньої гімнастики чет ­ вертокурсницею Тетяною Кравцовою. Ще студенткою другого к>р- су вона, беручи участь в змаганнях у Києві, вперше виконала норму майстра спорту і увійшла до складу збірної України. У 1959. році вона була однією з 8 учасниць цієї збірної на Все ­ союзних Змаганнях; команда посіла II місце в Союзі. Є на факультеті і багато любителів альпінізму. В. Некое і 0. Артеменко були в альпіністському таборі і зробили підйом на вершини Накра-Тау, Куар-Маша — другої категорії трудності. Ельбрус та інші. Л. Літвиненко, П. Миргород і 0. Гахова підніма ­ лися на вершину Суфруджу – першої категорії трудності, за що були нагороджені значками «Альпініст СРСР». Всі ці студенти — старшокурсники. Хай же вони докладуть ‘зусиль до того, щоб на факультеті зросла нова зміна спортсменів серед студентів молодших курсів. Адже про них поки що не чути І. ЗАГОСНІНА. Семінар з політеконо ­ мії соціалізму на IV кур ­ сі радіофізичного фа ­ культету. Керує семіна ­ ром Віра Олександрівна Набока. Розбирається цікаве питання. З вели ­ ким інтересом студенти курсу Ведринський, Вальвач, Мірошниченко, Ван Джень-чан беруть участь в роботі семі ­ нару. Фото Г. СУХОТІ НА. Редакції газети «Харків ­ ський університет». Шановна редакціє! Мені важко відразу від гукнутися на всі привітан ня, одержані мною в зв ’ яз ­ ку з 70-річчям з дня народ ­ ження і 50-річчям моєї на укової діяльності. Дозволь ­ те через Вашу газету висло . вити глибоку подяку чле ­ нам ректорату, партбюро, місцевкому, професорам, ви ­ кладачам, службовцям, ко ­ лективам кафедр факульте тів і інститутів ХДУ, що надіслали мені поздоровлен ня і щирі побажання. Я надсилаю свої добрі побажання студентам біо логічного факультету — ус ­ пішно навчатися, щоб пра ­ цювати на благо народу. Т. Д. СТРАХОВ, професор почесний академік, ВАСХНІЛ. Адреса редакції: Університетська вул., 16. Тел. 2-72-01, дод. 64. Друк. Вид-ва ХДУ БЦ 02693. Зам. 578. Редактор Б. ЩЕРБАНЕНКО.